De golden retriever

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_Simba

Re: De golden retriever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:36

Dat zelf uitlaten was 5 jaar terug en toen was die regel er nog niet.
En mijn hond doet niks tegen kinderen natuurlijk kan er iets gebeuren maar ze vind het niet leuk aan de riem ze gaat stilzitten en rkijg er niet vooruit en ik ga haar dus ook niet dwingen!
En de dokter zei zelf tegen ons dat ze baarmoederhalsontsteking had gehad omdat ze geen puppen heeft gehad en dan heb je grote kans op baarmoederhalsontsteking het kan natuurlijk ook andere reden geweest zijn ze was toen 10 of 11 dus ook niet meer de jongste.!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:50

@ Zoe; welke regel bedoel je? Dat je je poep op moet ruimen? Dat is er volgens mij al een tijdje.. Haha! En als t geen regel was is t gewoon normaal fatsoen, maar goed.. dat is mijn mening. Ik heb nou eenmaal een hekel aan mensen die hun hond laten schijten en t niet opruimen . ( hihi ik typte per ongeluk dat ik een hekel had aan honden die hun paard laten schijten Haha! Clown ook leuk! )
Maar ik vind t geen probleem als een hond los loopt, ( als ie maar luistert ) maar wél als je je hond de deur uit trapt om zichzelf uit te laten en mar overal te laten schijten. Dat is gewoon luiheid...

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:05

Ik heb een Golden reu van inmiddels 12 jaar. Bram is echt de liefste hond die ik ooit gezien heb. Hij is ontzettend aanhankelijk, krijgt nooit genoeg van knuffels. Daarbij is het een echt watje, hij vind andere reuen een beetje eng en loopt graag een hoekje om. Bram is altijd vrolijk en lacht altijd. Hij wil inderdaad wel altijd overal bij zijn, kan heerlijk kwijlen en bedelt verschrikkelijk (blame mijn moeder).
Goldens hebben wel gewoon veel beweging nodig. Bram nu wat minder, omdat hij wat ouder wordt en we dit wel gaan merken (hij wordt wat doof en heeft staar).
Als je graag een waakhond wilt, heb je aan een Golden niet zo heel veel, aangezien ze een echte allemansvriend zijn en daarbij zijn Goldens erg op mensen gericht.
Wel is de Golden een echte familiehond.

Maarr...

Golden Retrievers zijn erg gewilde honden, en daardoor wordt er veel en vaak onzorgvuldig mee gefokt. Hierdoor krijg je snel rotte appels in het nest. Let er dus heel erg goed op, waar je je hond vandaan haalt!
Ga desnoods op keuringen van GRCN kijken en praat met verschillende fokkers! Bekijk de honden goed, welke fokrichting past je het beste? Zo zijn er fokkers die voor grote honden met brede koppen gaan, andere voor de echte gouden honden (donkere vachtkleur), en weer andere hebben vooral kleine hondjes met smalle kopjes. Net wat je mooi vind, maar let alsjeblieft vooral goed op het karakter en bouw van de honden, want de ene fokker is de andere niet... Net als de Goldens zelf, trouwens. Maar over het algemeen zijn het gewoon top honden, ontzettend vriendelijk en aanhankelijk, die graag een actieve baas hebben Lachen Goldens werken namelijk graag!! Oja, zwemmen hoort automatisch bij een wandeling Huilen van het lachen Dus een meer, zwemplas, zee of gewoon de eerste de beste smerige sloot die hij kan vinden....

