Hoe makkelijk is jullie hond met zijn ochtendwandeling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Hoe makkelijk is jullie hond met zijn ochtendwandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:22

ik wordt wakker en gooi mijn schuifpui open Lachen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:45

Ohhhh ik heb de meest makkelijke honden aller tijden!!! Zijn te lui voor woorden, vooral de oudste, die ligt hele dagen op bed te slapen en uitlaten is een verplicht nummer. We gaan verhuizen naar een vrijstaand huis met een joekel van een tuin en dan weet ik het wel hoor, ligt ze hele dagen in het zonnetje en weigert ze helemaal om nog mee te lopen.

Toen ik haar net had, woonde ik nog alleen en had ik wel eens migraine, dan lag ze echt de héle dag bij mij op bed en moest ik haar nog net niet dwingen om te gaan plassen maar die houdt het gerust op. Heeft ook nog nooit iets in huis gedaan!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:58

Hier ook zo'n slaapbeest, je hoort hem alleen een heel klein beetje murmelen als hij hoort dat wij boven al wakker zijn en praten of de tv aanhebben. Als ik 's morgens beneden kom (en dat is zelden na half 8) kan het zomaar gebeuren dat meneer nog diep in slaap is en zich eerst even uitgebreid moet uitrekken en daarbij wordt dan hartgrondig gegeeeeeeeeeeuwd Gaaaap Maar ondanks dat hij zo makkelijk is laat ik hem wel altijd meteen uit, voordat ik zelf ga ontbijten en zo. Dat verdient dat zoete beestje gewoon! Trouwens als hij eenmaal doorheeft dat we naar buiten gaan is hij er wel meteen hoor *LOL*

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 09:08

haha mijn jack is ook zo vreselijk lui

ik denk dat meneer 22 van de 24 uur slaapt
sinds gisteren een teefje van 1 jaar erbij hij is nog nooit zo vroeg wakker geweest vanmorgen ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 09:27

Mijn hond wil er graag meteen uit als het na zevenen is, maar voor die tijd wil hij nog graag even blijven liggen. Groot gelijk Knipoog

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 13:15

Die van ons willen toch wel graag voor 8 uur naar buiten geweest zijn. 's Avonds om half 11 gaan ze er nog één keer uit en dan 's ochtends rond half 8 weer. Als het veel later wordt, gaan ze toch wel staan 'zeuren' dat ze naar buiten moeten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 13:27

bonzjo schreef:
He bokkers Haha!

Ik zit een beetje aan het computeren en kijk naar mijn hond. Het is inmiddels half 11 en hij licht nog vredig te slapen. Hij is de hele dag (sinds gister avond 10 uur) nog niet uit geweest.
Ik ga zo toch maar even uit maar als het aan hem licht, ligt hij daar nog wel een uur of 2.

Hierbij de vraag: hoe makkelijk is jullie hond met zijn ochtenwandeling?

Ben benieuwd .. Tong uitsteken

Dit heb ik dus ook Ja
ik kan eerst rustig koffiedrinken enz enz
terwijl als ze gelijk naar buiten willen ik dat ook gewoon doe en eerst wouden ze het ook gewoon

maar nu komen ze gewoon niet voor 12.00 overeind op mijn vrije dag, ze weten het gewoon dat ik vrij ben Tong uitsteken (en ze gaan dan ook nog midden in de nacht eruit)
en na het wandelen gaan ze weer slapen ROFL
malle honden Clown

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 13:45

Als ik in het weekend voor 11e tegen mijn honden zeggen; UIT! kijken ze me aan of ik gek ben. Er word luid gekreund en dan nog een keer omgedraaid en verder geslapen. Dit is alleen in het weekend zo. Doordeweeks vinden ze 8 uur laat zat.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:03

onze hond heeft echt vaste tijden waar we niet omheen kunnen. ( er is inwendig "iets" met hem, we vermoeden dat dit ermee te maken heeft)
dus s'ochtends na half 10 zijn we de pineut als we hem nog niet naar buiten hebben gedaan Clown

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:06

Die van ons wil altijd wel mee uit! Haha!
Al is 'ie net 10 minuten terug staat 'ie alweer te springen als hij denkt dat 'ie mee mag!

