labradorpup 11 kilo ---> zwaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: labradorpup 11 kilo ---> zwaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:17

pubelia, ik had t eigenlijk ook meer over de reactie van 'tarn' maar dat was een beetje onduidelijk sorry Lachen

maar die standaard norm houden wij inderdaad ook aan..
mn tante trouwens ook ( is dus ook fokster, net als jullie)..
en volgens mij is t zelfs moeilijk om bij een pup de ribben te laten zien..dan is t beestje echt uitgemergeld en groeien ze inderdaad niet goed meer..

trouwens..de mensen weten nog goed te sjoemelen met die 'ik voel de ribben' regel..
ik ben wel eens mensen tegen gekomen die zeiden dat ze toch 'bijna' de ribben konden voelen..dus dat was toch prima?
lab was zo vet dat ie wss eerst 20 kg af moest vallen om in de buurt te komen van ribben voelen..maargoed..
ik ben in t park ook 1 keer uitgescholden voor dierenbeul en ik zou mn honden mishandelen en ondervoeden..
dat werd mij verteld door de eigenaresse van een labrador die net als zn baasje 'flink aan de maat' was..
en door al dat vet amper kon rennen, en langer dan 5 seconden hobbelen hield ie niet vol..
toen ze begon te dreigen dat ze de dierenbescherming zou bellen of naar de DA (zatvlakbij) zou gaan heb ik der bijna meegesleurd naar die DA zoudat haar eens even duidelijk gemaakt kon worden dat t gewicht van HAAR hond ongezond was en dat mijn honden in super conditie waren..
( ben toen maar snel weg gelopen, t werd me echt te gek, achteraf jammer want haar meenemen naar de DA was wel mooi geweest)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:35

ik lees net de laatste reactie van tarn..die met dat verslag erin..
ik denk dat in iedergeval ik ,en misschien ook wat andere lezers hier, verkeerd hebben begrepen met wat jij ' stevig' noemt...
is ook moeilijk te oordelen naar wat iemand stevig noemt over internet

sommige mensen noemen dit stevig :
http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/0 ... 68x640.jpg
ik noem dat veel te dik..

weer andere mensen noemen een breed gebouwde lab, maar die niet heel dik is 'stevig' ..
terwijl die hond dan weer niet te dik is..

ik dacht eerst dat jij doelde op de bovenste versie van stevig, maar na je verhaal denk ik dat je eerder doelt op de 2e omschrijving van stevig

ik zelf vind die 'zwaargebouwde' compacte labradors niet heel mooi, maar dat is meer een kwestie van smaak..
de reu van mijn tante is in mijn ogen de 'perfecte' labrador..
die hond heeft een hele brede mooie kop, maar is verder niet overdreven breed gebouwd..

maar het ligt ook aan de vacht van de honden..
ons oudste teefje van bijna 5 jaar heeft een hele ruige vacht..waardoor ze heel groot/breed lijkt..
de jongste van bijna 3 heeft maar een heel dun vachtje..
als ik vraag aan iemand : "wie denk je dat het meest weegt/het dikst is" dan antwoord iedereen , ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die iets anders antwoorde , " de oudste"...
terwijl in werkelijkheid de oudste juist het dunste van de 2 is en ook net iets minder weegt ( een halve kilo maar maar toch, de meeste mensen schatten die hond een paar kilo zwaarder in)..
zonder die dikke vacht blijft er niet veel van die hond over ( bij wijze van dan)..
wat best lastig is want soms wordt ze ineens weer dunner, wat gewoon niet opvalt..maar zodra je der goed aait voel je het gelijk..

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:00

Getver wat een vet beest in die foto. Wij hebben een labrador teefje van bijna 7. Ze is slank gebouwt en weegt 28 kg. 50KG is voor en lab veelste veel, hoe groot hij ook is!

Gewoon bij die DA vragen hoe het zit met het gewicht van de hond als e voor inentingen gaat!

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:33

Zwitsal schreef:
ik lees net de laatste reactie van tarn..die met dat verslag erin..
ik denk dat in iedergeval ik ,en misschien ook wat andere lezers hier, verkeerd hebben begrepen met wat jij ' stevig' noemt...
is ook moeilijk te oordelen naar wat iemand stevig noemt over internet

sommige mensen noemen dit stevig :
http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/0 ... 68x640.jpg
ik noem dat veel te dik..

weer andere mensen noemen een breed gebouwde lab, maar die niet heel dik is 'stevig' ..
terwijl die hond dan weer niet te dik is..

ik dacht eerst dat jij doelde op de bovenste versie van stevig, maar na je verhaal denk ik dat je eerder doelt op de 2e omschrijving van stevig

ik zelf vind die 'zwaargebouwde' compacte labradors niet heel mooi, maar dat is meer een kwestie van smaak..
de reu van mijn tante is in mijn ogen de 'perfecte' labrador..
die hond heeft een hele brede mooie kop, maar is verder niet overdreven breed gebouwd..