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:28

Ik vind kleur wel weer belangrijk. Persoonlijk vind ik het donkere "gouden" type mooier en ik zal daar in eerste instantie ook naar op zoek gaan als ik weer een Golden ga kopen. Ben het met de meeste mensen hier eens dat je echt het beste via de rasvereniging een hondje moet zoeken. Hd-vrij is best lastig trouwens, HD B zal ik persoonlijk wel genoegen mee nemen, ga zelf eerder voor karakter dan.
Mijn golden was ook niet echt het stereotype golden retriever. Onze fokker had drie superlieve honden en die van ons was eerst helemaal niet zo lief. Ze zat wel op puppycursus (met mijn vader) en luisterde ook echt alleen maar naar mijn vader. Als ik haar uitliet, had ze een of andere truc om meteen het water in te springen achter de eenden aan en dan kon je er rustig bij gaan zitten ROFL Hihi ze is ook een keer in een wak gesprongen. Echt het enige stukje waar geen ijs lag, had ze door. Mijn vader onwijs veel moeite gedaan om haar eruit te krijgen. Thuis had ze allemaal ijspegeltjes aan der vacht. Hield dus echt van water Huilen van het lachen. Ze luisterde trouwens wel als je echt een koekje kon tonen.
Hond was ook moordenaar van: 1 konijn, 1 cavia en 1 kip.
Maar vooral echt de allerliefste hond die ik ooit gekend heb. Kon altijd om haar lachen, met haar knuffelen, wilde altijd mee naar buiten, superlief voor alle mensen, echt allemansvriendje. Nooit gebeten oid.
Kleine kinderen uit de buurt vroegen aan mijn moeder: Mama van Queenie mag Queenie buiten spelen.
Die van ons blafte alleen als ze echt heel nodig moest of tijdens spelen. Geen waakhond dus.
Schooide wel altijd, maar door lieve blik had ze ook altijd succes, onze schuld dus.
Verzorging kost wel veel tijd. Iedere week een grote poetsbeurt en iedere dag zeker een uur wandelen.
Wel ietwat lui, hond zou mij nooit trekken op skates ofzo. Bleef dan liever stilstaan haha.
Thuis was ze lekker lui, maar eenmaal in het bos/meer totaal andere hond, superactief. Maar 1 keer kwijtgeweest door achter konijn aan te rennen.
Zo superlang verhaal geworden. Komen opeens allerlei herinneringen boven. Hond is nu 2 jaar dood, overleden op 10 jarige leeftijd aan kanker, in laten slapen. Daarvoor nooit wat gehad.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:34

madeliefw schreef:
Ze luisterde trouwens wel als je echt een koekje kon tonen.

Klinkt heel bekend Huilen van het lachen

madeliefw schreef:

Ohmy.. serieus? Mijn Golden is heel erg voorzichtig met alles wat hij in zijn bek neemt. Heeft als pupje ooit een baby eendje opgepakt en liet die vrolijk aan mij zien. Hij zal nooit doorbijten, eendje was nog helemaal heel. Verder gaat hij heel gemakkelijk met onze konijnen, ratten, kippen, alles. Ik kan ze allemaal over zijn rug laten lopen en de konijnen lagen lekker tegen hem aan te slapen.

madeliefw schreef:
Wel ietwat lui, hond zou mij nooit trekken op skates ofzo. Bleef dan liever stilstaan haha.
Thuis was ze lekker lui, maar eenmaal in het bos/meer totaal andere hond, superactief. Maar 1 keer kwijtgeweest door achter konijn aan te rennen.

Klinkt dan wel weer bekend! Bram trekt mij ook niet. Maar of dat luiheid is of is hij gewoon echt letterlijk EN figuurlijk blond? Ik ben hem wel vaak kwijt geweest, dan ging hij met mijn Basset schooien in het bos, maar hij kwam altijd en als eerste weer terug. Ook met wandelen, kijkt hij heel vaak om of hij ons nog wel ziet.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:43

Wij (eigenlijk opa en oma) hebben ook een Golden Retriever gehad genaamd Jane. We hebben er echt een super hond aan gehad. Beest luisterde super goed, was super aanhankelijk, je kon werkelijk ALLES bij haar doen. Ze genoot echt van gezelschap en was totaal niet eenkennig.

Zwemmen had ze overigens een hekel aan (raar, want normaal gesproken zijn ze gek op zwemmen).

Ze was heel licht en had een zwarte bliksemschicht op haar neus. Ze kwam van een fokker maar voldeed dus niet aan de eissen ofz?

Verder heeft ze lichamelijk nooit wat gemankeerd, toen ze 13 was heeft ze gezond geleefd. Helaas had ze een tik om met stenen te lopen in haar bek en heeft er toen 1 doorgeslikt, ze is hier toen aan geopereerd maar er bleek een tumor omheen gegroeid. Ik heb nog nooit zo hard gehuild volgens mij.

Dat schooieren was niet zo heel erg, al vond ze het wel ERG verleidelijk als er bij de buren brood aan de deur hing Haha!

Zelf zou ik voor zo'n hond kiezen als ik ouder ben. Vind zelf pittige honden super bijv de mechelse herders, maar vrees dat ik die niet meer aankan als ik rond de 65 ben ofz Haha!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 00:03

_Florien_ schreef:
madeliefw schreef:
Ze luisterde trouwens wel als je echt een koekje kon tonen.

