Ik heb er nu 11
Alle met een eigen verhaaltje
Floortje kocht ik bijna 2 jaar geleden in de dierenwinkel, zo fout als maar kan
Maar faya za al 4 weken alleen, en zou dan nog eens 2 weken alleen zitten, iets wat mij te lang duurde...Ik wist toen niet dat mam naar duiven zou willen rijden voor een rat. Floortje is een Zwart berken gewoon oor meisje, ze is gek van eten, en is dol gelukkig met nieuwe ratjes waar zij lekker over kan moederen.
Lotte en Luna. Lotte is een zwart husky meisje, inmiddels helemaal verschimmeld en meer wit dan grijs/zwart
ze heeft gewonen oren en kan geweldig goed gillen als haar iets niet aan staat. Ze knuffelt alleen als zij dat wil. Luna is een zwart berken dame, met eigenlijk het zelfde karakter als Lotte. Deze 2 dames zijn mijn enigen rattery ratten, Van een rattery waar ik nooit meer ratten zal halen.
Inmiddels was Faya overleden 
Een 4e rat kwam, Ventje...Mijn blauw agouti castraat. Hij komt uit ratten opvang parzival in duiven. Deze vent heeft in een huis gewoond in Antwerpen met alle kleuren en geslachten door elkaar. Zo wel tam als wilt. Ventje is een kennig, en houd totaal niet van andere mensen. Als ik een weekend weg ben en mijn moeder zorgt voor hem, Dan heeft hij liever een weekend geen aandacht en geen lekkers. Andere mensen vind hij gewoon niks.
Paolina, als ik het over deze meid heb zeg ik altijd 'niet de ooievaar maar de ekster' t was koud, en er lag sneeuw... En in Hilversum werd er een klein baby ratje van 4 weken gedumpt in de tuin. Meneer ekster had hem laten vallen. Na 2 dagen kon deze kleine uit het hout hok gered worden. Ze heeft bij een vriend gewoond maar werd hier niet geaccepteerd. Ook bij mijn andere vriendin werd ze niet geaccepteerd. Gelukkig vond mijn groep het geen probleem om Paolina in de groep op te nemen. Ze is mijn eerste dumbo meisje. Daarbij is ze zwart jap, en clown eerste klas. al heel wat mensen hielp zij over hun ratten angst heen.
Laika. Op Irf dag kwam er een ratje binnen van opvang parzival. Dit kleine rood oog meisje kwam uit Antwerpen. (het zelfde huis 1 jaar later) Ze is op zich zelf. maar kan een knuffel waarderen.
Mick. Omdat ik dependance ben van rattenopvang samsam kwam er hier een ratje. Het kon gillen, bijten en krijsen. Mensen was hij niet gewend. wonend in het klompen hok kreeg hij eten en drinken en meer niet. Na 3 weken was hij een echte knuffelen. Helaas moest hij terug naar de opvang
6 maande later wilde nog niemand deze geweldige man hebben. En stiekem had ik wel een zwak voor hem. En mocht hij terug komen en nu blijven. Mick is een gewoon oor zwart japanner van 2.9 jaar.
Kita. Helaas
mick werd niet geaccepteerd. me groep pesten en treiterde hem. Hij was in 3 weken tijd 70 gram af gevallen, eigenlijk was mick niks meer. Toen werd Kita er bij geroepen een agouti jap gewoon oor van 2.6 jaar. Samen met mick woont zij nu in een konijnen kooi. Ze hebben het prima met zijn 2e. Dit bejaarde stel blijft samen tot de dood hun scheid.
Noë-amy. Is een Amerikaans blauw berken dumbo meisje. Ze is druk druk druk, en nog eens druk. Als ADHD bestaat, weet ik zeker dat Noë-amy het heeft. Ze is niet alleen bij mij druk. Maar bij iedereen. ze springt overal op en kan erg hart rennen. Ze is gelukkig wel lief. Maar knuffelen wil ze niet.
Jamilla. Hoe wel ze het zusje is van Noë-amy zou je het niet zeggen. Ze is rustig lief en knuffelig. Noë-amy en Jamilla schele 3 weekjes. Door een ongeluk bij de vorige eigenaar is ze voor een 2x gedekt. Ze is een blue point siamees met dumbo flappers.
Kylie. Mijn vriend vond het maar niks dat ik nu 10 ratten had. Zo jaloers als hij was wilde hij een eigen. En zo kwam Kylie. Voor een ritten is ze erg rustig. Ze is een gewoon oor mink husky. En ondanks dat hij van mijn vriend is. vind ik haar toch ook erg leuk...
hehe. wat een lap tekst
sorry :