Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LimaMambo schreef:ik word er eigenlijk een beetje moe van dat mensen dit denken..
hondagressie is TOTAAAAAAAAAAAAL iets anders dan mensagressie en kan je dus TOTAAAAAAL niet met elkaar vergelijken
xXVeronaXx schreef:LimaMambo schreef:ik word er eigenlijk een beetje moe van dat mensen dit denken..
hondagressie is TOTAAAAAAAAAAAAL iets anders dan mensagressie en kan je dus TOTAAAAAAL niet met elkaar vergelijken
Ben ik het wel mee eens!
Dit zegt meer over hoe die mensen zijn dan hoe het "ras" is ..
Die honden komen gewoon helaas bij de verkeerde mensen terrecht,
kunnen die dieren helaas ook niks aan doen.
Jammer dat die honden ervoor moeten boeten .. ze kunnen beter de baasjes van zogenaamde "agressieve" honden afmaken
Neemt natuurlijk niet weg dat het erg vervelend is wat er is gebeurd, en vind het ook terrecht dat die mensen moeten dokken!
Veel sterkte de komende tijd!
anneliesdj schreef:dat ligt puur aan het individu, niet aan het ras.
En buiten het individu ligt het nog meer aan de opvoeding, een hond kan door de eigenaar precies zo 'gekneed' worden als je hem hebben wilt.
(overigens ben ik een doggenliefhebber dus misschien moet je niet met mij in discussie gaan)
Klara16 schreef:Als jij bij mij in de buurt woonde zouden we niet goed opschieten denk ik zo![]()
Ik neem het echt niet dat mensen dat soort honden los laten lopen. Elke keer als ik ze zie bel ik de politie. Totdat die hond netjes aan de lijn gaat.
Jij houdt van doggen, mij best. Maar als ik met mijn petekindje ga wandelen wil ik niet zo'n dier hebben loslopen. Je omgeving heeft ook recht op veiligheid.
anneliesdj schreef:dat ligt puur aan het individu, niet aan het ras.
En buiten het individu ligt het nog meer aan de opvoeding, een hond kan door de eigenaar precies zo 'gekneed' worden als je hem hebben wilt.
(overigens ben ik een doggenliefhebber dus misschien moet je niet met mij in discussie gaan)
Klara16 schreef:Maar je bent het toch met me eens dat doggen en rotweilers niet zonder lijn door een woonwijk (of een recreatiegebied) horen te lopen hoop ik?
Wesseltje schreef:Wat ben jij een ontzettend kortzichtig iemand met je vreemde en kortzichtige antwoorden.
Klara16 schreef:Ik heb 2 grote ergernissen waar het andermans honden betreft:
- al blaffend op je afstromen terwijl je aan het buitenrijden bent maar niet te dichtbij want bang voor het paard: hierin zijn alle rassen gelijk
- mij een onveilig gevoel geven als ze los over straat lopen: hier zijn het toch wel bepaalde rassen die erger zijn dan andere. Ik moet er ook wel bijzeggen dat een bepaald soort mensen van die honden neemt als gevaarlijk uitziend accessoire. Ze zijn bedoeld om te dreigen en dat lukt dan ook. En ik kan er absoluut niet tegen als ik bedreigd word. Dan word ik link
anneliesdj schreef:Doggen staan erom bekend juist erg goed met kinderen te kunnen. Juist kleinere hondjes als spaniels en terriers zijn vaak veel onverdraaglijker.