Klinkt heel bekend Huilen van het lachen

madeliefw schreef:

Ohmy.. serieus? Mijn Golden is heel erg voorzichtig met alles wat hij in zijn bek neemt. Heeft als pupje ooit een baby eendje opgepakt en liet die vrolijk aan mij zien. Hij zal nooit doorbijten, eendje was nog helemaal heel. Verder gaat hij heel gemakkelijk met onze konijnen, ratten, kippen, alles. Ik kan ze allemaal over zijn rug laten lopen en de konijnen lagen lekker tegen hem aan te slapen.

madeliefw schreef:

Klinkt dan wel weer bekend! Bram trekt mij ook niet. Maar of dat luiheid is of is hij gewoon echt letterlijk EN figuurlijk blond? Ik ben hem wel vaak kwijt geweest, dan ging hij met mijn Basset schooien in het bos, maar hij kwam altijd en als eerste weer terug. Ook met wandelen, kijkt hij heel vaak om of hij ons nog wel ziet.

Nee bij die beesten was het echt: springt over hek, neemt konijn in bek, schudt konijn dood en loopt weer weg en laat beest liggen. Weet niet waar die dat van had, want wij hadden zelf ook konijnen, maar van pup af aan had ie het er al niet op.
Dat van dat omkijken herken ik ook. En als ie je niet meer zag (achter boom gaan staan) kwam die weer keihard aanrennen.

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:14

wij hebben een minder goede ervaring met een golden retriever..

wij gingen in het asiel kijken.. zagen daar Jazz zitten, een GRPup van ik geloof 8 maanden..
heel vriendelijk en erg aanhankelijk Haha!
de mensen van het asiel waarschuwden wel voor voernijd, dat had ze opgelopen bij de vorige eigenaren.. logisch na het verhaal wat we hoorden..

toch wilde we een puppy die in het asiel zat een goed tehuis proberen te bieden Ja

heel de zomer ging het goed, die hond was gek op zwemmen! dook van alles op van de bodem enzovoorts Haha!
luisterde erg goed! kon ook netjes los lopen en tegelijker tijd luisteren Ja we waren erg tevreden, ze kon ook makkelijk alleen.. en zolang je haar met rust liet tijdens het eten was alles goed Ja

tot op een gegeven moment jazz steeds dominanter werd.. grommen als ze ergens geen zin in had, tanden laten zien bij de stomste dingen.
ze kon buiten niet meer loslopen want ze vloog echt op andere honden af

tegen mijn moeder en mij begon ze ook echt de baas te spelen.. aangezien wij altijd degene waren die haar straften als ze wat verkeerds deed, en dat terwijl jazz en ik in het begin supergoed met elkaar konden opschieten..

opeens was het echt fout.. mijn moeder was jazz uitlaten, aangelijnd..
ze kwamen een klein ander hondje tegen ook aangelijnd.. maar jazz kreeg hem toch te pakken, resultaat: gat in het hoofd dat gehecht moest worden..

toen ik haar die dag erna probeerde te aaien haalde ze ook uit naar mijn hand..
het werd dus echt tegevaarlijk.. wat als ze dalijk echt eens beet, wat als ze een ander beestje zou doden, wat als ze een keer op een kind af zou vliegen

we hebben veel geprobeert.. naar de dierenarts, kon niks van pijn oid vinden, weer naar het asiel, of daar ook zulke dingen gebeurden?
op training geweest..

t mocht allemaal niet baten, het asiel heeft jazz terug genomen.. als het goed is behandeld..
en een maand later stond ze weer in de krant als hond van de maand en is ze als het goed is naar een nieuw gezin gegaan

Na 1 maand! helaas weten we verder niet of ze nog steeds zo was, en ook niet wat de reden ervoor was..

dus let alsjeblieft goed op, de meest vriendelijk uitziende honden kunnen ook in 1 ogenblik de knop omgooien

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:38

wat raar zeg van dat asiel!! Kan me niet vorstellen dat een hond na een maand al veranderd is, ALS het al kan.. Onze vorige golden was ook een beetje zo, alleen niet zo extreem.. Had ook voedselnijd, geen idee hoe ze daaraan kwam. Gromde ook wel eens naar ons. Haar plaats was echt háár plaats, mocht je niet aaien. En meer van dat soort dingen. Kinderen erbij kon bijvoorbeeld al helemaal niet.. Maar tegelijkertijd had ze ook wel weer hele leuke dingen en was t verder wel een leuke hond Lachen

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:53

ja idd.. ik weet t ook niet

en idd ken jazz daar ook zo in.. maar die leuke dingen werden helaas steeds minder..

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:12

Wij hebben ook een golden retriever, hij is nu 12 jaar maar ik heb het altijd een erg leuke hond gevonden. Hij kwam als pup toen ik 4 jaar was en vanaf dat moment kon ik altijd al alles met hem, hij was en is altijd vriendelijk tegen andere. Met andere dieren kan ze ook goed overweg maar onze hond bekijkt kleinere dieren enzo toch liever vanaf een afstandje (hij is ooit in zijn neus gepikt door de oude parkiet Clown en er is ooit een kat vanuit de bosjes op zijn rug gesprongen). Verder heeft hij nooit gebeten of ''gehapt'' en gromt hij ook vrijwel nooit.

