Verassing voor ouders! Puppy! Waar te vinden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verassing voor ouders! Puppy! Waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:44

Ook al willen ze het misschien heel graag, ik zou het toch niet doen! Mijn moeder wilde héél graag een hond, maar mijn vader wilde niet. Toen mijn ouders uit elkaar waren is mijn moeder op zoek geweest naar een hond, ze had er zelfs al bijna één uitgezocht in het asiel...

Uiteindelijk heeft ze het toen tóch niet gedaan.

Soms is de droom van een hond, niet de keuze die mensen daadwerkelijk zouden maken... Dus ik zou het altijd aan hén overlaten...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:44

Wij hebben dit ooit gedaan voor mijn vader. Mijn vader riep dat hij een jack russel wilde en voor zijn verjaardag hebben wij er een gekocht. Echter met medeweten van onze moeder en toestemming. Verder hadden wij al 2 honden in huis, dus de vraag of een hond welkom was speelde niet. Mijn vader is er heel blij mee en heeft er zelf een jaar later nog een bij gekocht. Zou ik dit echter bij mijn vriend doen, die zou ondanks zijn dierenleifde (we hebben 2 honden) dit absoluut niet op prijs stellen. Het zijn jouw ouders, dus maak een inschatting hoe het cadeau zal vallen. En bedenk je goed of het hun wens is of de jouwe.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:51

ik zou ook gaan voor een bon zodat ze hem zelf uit kunnen zoeken, maar ga eerst bij je zelf na of JIJ een hond wil, of ZIJ...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:55

Zo wilde mijn moeder altijd een franse bulldog pup, voor dr verjaardag hadden ik, mn 2ling broer, mn broertje én mn tante (en de rest van het aanhangsel daar) een pup gevonden. Een kruising franse bulldog. Mn moeder was er super blij mee, dat zeker, en het pupje was meer dan welkom (we hadden al 2 andere honden). Uiteindelijk hadden we dus serieus een klöte hond, echt een vreselijke hond was het, we waren haar op een gegeven moment liever kwijt dan rijk. Scheve mond Tot ze per ongeluk zwanger was, toen hadden we besloten het te laten houden. Wat een geweldige hond werd het toen, ze veranderde helemaal, in positieve zin. Helaas kon het kleine hondje het niet aan (ze is kleiner dan een jack russel) en had als ik het goed heb onthouden, 5/6 pups. Helaas zijn die er dus op het einde eruit gehaald, en hond is gesteriliseert. Nu is het echt de hond van mn broertje (die is 12 jaar), mn moeder vind het nog steeds een geweldige hond, maar onze golden retriever is echt háár hond. Mn broer heeft ook een hond, zelf uitgekozen, en is ook écht zijn hond. Mn zus had ook een hond, die helaas ergens ging wonen waar ze geen honden meer mocht. Die is toen hierheen gekomen, geen probleem. Of het er nou 3 of 4 zijn.. Hond is echter nog steeds mn zus dr hond. Natuurlijk is iedereen hier gek op dr, maar het is en blijft mn zus dr hond. En ik? Ik ben hondloos. Clown Natuurlijk laat ik ze allemaal uit, en knuffel ik met ze etc. Maar echt 'mijn' hond zit er niet bij. De golden retriever is dan wel écht mijn schatje, daar ben ik helemaal gek op, en hij ook op mij. Tot mn moeder weer thuis is, dan loopt ie weer naar haar. Ik ben een soort 2e plek voor hem. Clown

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 20:44

Pistasche schreef:
Ik zou een soort tegoedbon maken met een foto van een hond en dan de naam van een fokker erop en dan met een leuke tekst erop.

Dan heb jij het cadeau uitgekozen maar doen ze er zelf wat meer voor en dat vinden ze wssl ook wel leuk om eens bij een fokker langs te gaan en zelf een uit te kiezen!

Succes en hou je ons op de hoogte? Haha!

Na alle reacties denk ik dat ik toch maar een bon ofzo ga geven. Bloos
Vast de beste oplossing...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:02

Heel verstandig! Lachen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:10

Gelukkig vat je het goed op Lachen

Je moet een klik met je hond hebben. Mijn vorige hond was echt mijn hond. Mijn vader had hem als pup gekocht en was er mee thuis gekomen en mijn moeder had bijv. echt helemaal niks met hem. Hij is 14,5 geworden en ze heeft altijd goed voor hem gezorgd. Maar het was echt mijn maatje. Toen we hem in lieten slapen had zij er toch veel verdriet van, het gemis van een hond in huis. Terwijl ze altijd geroepen heeft dat dat de eerste en laatste hond was. Na een aantal weken wilde ze toch weer graag een hond en zijn we aan het zoeken gegaan. Bij een nestje wezen kijken en we waren allemaal helemaal weg van hem. En nu een half jaar later, komen mijn ouders thuis van vakantie en is het eerst de hond begroeten want die hebben ze zo gemist, bellen ze 'hoe gaat het met Sjors' enz. Ze is zo gek op hem. (En Sjors is super op mij gericht, terwijl ik niet thuis woon, dus als ze dan thuis komen en hij begroet ze en rent weer naar mij, zijn ze zwaar teleurgesteld Clown ). Dus als je ouders een hond willen, ga samen op zoek Lachen

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:11

BananaMoon schreef:
Mijn ouders zijn op 21 mei 20 jaar getrouwd en dan wil ik hen een cadeau geven.
Namelijk een Golden Retriever Puppy. Haha! Maar waar kan ik die vinden bij een degelijke fokker?In Belgie!

Mijn ouders zouden er niks van mogen weten.Dus zou ik hem zelf moeten halen en kopen.
Maar ik denk niet dat de fokker dat zomaar met een 12-jarige meegeeft.

Wat moet ik doen?? Scheve mond

Als je een hondje in Belgie koopt, ga dan niet naar Broodfokkers, maar naar echte fokkers, waar je de pup nog bij de moeder ziet zitten, ik heb 3 weken geleden een nare ervaring gehad, van een hondje dat we gered hadden bij de broodfokker, en die we toen we hem naar de da brachten eerder dood dan levend was. Voor een goede pup betaal je veel, voor een pup die uit een klein hok veel minder, maar de da kosten zijn hoog!
Als je geintresseerd bent, hier mijn verhaal: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=930006&hilit=keiva

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:50

@ TS; heel verstandig dat je toch een bon gaat geven! Vind dat ook een heel leuk gebaar naar je ouders toe en zo loop je toch veel minder risico! Fijn dat je onze tips goed opvat! Klasse!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:40

Heel goed van je! Laat je ook even weten wat hun reactie is, en als er echt een pup komt, laat je dat ook weten met foto's? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:57

Wat een verstandig besuit! Toen ik jouw leeftijd was, had ik nooit van gedachten veranderd Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Ben heel benieuwd wat je ouders ervan vinden!!

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 22:06

Jahaa,
ik ook
ik g

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:56

BananaMoon schreef:
Jahaa,
ik ook
ik g

Ik snap dat laatste niet echt haha!
Ga je nu een tegoedbon maken??

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 14:11

Willeke_ schreef:
BananaMoon schreef:
Jahaa,
ik ook
ik g

Ik snap dat laatste niet echt haha!
Ga je nu een tegoedbon maken??

Ja, en nu maar hopen wat voor reactie !

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:35

Leuk leuk leuk!!
Laat je ons de reactie van ze wel weten???

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 14:12

Ja hoor

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:23

Goed dat je toch de keuze hebt gemaakt voor de tegoedbon!
Ben benieuwd naar hun reactie! Haha!