Wat ik vanmiddag gezien heb.. ( honden in dierenwinkels)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Wat ik vanmiddag gezien heb.. ( honden in dierenwinkels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:29

Oei dat is echt zielig!
Er staat me iets bij dat dat verboden is, in Nederland sowieso en in Belgie is dat sinds kort of dat moet nog ingaan.
In ieder geval gebeurd het hier in NL ook nog steeds ondanks het verbod.

Het is ontzettend triest. Ook dom als mensen daar een hondje kopen.
Ik ben sowieso tegen om dieren te verkopen in een dierenwinkel! Boos!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:45

sunshine schreef:
De winkel heet Gejo en de winkel zit in Tielt-Winge....

Ga even de reacties doorlezen Ja

ik dacht al die foto te herkennen. Ik ga er ook niet graag binnen, zou ze zo meenemen.

ik dacht eigenlijk ook dat het niet meer mocht in België, dieren verkopen in de winkel, maar er zal wel weer een achterpoortje zijn, anders zou het België niet zijn. Scheve mond

Ik meen mij idd te herinneren zoals Jakary zegt, dat er ooit eentje heel lang is blijven zitten, die had echt veel te weinig plaats.

Afgezien van 't feit dat ik het schandalig vind dat die dieren in glazen bakjes zitten, vraag ik mij af : worden die er 's nachts wel uitgehaald ?? Hoe zit het met zo'n beestje zijn motorische ontwikkeling, als hij dag in dag uit in zo'n bakje moet zitten tot ie het geluk heeft verkocht te worden ?
Ik hoop echt dat ze 's avonds naar een groot hok verhuizen, maar ik vrees er eigenlijk een beetje voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:57

Ik kom ook regelmatig in winkels waar ze honden verkopen hoor. Naar mijn weten is het in NL ook gewoon legaal. In A'dam Osdorp zit er bijvoorbeeld eentje die pups verkoopt. Als de pups daar niet verkocht worden gaan ze naar een lab om proefdier te worden Misselijk

In Luik (B) is ook een grote dierenwinkel met hondjes. Daar zien de hondjes er erg goed uit, zijn vrolijk, gezond en worden goed verzorgd. Maar toch ga ik er nooit heen, ik kan er gewoon niet langs lopen. En zeker nu we sinds een paar weken geen hond meer hebben (overleden) ben ik als de dood dat ik straks nog eentje koop ook Bloos Maar dat wil ik (voorlopig) echt niet meer.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:00

In Spanje en Frankrijk en in ongetwijfeld vele andere landen doen ze dat ook. Tja diervriendelijk is het misschien niet echt, maar je kan er weinig aan doen ben ik bang.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 00:46

In België worden in alle dierenwinkels gewoon dieren verkocht, helaas... ik zou er ondertussen nooit geen meer halen....

Maarree... mensen die hier weer hard roepen hoe zileig het is... en vervolgens in dizelfde winkels toch maar spul halen omdat het goedkoper is ... werken er net zo goed aan mee als mensen die er een pup halen helaas...

Ik wou dat er betere voorlichting was, de meeste mensen weten niet dat je een pup of ander dier beter niet uit een winkel haalt.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 15:12

poes schreef:
In België worden in alle dierenwinkels gewoon dieren verkocht, helaas... ik zou er ondertussen nooit geen meer halen....

Maarree... mensen die hier weer hard roepen hoe zileig het is... en vervolgens in dizelfde winkels toch maar spul halen omdat het goedkoper is ... werken er net zo goed aan mee als mensen die er een pup halen helaas...

Ik wou dat er betere voorlichting was, de meeste mensen weten niet dat je een pup of ander dier beter niet uit een winkel haalt.

