Een muis erbij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Re: Een muis erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 16:41

Natuurlijk heb ik me wel verdiepd in het fokken van muizen. Dat zal ook wel moeten, want het is niet voor niets ons PWS. Sorry, maar ik word er eigenlijk een beetje gek van dat veel van jullie er maar van uit gaat dat ik er niets van weet en niets opzoek. Heb notabene al allemaal sites gelezen en 3 boeken gehaald over muizen en het fokken daarmee. Ik ga er echt niet mee beginnen zonder dat ik precies weet wat ik moet doen. Straks kost het me muizen hun leven. Alsof ik daarop zit te wachten.

We zijn nu bezig met het opzetten van ons PWS en het onderzoek daarvan en na de meivakantie gaan we dat inleveren. Dan kunnen we ook gelijk vragen of de muisjes die worden geboren op school mogen blijven of dat dat niet mogelijk is. In het laatste geval, zullen er misschien enkele muisjes bij onszelf kunnen blijven, de anderen zullen we aan dierenwinkels geven. Er zitten hier genoeg (minimaal 6) in de buurt, dus als we ze niet allemaal in één keer kwijt kunnen, is dat geen probleem. Ze blijven sowieso t/m de Kerst dit jaar bij ons, dus ze zijn dan ook al lang oud genoeg om bij hun moeder weg te mogen.

We denken echt wel over dat soort dingen na, hoor. We zijn geen kleuters meer waarbij je alles voor moet kauwen. We kunnen dat soort dingen ook wel zelf opzoeken en oplossen. Als we ergens niet uitkomen, vragen we dat, dáárom plaats ik ook dit topic.

Vind het ook nogal vervelend dat de meeste van jullie er van uit gaan dat de muisjes niet goed zijn, alleen maar omdat ze uit een dierenwinkel komen. Echt de allergrootste onzin is dat. Jullie hebben de beestjes niet eens gezien, hoe kun je dan weten dat ze niet goed genoeg zijn om te fokken?

Advies wil ik graag, maar alleen maar gezeur over dat ik er niets van weet en dat de muizen niet goed zijn, hoef ik niet. Jullie zijn ook allemaal een keer begonnen met jullie eerste nestje en daarvoor weet je er ook nog niets over en moet je dingen gaan opzoeken enzo, wat ik nu dus ook precies doe.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:48

ik ben niet tegen dierenwinkel muisjes Knipoog
Mijn lijn is opgezet met een muis uit de dierenwinkel

wat is PWS eigelijk?
wil je verder succes wensen met het nestje en dergelijke, ga je de beide kerels nog koppelen met Ukkie? of laat je Ukkie rustig alleen zitten.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 17:04

PWS is profielwerkstuk. Dat telt heel zwaar mee aan je uiteindelijke examencijfer van je profiel. Zeker een belangrijk onderdeel dus en je moet er ook echt veel tijd aan besteden (80 studieuur per persoon).

Bedankt Lachen Ik laat Ukkie nog even alleen zitten. Na de meivakantie gaat Bandit bij een vrouwtje en aangezien Bailey en Ukkie dan allebei alleen zitten, ga ik ze waarschijnlijk dan koppelen. Bandit is ontzettend dominant, dus ik denk dat wanneer ik hem na het fokken terug zet bij Bailey hij hem niet meer herkent en doodbijt. Dus dan mag hij in zijn eentje in een mooi groot hok met veel speeltjes. Aan een andere man koppelen zal dan helemaal niet meer gaan, ben ik bang, want daar is hij te dominant en dan ook te oud voor.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:53

Kun je Bandit na de koppeling niet beter herplaatsen?
nadat je het natuurlijk geprobeerd hebt om hem terug te koppelen?

En wat doe je dan met Bailey want die zit dan ook alleen..

Man muizen zijn maar moeilijk,
hier koppel ik dan ook alleen nog maar jonge muizen ( 5 weken) dan gaat het teminste goed, volwassen mannen die terug komen na een koppeling gaat op dit moment redelijk gelukkig.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 18:23

Bailey ga ik aan Ukkie koppelen in de tijd dat Bandit weg is. Dan voelt Bailey zich misschien ook wat beter op zijn gemak, want ik heb nu het idee dat hij het pispaaltje is en daardoor niet zo goed durft te spelen. Als je hem er namelijk alleen uit haalt is het opeens een veel 'vrolijker' muisje dan wanneer hij samen met Bandit zit.

Na het dekken zou ik Bandit bij zijn zoons kunnen zetten, maar we moeten dan maar kijken hoe dat gaat. Wil het best proberen, zou op zich ook wel een goed onderdeel van mijn PWS zijn, om te zien wat er dan zou gebeuren.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 23:13

bij zijn zoons zetten gaat vaak wel goed,

bedenk wel Bailey is dan een stukkie ouder en dus volwassen, en volwassen mannen zijn moeilijk te koppelen Knipoog
succes ermee.