wat zou jij doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

Re: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:54

wizewo schreef:
Doodbijten? Dat is echt wel heel uitzonderlijk!
.

zo uitzonderlijk moet dan niet zijn, denk aan formaatje duitse dog vs chiuawua als voorbeeld Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:56

Als de eigenaar van de dode hond aangifte doet over het gebeuren, betwijfel ik of die keus uberhaubt aan jou is, of dat die je dan uit handen wordt genomen (met niet zo'n fijne afloop denk ik)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:07

Maanling schreef:
Als de eigenaar van de dode hond aangifte doet over het gebeuren, betwijfel ik of die keus uberhaubt aan jou is, of dat die je dan uit handen wordt genomen (met niet zo'n fijne afloop denk ik)

nee joh, niemand kan toch weten wat de hond bezielde? en dan kom je toch met 2verschillende verhalen, de één zegt dat het uit het niets was, de ander zegt dat de andere hond eerst gebeten had...
hondenagressie onder elkaar kan volgens mij niet bestrafd worden, tenzij je hond misschien los liep op een gebied waar het niet mocht, maar dan nog zal het gewoon bij een boete blijven denk ik...
als je hond een mens bijt is het wat anders Knipoog

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:54

Milly_ schreef:
wizewo schreef:
Doodbijten? Dat is echt wel heel uitzonderlijk!
.

zo uitzonderlijk moet dan niet zijn, denk aan formaatje duitse dog vs chiuawua als voorbeeld Knipoog

Als mijn hond een chiwawa aan zal vallen is het toch echt de schuld van de chiwawa..
Mijn hond kijkt niet eens naar kleine keffertjes, die kijkt alleen maar naar het middel en grootte formaat honden.
Als ik een chiwawa tegenkom hou ik hem sowieso vast, want die keffertjes lokken altijd zelf een gevecht uit ..
Als ze tegen mijn hond beginnen te grommen en blaffen ja dan kijkt hij wel op ja, want hij laat zich toch niet afsnauwen door zo'n ukkepuk? .. groot gelijk heeft hij.

Weet niet hoe het bij andere "grote" honden is maar ik vind die kleintjes altijd de uitlokkertjes ..

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:17

xXVeronaXx schreef:
Milly_ schreef:
.

Als mijn hond een chiwawa aan zal vallen is het toch echt de schuld van de chiwawa..
Mijn hond kijkt niet eens naar kleine keffertjes, die kijkt alleen maar naar het middel en grootte formaat honden.
Als ik een chiwawa tegenkom hou ik hem sowieso vast, want die keffertjes lokken altijd zelf een gevecht uit ..
Als ze tegen mijn hond beginnen te grommen en blaffen ja dan kijkt hij wel op ja, want hij laat zich toch niet afsnauwen door zo'n ukkepuk? .. groot gelijk heeft hij.

Weet niet hoe het bij andere "grote" honden is maar ik vind die kleintjes altijd de uitlokkertjes ..

ik wil gewoon maar zeggen dat doodbijten KAN zonder een lang gevecht voorafgaand;)
Ik ben met je eens hoor, heb zelf een duitse dog Knipoog en hij word vaak geattaceerd door keffertjes, word hij verdrietig van Boos!
Laatst nog, komt er een jack russel al keffend achter mijn hond aan(zonder eigenaar), Max kennende, loopt gewoon door en negeerd hem, dat beest liep al 100meter achter hem aan te keffen, komt hij gewoon in Max zijn achterbenen bijten!
Mijn brave Max schudde het beest los en gromde, BIJT HIJ NOGMAALS!! wat een lef zeg!
Max pakt hem volledig in zijn bek(ZONDER TE BIJTEN!!) en gooit hem 2meter verder in de struiken Haha!
Zeg nu zelf? hoeveel honden zouden zoveel geduld hebben?
Ik zelf niet, want ja, beest kwam gewoon nog eens terug!! Toen heb ik hem zelf 5meter verder geschopt, want mijn hond heeft misschien een engelengeduld, maar had hij weer gebeten weet ik wel zeker dat Max hem in 1hap had doodgebeten>> en wie krijgt dan de schuld?

Boos! Boos!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:29

Ow sorry, maar wilde even zeggen dat die kefferts het meestal schuld zijn!
Want ik word niet goed van ze!

Maar je bent het al met me eens ..
Ik vind het soms niet gek dat de kleintjes altijd gebeten worden..