maar het ligt ook aan de vacht van de honden..
ons oudste teefje van bijna 5 jaar heeft een hele ruige vacht..waardoor ze heel groot/breed lijkt..
de jongste van bijna 3 heeft maar een heel dun vachtje..
als ik vraag aan iemand : "wie denk je dat het meest weegt/het dikst is" dan antwoord iedereen , ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die iets anders antwoorde , " de oudste"...
terwijl in werkelijkheid de oudste juist het dunste van de 2 is en ook net iets minder weegt ( een halve kilo maar maar toch, de meeste mensen schatten die hond een paar kilo zwaarder in)..
zonder die dikke vacht blijft er niet veel van die hond over ( bij wijze van dan)..
wat best lastig is want soms wordt ze ineens weer dunner, wat gewoon niet opvalt..maar zodra je der goed aait voel je het gelijk..

Ja ik bedoel de 2e omschrijving van stevig. Kijk anders maar eens op de link in mijn onderschrift dan zie je het vanzelf in de link hoe onze honden zijn.

Enne ja de mensen sjoemelen er heel erg mee met de ik-voel-de-ribben-regel enne die mensen hebben inderdaad allemaal van die dikke/vette honden die haast geen stap meer kunnen verzetten of in iedergeval al niet meer kunnen rennen.

En ik zal trouwens ook eerlijk zeggen, wij hebben een labrador reu van 6 jaar die sinds zijn castratie ook heel veel aangekomen is (en ook nog eens zo'n lui ding die alleen maar wilt slapen, mankeert verder niks aan) maar die is dus te dik nu. En hoe laat je zo'n hond afvallen? door minder voer en meer bewegen, laat deze koppige/eigenwijze hond nou gaan zitten als die het zat is en je krijgt hem niet meer mee. Dat is dus het geval bij de onze. Maar hij is lang niet zo dik als die in dat linkje van jou met die foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:03

Een labrador hoort breed gebouwd te zijn, als je bij een goede fokker koopt die volgens de rasstandaard fokt, zul je ook geen gestroomlijnde hond kopen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:40

tamary schreef:
Falona schreef:
Ligt er denk ik aan hoe oud/groot die pup is. Een volwassen labrador is volgens mij rond de 40/50 kilo.

Als je het over een labrador retriever hebt mag je dat door 2 delen.

Of het gewicht van de pup goed is kan je vriend beter aan de DA of de fokker vragen.

Nou Knipoog Dat lijkt me erg weinig. Wij hebben een Labrador Retriever reu en die is 35 kilo en prima op gewicht Lachen

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:55

Ik denk dat 35 kilo voor een reu ook prima is ja.
mijn oudste weegt 38 kilo is is te zwaar, hoewel we haar nu op dieet hebben en ze al is af gevallen. ik zal haar weer eens wegen.
mijn jongste weegt 24,5 kilo en is prachtig op gewicht. ze is net 1 jaar, dus zal nog wel iets zwaarder worden en misschien iets groeien. ze is erg klein voor een lab vind ik. sowiezo een paar centimeter kleiner dan mn andere en die was al klein vergeleken bij andere labjes.
zij is goed slank, energiek en zal ook nooit dikker worden. niet als het aan mij ligt maar ook zij is geen echte eter, eet wat ze krijgt maar hoeft niet meer. kan haar brokken zo eens laten staan, en dat voor een labrador Bloos! mijn andere is net een vuilnisbak, die eet alles Clown
vrouwtjes horen tussen de 28 en 34 kilo te wegen wil je ze netjes op gewicht hebben, mannetjes iets zwaarder.

mijn jongste is trouwens ook erg smal, geen breed gebouwde labrador, zal wel een iets ander type zijn dan mn oudere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:15

Wel raszuiver?
Ik zie namelijk regelmatig mensen vertellen dat ze een labrador hebben terwijl het een duidelijke kruising is.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:20

voor zover ik weet is ze raszuiver ja. hoewel ik er soms mijn twijfels over heb hoor.
maar het staat op haar papier dus we gaan er maar vanuit Clown
ze is wat kleiner, slanker gebouwd, gedraagd zich ook anders. heb er lang over gepiekerd toen ik haar kocht maar we laten het nu maar bij labrador.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:45

Haha!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:26

heb trouwens een topic van ze..dan kun je zien dat ze wel erg veel op een labrador lijkt Clown
zie onderschrift Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:16

Leuke honden! Maar die ene lijkt niet volgens de rasstandaard gefokt Knipoog Als hij/zij maar lief is toch?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:53

nee dat is ze ook zeker niet..ik weet ook niet waar ze precies vandaan komt, heb haar iets later overgekomen van een paar studenten.
volgens de ransstandaard is ze zeker niet gefokt, ik denk dat er vast ook wel iets anders achter zit (ergens in haar bloedlijn), maar het is een plaatje om te zien. en ook wel ideaal dat ze wat kleiner en slanker blijft dan mn andere, voorkomt veel problemen.
en lief is ze zeker, zeer aanhankelijk, en verwend Clown

maar goed, allemaal off topic Haha!