Pillen probleem.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pillen probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:10

Ik maak hem eerst lekker met wat eten door dr mee te rammelen of door met een blikje te rammelen, dan krijgen ze alvast speeksel.
Dan snel bekkie open (koppie achetrover en bekkie gaat vanzelf open) en hop snel dat pilletje dr in, meestal slikken ze hem dan meteen door omdat ze willen eten. Werkt heir altijd prima. Slikken ze hem niet meteen door houdt ik het neusje even dicht, dan si het eerste wat ze doen een slikreactie zodra je het neusje weer loslaat.
Mooie pers trouwens hoe oud is ze?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 22:05

Ik heb em net weer die pil gegeven ook weer met wat tegen spartelen.
Maar hij had em wel binnen 5 min. doorgeslikt Ja

Hij komt uit het asiel, en denken dat ie zo'n jaar of 18/19/20 is!
Door dat ie die pillen nu slikt is ie ontiegelijk vervelend!
Hij heeft gisteren in een fruitmand gezeten en volgens m'n broer
is ie ook zoo vervelend hij wilt op 1 dag zo'n 20 keer op je schoot zitten!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:33

Door dat ie die pillen nu slikt is ie ontiegelijk vervelend!
Hij heeft gisteren in een fruitmand gezeten en volgens m'n broer
is ie ook zoo vervelend hij wilt op 1 dag zo'n 20 keer op je schoot zitten![/quote]

Nagelbijten / Gniffelen dat doen ze hier als ze lief zijn.... Als ze vervelend zijn hangen ze in de gordijnen, maken ze ruzie met elkaar, slepen ze dode muizen naar binnen, kunnen ze opeens de koffiemelk open maken en opdrinken Vork
Leuk toch, katten Pling

Gelukkig dat het is gelukt! wat een oude kat al!

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:03

Ik vraag standaard van de DA "lekkere" pilletjes. Ik verkruimel die tussen 2 theelepeltjes en roer dat door z'n eten. Die pilletjes hadden op gegeven moment zelfs een "Pavlov effect": Pil... ETEN!! Met gewone pilletjes had ik vorig jaar die 10 dagen antibiotica wel kunnen schudden.... De oogdruppels die ik in dezelfde periode moest toedienen gingen wonderwel prima: Op knieën gaan zitten, voeten bij elkaar, kat in nekvel tussen benen, met 1 hand kop vasthouden met met de andere hand de druppels toedienen. Het geheel werd afgesloten met een bak voer (met verkruimelde pil) dat ik vooraf klaarzette.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:26

Bij mijn ene kat is het ook een ramp als hij een pil moet hebben. Hij begint meteen overmatig speeksel aan te maken, zodat het helemaal moeilijk wordt zijn bek open te maken: alles glibbert.
Van de dierenarts heb ik een keer een pillenschieter gekregen. Het pilletje komt dan in een soort tangetje en dan schiet je hem net als een injectie zijn keel in. Dan moet ik hem wel eerst verpakken in een handdoek, maar dan zit die pil er ook zo in.
Overigens kreeg ik de laatste keer ook 'lekkere' pillen. Die legde ik gewoon tussen de kattensnoepjes en hij at ze zo op.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 21:33

Net was het wel een ramp met em om die 1/4 te geven!
Hij heeft em uitgespuugd en hij was opeens weg..
En daarna heb ik em tussen m'n benen genomen en een ander stukje gepakt
en heb em zoo ingesproken van als je nu je bek niet open doen knijp ik je alleen maar fijner!
Nou hij was daarna braaf Huilen van het lachen

Alleen er werd in dit topic verteld dat je zijn neus dicht moest doen als ze niet wouden slikken..
Het moeilijke aan deze meneer is hij heeft ''Geen'' neus! Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:56

Ik heb ook een ex-zwerfkat die ik vanaf de eerste week pilletjes tegen nies moest geven... en dat hebben we nu dus 30 dagen moeten doen Huilen van het lachen Mijn eerste poging: pilletje fijnmalen met knijptang en mengen in voer: werkte welgeteld 1 keer. Daarna pilletje fijnmalen en in beetje melk, werkte niet meer... Vanaf dan ben ik het ook in zijn bek gaan gooien (eerste keer beet hij zo hard in mijn vinger dat alles onder het bloed kwam: pilletje, vingers, kat, ...). In het begin maakte hij zich er zo druk in dat hij een keer overgaf na een pilletje... Nu draai ik het gewoon in een beetje smeerkaas, dat verzacht het slikken wel. (een verkruimelde pil in smeerkaas op pootje smeren heb ik ook geprobeerd... kat liet het gewoon hangen en beet na een paar dagen de hard geworden kaas gewoon weg met als gevolg dat ik nu kat heb met kale plekjes op pootje en achter oor Nagelbijten / Gniffelen ).

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:54

wij hebben hier ook zo'n lastpak die geen pilletjes wil slikken. Als ik haar in d'r nekvel pak, slaat zij haar nagels al uit en heb ik mijn hand open liggen. Stop ik haar als een mummy in een grote handdoek of deken, dan krijgt zij het nog voor elkaar om haar nagels door de handdoek te slaan. Volgens mij moet ik haar eerst haar nagels knippen voor ik pillen moet toedienen. Knipoog De laatste keer at ze gewoon haar eten op terwijl er fijngeprakte pil door heen zat. Dat scheelde alweer. ook kan ik haar niet met 1 hand in de houdgreep nemen en met de ander hand bekje openen en pil erin gooien. Ik moet dus echt iemand erbij hebben voor hulp, want alleen kan ik het echt niet.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:08

ik heb er eentje die laast weer een kuur had van 10 dagen 2x daags. neem ze altijd tussen mijn benen, kat laten zitten of liggen. pak ze onder de kop beet, kop naar achter, bek met 1 hand open pil naar binnen werpen , bek dicht houden! wat ook goed werkt......... haal een kleine injectiespuit (zonder naald) bij de apotheek en spuit wat water achter de pil aan, wel voorzichtig en klein beetje! dan slikken ze ook wel

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:38

Mijn moeder doet het met 1 hand. 1 hand kat vasthouden, andere hand bekje open doen terwijl ze pil vast heeft, hup, pil erin en klaar is kees. MOet ik het doen (als mijn ouders weg zijn) wordt het, ondanks ingewikkeld in een handdoek, zo'n beetje een bloedbad....

DE oplossing: Easy pil. Hebben we bij de DA vandaan (maar volgens mij kan dat ook in de dierenwinkel), pilletje in een klein stukje en klaar is kees. Iig is ons oudje er helemaal wild van, die wordt helemaal gek als ze het ruik zo lekker vind ze het. Ze krijgt het niet vaak, dus ik weet niet of het op langere termijn ook zou werken, maar ik ben er wel heel blij mee. Ons oudje moet overigens voor de rest van haar leven elke dag een pilletje.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:08

wat heb ik dan een makkelijke katten... Lachen ik doe het ook ongeveer als de moeder van Tancreda4, zet ze naast me op de bank klem tussen mij en een kussen, doe het koppie achterover en pak het bekkie tussen duim en wijsvinger, dan licht samenknijpen zodat het bekkie opengaat en dan iets achterover en pilletje achterop de tong mikken, nooit last met uitspugen omdat door de weerhaakjes op de tong het pilletje als vanzelf naar binnen gaat. Klusje van 30 seconden hooguit!