Hij gaat altijd 's morgens rond 7 uur/half 8 uit en in het weekend wat later, meestal rond 9 uur/half 10.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:10

Onze hond ligt rustig te zonnen 's ochtends je hoeft geen moeite er voor te doen.Alleen als het tegen 11 aan loopt word meneer een beetje ongeduldig(komt namelijk wel eens voor in het weekend als iedereen moet werken).
Als hij uit is geweest ligt hij ook gelijk weer voor pampe's want dan moet hij uitrusten van zijn wandeling . Ach hij is ook al 13 Lachen

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:11

Onze hond heeft ook geen vaste tijden.. Ze vind het allemaal best, maar natuurlijk willen we wel dat ze gewoon mee uitgaat..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:12

Hier nog zo'n prinses op de erwt. Je zou toch denken dat die een keer moet? 's Ochtends doet ze niet moeilijk als het een keer later is (m'n moeder wandeld meestal tussen 8 en 9) en na de wandeling (meestal een km of 3 - 6) dan gaat ze slapen en wordt ze tegen 5 uur weer eens wakker... dan moeten we haar zowat naar buiten slepen en naar veelvuldig aandringen gaat ze toch maar even plassen. Dan wordt er "geborreld" (komt m'n vader van z'n werk en gaan we even zitten, krijgt ze wat lekkers (bot/oor/pees) en dan slaapt ze wel weer verder en na het eten nog een grote ronde en dan slaapt ze zo weer verder Gestoord

Isa1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:19

Die van ons vindt het uitgaan heerlijk, en heeft ook exact vaste tijden.
Doordeweeks wil ie er graag wel om 7 uur uit, maar in het weekend ligt madame ook heerlijk te slapen tot een uur of 11/12.

Tussen de middag moet ze ook altijd erg nodig, en dan proberen we het vaak wel voor 12 uur te doen, want om 11 uur wordt ze dan al chagarijnig en gaat ze vaak janken.

Maar als we na het avondeten er uit zijn geweest, keert de rust terug en moeten we haar, haar mand uitduwen voor een plasje.

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:21

als mijn vriend sochtends naar het werk gaat laat hij onze honden altijd uit duko geen probleem komt zo maar onze oudere hond blijft lekker in zijn bedje liggen haha totdat ronnie de riem heeft omgedaan dan komt ze toch maar uit bed

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:25

Meestal ben ik eigenlijk altijd als eerste beneden. Als de eerste persoon beneden komt, is mijn hond gelijk klaar wakker en enorm druk. Hij word ook gelijk uitgelaten dan. Heb er verder geen problemen mee dat hij daarna weer wilt gaan slapen. Hij gaat ook pas laat naar zijn 'bed'. Als ik uit ben geweest en kom rond 3/4 uur terug in de nacht, dan blijft hij vaak wel even liggen, word beetje wakker, word hij nog eventjes kort uitgelaten en dan gaat hij weer terug slapen. Dit is 's ochtends niet het geval.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:23

Mijn beagle is het liefste heel de dag buiten. Die laat je uit en wil meteen weer de (grote) tuin in en kan zichzelf daar uren bezig houden. Maar 's ochtends kan hij wel eens lekker lui doen, eerst uitgebreid knuffelen en lam doen en dan heeft hij geen haast.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:44

Als ik wakker word zijn die 2 van mij nog wakkerder. Of dat nu om 3 uur 's morgens of om 11 uur is, ze zijn wakker en willen lopen Haha! . Als het heel vroeg is lopen dan 2 hele wakkere hondjes met een soort zombie, ikke dus Tong uitsteken er acher aan door het dorp.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:35

Mijn vader moet om 6 uur het bed uit, dan ligt Quick nog rustig voor mijn slaapkamerduur te snurken en kijkt hij soms niet op.
Waarneer mijn moeder uit bed gaat (half 7) springt hij op, moet hij eerst mij gedag zeggen, rent hij de trap af en staat hij te springen als een gek dat hij het bijna niet meer uit kan houden.. Nagelbijten / Gniffelen

S'middags kan hij wel om te 10 minuten. S'avonds word hij na het eten, rond 8 uur, rond 10 uur en rond 12 uur nog een keer uitgelaten. Lachen