Mijn hond heeft iets gevonden in het park......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Re: Mijn hond heeft iets gevonden in het park......

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:12

ik vind het een leuk ding Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:13

Wat een schatje! Goed dat je hem opgevangen hebt. Hoop dat 't snel beter gaat! Lachen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 21:47

Ze doet het nu nog steeds er goed en ziet er al een stuk beter uit Haha! Ze mocht even los in de tuin vanmiddag, eerst vond ze het prachtig maar later toch wel heel eng en ging ze opgekropt in een hoekje zitten.

Ik kreeg vandaag een reactie op de advertentie van marktplaats, er bleek donderdag avond ook nog een cavia te zijn gevonden in hetzelfde park. Helaas was die al overleden. Zeer waarschijnlijk hoorden deze twee bij elkaar en dus hoogstwaarchijnlijk gedumpt voor de meivakantie...

We hebben er waarschijnlijk al een plekje voor gevonden, en anders mag ze gewoon bij ons blijven Lachen De vriendin van mn broer was helemaal verkocht op het moment dat ze dat harige beestje zag zitten en wil haar graag hebben.. Als ze toch bij ons blijft moet er namelijk een groter hok komen Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

edit; maar zeg nou zelf, wie wordt hier nou niet verliefd op:
Afbeelding
Afbeelding

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:56

Wat een mooi konijn!

wat goed dat je hem hebt meegenomen!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 23:13

ik denk inderdaad dat ze gewoon gedumpt is,gebeurd vaker dan je denkt.
veel succes met haar! komt vast goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:57

Aah ik vind dr zo leuk! Lovers Gedumpt zal wel idd.. arm beestje. Ach gut

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 09:55

Wat super van je dat je haar zo goed hebt opgevangen!!
Tis zeker ook een schatje!!!
Belachelijk he dat mensen dat blijkbaar zo dumpen.....

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:24

Ik vind haar prachtig, maar goed ik fok dit type konijn om erkend te krijgen. Ze is wel iets spitser en minder bemaand, maar ik ben er fan van. Geniet lekker van d'r Haha!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:45

Ik vind het een mooi konijn. Echt fijn dat jullie haar op tijd gevonden hebben.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 18:16

Wat een leuke reacties weer Lachen

Alleen is er weer een nieuw probleem bij gekomen, er liggen nu allemaal plukken haar in het hok met stukken schilfers/korstjes. Ik wou net naar de DA maar die was al weg, dus moet dat tot morgen wachten, maar misschien dat iemand me al kan helpen;

ze verliest/trekt zelf uit haar met schrilfers/korsten, vind het heeeerlijk als je eraan zit (het jeukt waarschijnlijk heel erg) en het ergste van alles; ze heeft al grote kale plekken! Een grote tussen en op haar voorpoten en haar achterpoten zijn ook al deels kaal, waar je dus een rand ziet met korts waar haar uit steekt wat grenst aan de kale plekken.. Zou dit gewoon 'verstike' huid zijn? (want het zit op de plaatsen die helemaal nat en verklit waren maar die ik niet tot op de huid kon wegknippen) een soort regenschurft maar dan bij een konijn?? en wat kan ik er aan doen??

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:18

Ja denk dat het wel zou kunnen. Ik zou proberen de rest in elk geval weg te kammen en zorgen dat er geen klitten meer inzitten en ze geen jeuk heeft van loszittende haren.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:09

Het kan ook mijt zijn. Gewoon even door de DA laten checken. Al betwijfel ik of die morgen open is?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 00:30

@faniek; ik heb even rondgekeken over mijt, dat komt idd overeen met wat ik zie.

Helaas is dit dus ook besmettelijk voor mensen en voor de andere dieren, ik baaal hier vreselijk van want ik heb hiervoor niet zo opgelet, hond kan snuffelen met het konijn, waterflesjes zijn gewoon van hok heen en weer gegaan, mn schoonzus heeft haar gewoon vastgehouden en ik heb lang niet elke keer na haar te aaien mn handen gewassen.. sjonge wat baal ik... Boos!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 00:39

Oef, das idd erg balen. Er is toch goede shampoo voor? Misschien tóch morgen even de dierenarts bellen, als hij het heeft doet hij vast niet moeilijk.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:12

Het is inderdaad besmettelijk, maar ik heb het hier ook is in de hokken gehad bij een ram. Hij zat in een onderste hok boven en naast hem zaten konijnen. Ik aai hem en geen enkel konijn is verder besmet er mee idem geld dit voor mij. Ik hoop dat het ook bij jou niet gebeurd Lachen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 22:37

oh, dan hoop ik dat het hier ook meevalt met de besmettelijkheid Tong uitsteken naja, we zijn nu even erg voorzichtig tot we zeker weten wat het is Lachen
Bedankt voor je advies!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:19

Hoe gaat het nu met het konijn?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:27

Wat goed dat jullie het diertje hebben opgevangen!!

Waarschijnlijk gedumpt inderdaad vanwege de vakantie Boos! Anders had je er vast wel
al wat van gehoord. En het ergste na de vakantie kopen ze gewoon weer nieuwe diertjes om het een jaar later weer te dumpen Boos!

Ik vind dat je Nijn er al veel beter uitziet. Vind hem ook echt erg schattig zo'n leuk klein
pluizenbolletje Haha!

En mijt is goed te behandelen hoor Lachen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 16:44

Wat leuk dat er nog naar gevraagd wordt; hierbij dan een update Haha!

Ze doet het super Tong uitsteken alhoewel haar bijnaam is veranderd van mislukte cavia => Poedel.... zie:
Afbeelding
ze heeft kale pootjes met alleen onderaan nog bolletjes haar Nagelbijten / Gniffelen
We zijn bij de dierenarts geweest vrijdag, hij dacht dat het mijt was, ze heeft een injectie gehad en als het over 3 weken niet over is moet ze weer terug komen.. Maar sinds het bezoek is er nog wel behoorlijk wat haar uitgevallen, de dierenarts zei ook dat ze nog wel tot halverwege haar zijkant kaal kon worden (tot daar waten nog schilvers/korsten).

Verder is het zooo'n enorme schat! Als je naar hara toe komt komt ze er al aan en legt ze meteen haar kop plat onder je hand zovan; AAI MIJ!!! AAI MIJ!!!
Afbeelding

Ook heb ik nog een mailtje ontvangen van iemand via mp. Zij herkende volgens haar het konijntje maar wist het niet zeker. In het geval van dat het wel klopte, was het konijn beter af bij mij of in het asiel.. Verder hebben we ook nog niks gehoord van de Dierenbescherming of andersinds.. Maar als de eigenaren toch nog op komen dagen mogen ze wel een verdomd goed excuus hebben dat het beestje daar liep Boos! maar ik denk niet dat ik hem nog mee geef aan hen.. Ze mag hier blijven of naar een ander goed tehuis Lachen