Klopt, maar wij moesten er een heel eind voor rijden ( 100 km enkel dacht ik), en dan laat ik de hamsterradjes niet liggen.
Maar, als het hier om de hoek was geweest, dan was het een ander verhaal.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:21

ik woon in belgie en ga regelmatig naar klein amerika en daar komen mijn kippen en mini varken ook vandaan
en ik ben het zeker met jullie eens over de huis houding van die beestjes maar wat denken we van het asiel is bijna het zelfde ook beesten in hokken en in vind persoonlijk die beestjes bij klein amerika er nog schoon bijzitten vroeger was dat veel erger Knipoog

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:29

Mijn man en ik waren vorig jaar naar antwerpen, we gingen daar ven naar een markt en daar was ook een dierenwinkel en daar troffen we dit helaas ook aan.
ik had echt tranen in mijn ogen, bijna alle pups waren stil maar een werd echt helemaal gek we hadden meteen gevraagd hoeveel die moest kosten maar dat werd echt te gek en dat geld hadden we helaas niet bij de hand, gewoon weg verschrikkelijk!

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:32

sabrina85 schreef:
Mijn man en ik waren vorig jaar naar antwerpen, we gingen daar ven naar een markt en daar was ook een dierenwinkel en daar troffen we dit helaas ook aan.
ik had echt tranen in mijn ogen, bijna alle pups waren stil maar een werd echt helemaal gek we hadden meteen gevraagd hoeveel die moest kosten maar dat werd echt te gek en dat geld hadden we helaas niet bij de hand, gewoon weg verschrikkelijk!

Hoeveel durven ze te vragen voor zo'n hondje in een dierenwinkel dan? Ach gut

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:32

Ik heb iets dergelijks ook gewoon in Nederland gezien (in een beruchte dierenwinkel in Rijswijk). In en intriest Verdrietig

Gelukkig zaten de arme drommels daar in ieder geval niet alleen (tenzij de laatste waren van het nest, ach gos...)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:39

sibbe schreef:
ik woon in belgie en ga regelmatig naar klein amerika en daar komen mijn kippen en mini varken ook vandaan
en ik ben het zeker met jullie eens over de huis houding van die beestjes maar wat denken we van het asiel is bijna het zelfde ook beesten in hokken en in vind persoonlijk die beestjes bij klein amerika er nog schoon bijzitten vroeger was dat veel erger Knipoog

Ja en als er niet zoveel "impuls" aankopen gedaan werden door dit soort toestanden dan zouden de asiels ook minder vol zitten.
En voor jouw info: asiels maken geen winst, die zitten met de ellende van dit soort winkels en (veel) mensen die daar iets kopen. Kromme vergelijking dus.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:52

sabrina85 schreef:
we hadden meteen gevraagd hoeveel die moest kosten maar dat werd echt te gek en dat geld hadden we helaas niet bij de hand, gewoon weg verschrikkelijk!

Maar dat is ook de reden dat zij gewoon door kunnen gaan met het verkopen van die dieren. Er zijn altijd wel mensen die ze kopen. En hoe meer je er daar wegkoopt, hoe meer ze er de volgende keer bij hebben. Dus het lost niets op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 00:32

sibbe schreef:

Ik heb in het Asiel gewerkt daar belande maandag ochtend altijd de honden die implusief op de markten in Antwerpen en Mol gekocht waren.

Dieren mogen nog altijd verkocht worden in zowel nederland als Belgie in dierenwinkels,in Belgie zijn alleen de markten verboden en het publiekelijk verkopen van dieren door particulieren dus via advertentie's ed.Waar dat verbod op slaat,ik zou het niet weten.

hondje sin een dierenwinkel zijn vaak ongezond en te duur.
Vanmorgen ben ik zelf in een dierenwinkel beland die ik niet kenden en natuurlijk hondjes en katjes zo zielig Verdrietig .Gelukkig is mijn man verstandig en is mijn huis eigenlijk wel vol genoeg

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 00:47

Gejo inderdaad. Er zitten soms echt al pups die je bijna geen pup meer kunt noemen. Gezond? Dikwijls verrevan.

@ sibbe: ik vind niet dat je de hokken van asiels met deze kan vergelijken, die zijn echt nog 6x zo groot. Da's feitelijk gewoon een ren, ipv een hok van 1m op 0,5m.

Voor mijn part mag hier gerust een verbod op komen, ofwel een regeling waaraan men zich moet houden waarbij de dieren toch op z'n minst een deftige ruimte krijgen, min. afmetingen voor zo'n hok bijvoorbeeld.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 21:30

In deze winkel werd toch wel rond de 400 tot 500 euro gevraagd per hondje...