Natuurlijk heb ik me wel verdiepd in het fokken van muizen. Dat zal ook wel moeten, want het is niet voor niets ons PWS. Sorry, maar ik word er eigenlijk een beetje gek van dat veel van jullie er maar van uit gaat dat ik er niets van weet en niets opzoek. Heb notabene al allemaal sites gelezen en 3 boeken gehaald over muizen en het fokken daarmee. Ik ga er echt niet mee beginnen zonder dat ik precies weet wat ik moet doen. Straks kost het me muizen hun leven. Alsof ik daarop zit te wachten.
We zijn nu bezig met het opzetten van ons PWS en het onderzoek daarvan en na de meivakantie gaan we dat inleveren. Dan kunnen we ook gelijk vragen of de muisjes die worden geboren op school mogen blijven of dat dat niet mogelijk is. In het laatste geval, zullen er misschien enkele muisjes bij onszelf kunnen blijven, de anderen zullen we aan dierenwinkels geven. Er zitten hier genoeg (minimaal 6) in de buurt, dus als we ze niet allemaal in één keer kwijt kunnen, is dat geen probleem. Ze blijven sowieso t/m de Kerst dit jaar bij ons, dus ze zijn dan ook al lang oud genoeg om bij hun moeder weg te mogen.
We denken echt wel over dat soort dingen na, hoor. We zijn geen kleuters meer waarbij je alles voor moet kauwen. We kunnen dat soort dingen ook wel zelf opzoeken en oplossen. Als we ergens niet uitkomen, vragen we dat, dáárom plaats ik ook dit topic.
Vind het ook nogal vervelend dat de meeste van jullie er van uit gaan dat de muisjes niet goed zijn, alleen maar omdat ze uit een dierenwinkel komen. Echt de allergrootste onzin is dat. Jullie hebben de beestjes niet eens gezien, hoe kun je dan weten dat ze niet goed genoeg zijn om te fokken?
Advies wil ik graag, maar alleen maar gezeur over dat ik er niets van weet en dat de muizen niet goed zijn, hoef ik niet. Jullie zijn ook allemaal een keer begonnen met jullie eerste nestje en daarvoor weet je er ook nog niets over en moet je dingen gaan opzoeken enzo, wat ik nu dus ook precies doe.