Pup opgehaald, nu ziek.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Re: Pup opgehaald, nu ziek.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:38

Een hele tijd geleden sprak ik met iemand die ook een hond had met wagenziekte!
Hij zei dat er pilletjes bestonden tegen de wagenziekte voor honden???

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:41

Je kan gewoon primatour gebruiken, dat is een humaan middel. Maar dan uiteraard even de dosering navragen bij de dierenarts.
Volgens mij wordt er nu ook veel Cerenia gebruikt door dierenartsen. Dit is echter wel een duurder middel, werkt wel goed. Is een antibraak-middel.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:41

Fijn dat het al beter gaat met je pup!
Ik hoop dat je dierenarts je erop gewezen heeft dat je de darmflora van een jonge hond op gang moet helpen, en mocht dat niet zo zijn dan praat ik je even bij:
Een pup heeft van zichzelf geen darmflora, die moet hij van buitenaf binnenkrijgen en zo langzaamaan opbouwen. Dat bereik je niet met brokken daar zit niks in, hij heeft af en toe rauw lams-of runderhart, vuile pens etc. nodig (niet in de magnotron ontdooien die diepvriesspullen dan zijn de bacterien meteen dood). Succes ermee!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:47

MissyTara schreef:
Inmiddels zijn we erachter wat Diesel heeft: een darmparasiet. Vanaf maandag staat hij op nieuwe medicijnen en hij gaat met sprongen vooruit! Zijn ontlasting is normaal, en hij wordt nu snel dikker. Je zou hem bijna niet herkennen. Ook is hij een stuk actiever. Enige nadeeltje dat hij blijft houden is overgeven in de auto..... Iemand tips?

Onze puppy was ook erg wagenziek vroeger, maar dit is langzaam aan over gedaan. Zowiezo door te zorgen dat hij altijd uit het raam kan kijken. Ook zijn we veel met hem naar het bos geweest, dus wanneer hij nu de auto in mag, vind hij het helemaal geweldig, omdat het een leuke ervaring voor hem geworden is. Ook z'n neus uit het raam, dus frisse lucht (en afleiding) hielpen tegen z'n gekwijl.

edit: en inderdaad een half reispilletje (voor mensen) voor vertrek

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:51

heb je foto's van hoe het nu met hem gaat ben benieuwt

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 18:53

Ja, dat doen we nu ook inderdaad. Alleen maar mee naar leuke plaatsen, zoals het strand, dat is vlakbij. Na ongeveer 10 minuten begint het. Ik wil eerst kijken hoe ver we komen zonder medicijnen tegen wagenziekte, ik vind pillen altijd een laatste redmiddel... We gaan gewoon verder met rustig opbouwen. Ik zal binnenkort eens foto's plaatsen van Diesel...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:30

Hebben jullie toevallig een auto die op diesel rijdt? Dan schijnen honden er vaker last van te hebben dan bij benzineauto's.
Veel frisse lucht, niet te warm stoken en rustig rijden.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:38

Allereerst, wat fijn dat je hond zo goed opknapt!

Verder hebben wij ook een hond gehad die wagenziek was als pup. De dierenarts gaf toen aan een strip aan de auto te hangen die de auto "ontlaat". Wij dachten altijd dat dit bijgeloof was, maar heeb er toch eentje gekocht. Bij onze hond heeft het echt geholpen. Zo'n strip kan je kopen bij een auto-onderdelen winkel. Het kost niet veel en baat het niet, het schaadt ook niet Knipoog Succes!!

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 19:39

nee, mijn vriend en ik hebben allebei een benzineauto. Bedankt voor de tips, we gaan gewoon verder met rustig opbouwen.

Voor de liefhebber heb ik hier een aantal foto's van Diesel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knappe jongen, he? Knipoog

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:13

ahh wat een sgatie hij ziet er al best levendig uit maar je ziet wel dat ie er nogniet is

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:32

Leuk hondje inderdaad! Gelukkig dat 'ie nu opknapt! Je topic lezende dacht ik direct aan Giardia, een darmparasiet die ontzettende diarree veroorzaakt en ook zéker invloed heeft op de groei van een hond! Giardia komt regelmatig voor bij kennels en catteries. Zwakkere dieren vertonen symptomen, zeker in stress situaties als verhuizingen. Bij gezonde dieren kan Giardia heel lang zonder symptomen meegedragen (en uitgescheiden!) worden..

Giardia vraagt om een serieuze aanpak! Dit is enorm besmettelijk en ontzettend lastig weg te krijgen. Welke medicijnen heb je gehad? Worden ook je andere huisdieren behandeld (al hebben ze geen symptomen) en zijn er kleine kinderen in aanraking geweest met de hond?

Ik kan je aanraden alle verblijven, speeltjes e.d. met chloor of azijn meermalen te reinigen.

Onze kat kwam bij ons met Giardia, ik heb echt met de handen in het haar gezeten. Goede medicatie en rauw vers vlees ipv brok hebben wonderen verricht.

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 15:54

Inderdaad Chubby, dat was de juiste benaming! Wel vreemd, de dierenarts heeft helemaal niets gezegd over besmettelijkheid. Ik ga voor de zekerheid alles goed wassen. Het huis is zeker schoon, dat wordt elke dag twee keer grondig gedweild en gereinig, maar aan zijn speeltje e.d. heb ik niet gedacht. Bedankt voor de waarschuwing!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:06

Zowel Metrazol als Panacur zouden in 2 kuren gegeven moeten worden. Dat heeft ook niet elke dierenarts in de gaten Nagelbijten / Gniffelen En geef ook ajb je andere hond (en katten als je die hebt) meteen mee! Die is 99% zeker al besmet en kan dan weer voor herbesmetting zorgen..

Gewone allesreiniger helpt niet afdoende tegen deze parasiet: echt even een keer dweilen met azijn (kost nauwelijks) en als je de mogelijkheid hebt met een stoomreiniger je bank en dergelijke doen..

Het klinkt overdreven, maar het is echt zo vervelende besmetting!

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 16:47

Diesel krijgt nu een kuur met roze pilletjes, twee maal daags en dan 20 dagen lang. Maar slordig dat de dierenarts mij deze waarschuwing niet heeft gegeven.... Bedankt voor de tips hoor!