Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hanmar schreef:Ben net terug van de dierenarts, ze heeft hem uitgebreid bekeken... Ze voelde niks raar aan z'n ingewanden en zijn voortanden zagen er keurig uit. Ik moet nu een paar dagen pijnstiller en iets voor de maag/darmen geven en als het dan niet over is moeten we terug en gaat ze onder narcose zijn kiezen bekijken. Ze wilde dat alleen niet meteen doen, omdat narcose toch een zeker risico met zich meebrengt en het allemaal toch nogal stressvol voor hem is, hij zat net ook nog helemaal na te trillen.
Ik hoop maar dat het allemaal snel weer overgaat, het is bepaald niet prettig om je nijntje mee te moeten nemen in zo'n reiskooi en te zien dat hij alles zo eng vindt
Edit @ lonnieejj: mijn dierenarts zei dat ze prompt dood kunnen neervallen van de stress als ze met zo'n klem aan de gang gaat om bij zijn kiezen te komen... maar omdat de narcose ook erg belastend was wilde ze dus eerst maar even kijken of het tóch iets met het verteringsgebeuren te maken had.
lonniejj schreef:Hanmar schreef:Ben net terug van de dierenarts, ze heeft hem uitgebreid bekeken... Ze voelde niks raar aan z'n ingewanden en zijn voortanden zagen er keurig uit. Ik moet nu een paar dagen pijnstiller en iets voor de maag/darmen geven en als het dan niet over is moeten we terug en gaat ze onder narcose zijn kiezen bekijken. Ze wilde dat alleen niet meteen doen, omdat narcose toch een zeker risico met zich meebrengt en het allemaal toch nogal stressvol voor hem is, hij zat net ook nog helemaal na te trillen.
Ik hoop maar dat het allemaal snel weer overgaat, het is bepaald niet prettig om je nijntje mee te moeten nemen in zo'n reiskooi en te zien dat hij alles zo eng vindt
Edit @ lonnieejj: mijn dierenarts zei dat ze prompt dood kunnen neervallen van de stress als ze met zo'n klem aan de gang gaat om bij zijn kiezen te komen... maar omdat de narcose ook erg belastend was wilde ze dus eerst maar even kijken of het tóch iets met het verteringsgebeuren te maken had.
Nou, je da is dan wel een beetje flauw hoor, een konijn valt echt niet prompt dood neer van de stres als ze met zo'n klem bezig zijn, anders hadden 3 konijnen van mij allang dood kunnen zijn. Ze zijn altijd een beetje bang tuurlijk, maar ze vallen er echt spontaan van dood neer hoor
Hanmar schreef:Mysterie lijkt opgelost! Ik ben vanochtend eerst maar weer 'ns naar de dierenwinkel gefietst en heb daar geïnformeerd of zij dit weleens eerder hadden meegemaakt. Daar zeiden ze dat ik toch nog maar eens een andere smaak moesten proberen en we hebben samen het 'beste', smakelijkst uitziende pak hooi gekocht![]()
Ik thuis het nieuwe hooi in z'n bak gedaan, zit 'ie binnen drie minuten eraan te knagen! Hij eet het niet in één keer op, maar hij blijft om de zoveel tijd eens een hapje nemen... Hij doet weer 'normaal'.
Dus na drie verschillende smaken geprobeerd te hebben, heb het hooi nog natgemaakt, hij heeft pijnstillers en ander spul gekregen... Had ie gewoon zin in een andere smaak![]()
Soms zou je toch willen dat die beestjes konden praten...