Maarja de grootste is altijd de schuldige

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:53

Licht eraan, begint de "kleine " hond met uitdagen? Of is deze puur speels, en kan de "grote " hond daar niet tegen? Of is hij puur gemeen.... Ik denk dat ik zeker wel aangifte zou doen. Mits mijn hond de uitdager is in de zin van, hij ( mijn hond) begint met haren omhoog, lip op trekken ect.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:55

Hangt af van de situatie. Doet de hond het uit het niets, dan wel ja. Ik wil andere mensen en hun honden niet in gevaar brengen.
Daagt de andere hond het uit, nee dan niet.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:17

Ik pas altijd heel erg op met jack russels, ik ken een Hollandse herder reu die door zo'n mormel in zijn ballen gegrepen is. Ze vallen altijd van achter aan.

Ook bij kleine honden ligt het aan de opvoeding... die juist bij kleine honden meestal verwaarloost wordt.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:01

manishdra schreef:
Ik pas altijd heel erg op met jack russels, ik ken een Hollandse herder reu die door zo'n mormel in zijn ballen gegrepen is. Ze vallen altijd van achter aan.

Ook bij kleine honden ligt het aan de opvoeding... die juist bij kleine honden meestal verwaarloost wordt.

ze vallen idd vaak vanachter aan, bij max greep die gewoon onmiddelijk naar zijn pezen..

ocharme die herder!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:13

Milly_ schreef:
ocharme die herder!

Zeg dat wel... je keek zo tegen zijn ballen aan Verdrietig zat een flink gat in zijn balzak...) Die hond heeft (dat kun je, denk ik, wel voostellen) nu een grote hekel aan kleine honden...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:50

Och jack's, vreselijk!
Ik was een paar jaar terug met m'n ouders en onze hond 'nt wandelen toen er mensen met 4 Jacks liepen (Ze liepen allen los)
Dus m'n pa neemt dan echt niet de moeite die van ons vast te houden..
Die kefferts komen op die van ons af, en die van ons verweerd zich gewoon en dan moeten WIJ opeens de hond vasthouden Verward
Ja hoor, natuurlijk, kleine hondjes mogen natuurlijk wél gewoon loslopen Clown

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:09

Sorry hoor, jullie wijken nogal af van het onderwerp.. ik ben in het bezit van een stafford en een jack russell.. gaat het nu een topic worden waarin de jack russell word afgeschildert als een hondje wat steeds aanvalt?
Ik vind het jammer dat er nu weer een ras word aangehaald, waar er ook zoveel goede van lopen.
Jammer jammer.. zo heb ik heel erg vaak problemen met herdershonden gehad, maar generaliseren doe ik niet aan. Er zullen vast en zeker ook goede rondlopen.
Iedere hond is anders, hebben een andere opvoeding gehad etc. zonde dat er een ras de grond in geboord moet worden.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:28

Ik heb niet gezegd dat jack's slecht zijn... maar dat ik altijd met ze oppas... Het zijn nou eenmaal felle beestjes en in de verkeerde handen kan dit fout lopen (met geen of verkeerde opvoeding) Maar dat kan idd net zo goed met herders, goldies, lapjes, of elk ander ras.
Maar goed... on-topic, heb ik al mijn zegje gedaan en daar blijf ik bij... Cool

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:53

Wesseltje schreef:
Sorry hoor, jullie wijken nogal af van het onderwerp.. ik ben in het bezit van een stafford en een jack russell.. gaat het nu een topic worden waarin de jack russell word afgeschildert als een hondje wat steeds aanvalt?
Ik vind het jammer dat er nu weer een ras word aangehaald, waar er ook zoveel goede van lopen.
Jammer jammer.. zo heb ik heel erg vaak problemen met herdershonden gehad, maar generaliseren doe ik niet aan. Er zullen vast en zeker ook goede rondlopen.
Iedere hond is anders, hebben een andere opvoeding gehad etc. zonde dat er een ras de grond in geboord moet worden.

bij mijn verhaal ging het meer over de mensen die denken dat kleine honden wel los mogen lopen,
Sorry, wilde de jack niet onderuit halen, want ze zijn zeker niet allemaal zo Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:56

Ach, ik ben in het rijke bezit van 3 Jacks en een nepper, en als grote honden die van mij opjagen is er geen baas die dat wil zien, en als een van de kleintjes dan uit angst snauwt is het een klein k*thondje......
Het is maar net wat je wel en niet wil zien he....
En nee, als mijn hondjes wat doen vliegen ze ze naar de strot, nooit van achteren.
Maar dat komt me bijna nooit voor, ik zie nl wel waar het fout gaat en kan ze 9 van de 10 x op tijd bij me roepen....

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:31

Ik houd mijn hond altijd vast als ik zie dat er mensen met of zonder honden aankomen,
echter als hun geen zin hebben hun hond aan te lijnen laat ik die van mij ook los, en dan is het meestal schrikken voor de eigenaar van de andere hond Sigaar
(Mijn hond stromt namelijk met een enorme snelheid op andere honden af om vervolgens niks te doen, alleen maar spelen)