Het is wel een schooierd, waar eten is, is de hond maar hij pakt het écht niet als hij er niet aan mag komen. Als er koekjes op de tafel liggen, waar hij zonder moeite met zijn hoofd makkelijk bij kan blijft hij er van af. Hij luisterd ook goed en hij was vroeger wel speels maar geen drammert ofzo hij is wel een beetje lui, nu nog steeds trouwens. Waar die van ons vandaan komt weet ik eigenlijk niet, hij heeft tot nu toe nooit wat mankeerd. Ik vind het een top ras, zeker met kleine kinderen en sowieso met andere mensen. (onze hond is trouwens wel echt zo'n hele donker blonde, mij maakte het nooit uit of hij licht of donker was)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 17:06

'rote' appels heb je overal met elk ras tussen zitten. zowel herders(heb er zelf 1 gehad) als goldens, Bij elk ras heb je wel eens een niet zo leuke hond tussen zitten.

Wel ben ik meer verliefder op dit ras geworden. Zag laast een golden retriever en die kwam zo lief naar me toe lopen haha,

tja miss val ik op blond. Me paard is ook al blond (haflinger)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:11

Wij hebben thuis ook 2 golden retrievers. Het zijn allebei super leuke beesten.
De een is 2 jaar en die is nog steeds zo gek als een deur Tong uitsteken en de ander is 14 jaar dus al ene oudje..
Wij hadden de jongste gekocht in Winterswijk bij een kennel. Die staan ook op de site van de golden retriever kennels.
Dat waren hele aardige mensen en we zijn nog steeds blij dat we Noeka daar hebben gekocht.
Noeka is ook donkerder dan Nita ( nita is de oude ) dus dat zou miss een adres voor jou kunnen zijn...
Het zijn hele enthousiaste honden Lachen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:31

Ik heb thuis ook een golden zitten, echt een fantastisch beest, maar we hebben er wel aan moeten werken eer ze zo super werd Lachen

Als puppy was ze een dominant "mormel", de fokker wou ze zelfs eerst niet meegeven omdat ze haar te dominant vond voor ons (was onze eerste hond), uiteindelijk is ze toch meegekomen. Wel, in het begin was ze echt vreselijk! Ik en mijn twee zusjes waren toen nog vrij jong (ikzelf 12) en regelmatig stonden we met drie in de zetel te gillen "emma bijt" Haha! (best grappig als ik er nu aan terugdenk, ze was toen nog maar een pupje van 7 weken, kan je je voorstellen...)

Puppycursus gedaan, extra trainingstips van de hondenschool gekregen, en voila: onze schat van een hond was geboren Lachen Ze heeft het nog steeds niet op kleine kinderen, maar voor grotere kinderen/volwassenen, daar is ze gewoonweg gek op! Heel sociaal, wil altijd een knuffel, is altijd in voor een spelletje of een nieuw truukje leren, ook heel gehoorzaam Lachen

We hebben met haar puppyklas, A-klas, B-klas, C-klas, D-klas gedaan, en ook enkele wedstrijden. Ze kan nog wel trekken aan de lijn, maar dat komt door het overenthousiasme. Het is ook een waterverslaafde! Maakt niet uit hoe warm of koud het is, of het 1cm water is of de zee, ze zal erin springen, zitten, rollen,... Haha! Eigenlijk ook wel echt een hond voor de sportieve mens, want op vakantie als we in de bergen gaan wandelen doet ze het dubbel aantal kilometers van ons omdat ze altijd zo hevig heen en weer rent Lachen

En idd zoals Rapido zegt, zo gek als een deur Haha! En ook helemaal gek met andere honden, al moet mevrouw wel steeds stiekem de baas zijn Tong uitsteken En andere diertjes (paarden, konijnen, vogels,...) vind ze helemaal geweldig en zal ze ook niks doen. Toen ze als pupje bij ons kwam was onze poes er al (toen al 10 jaar) en ze hebben altijd goed opgeschoten met elkaar.

Haha, ik kan nog uren over haar blijven doorgaan, het zijn gewoon superhonden, maar omdat ze zo veel gefokt worden (tegenwoordig lijkt de hype me iets minder) zitten er idd wel rotte appels tussen, dus erkende fokker lijkt me het beste om je pupje te gaan halen.

Enkele fotootjes van vorig jaar van m'n lief hondje (foto's kan je aanklikken, dan worden ze groter):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding