maar die standaard norm houden wij inderdaad ook aan..
mn tante trouwens ook ( is dus ook fokster, net als jullie)..
en volgens mij is t zelfs moeilijk om bij een pup de ribben te laten zien..dan is t beestje echt uitgemergeld en groeien ze inderdaad niet goed meer..
trouwens..de mensen weten nog goed te sjoemelen met die 'ik voel de ribben' regel..
ik ben wel eens mensen tegen gekomen die zeiden dat ze toch 'bijna' de ribben konden voelen..dus dat was toch prima?
lab was zo vet dat ie wss eerst 20 kg af moest vallen om in de buurt te komen van ribben voelen..maargoed..
ik ben in t park ook 1 keer uitgescholden voor dierenbeul en ik zou mn honden mishandelen en ondervoeden..
dat werd mij verteld door de eigenaresse van een labrador die net als zn baasje 'flink aan de maat' was..
en door al dat vet amper kon rennen, en langer dan 5 seconden hobbelen hield ie niet vol..
toen ze begon te dreigen dat ze de dierenbescherming zou bellen of naar de DA (zatvlakbij) zou gaan heb ik der bijna meegesleurd naar die DA zoudat haar eens even duidelijk gemaakt kon worden dat t gewicht van HAAR hond ongezond was en dat mijn honden in super conditie waren..
( ben toen maar snel weg gelopen, t werd me echt te gek, achteraf jammer want haar meenemen naar de DA was wel mooi geweest)