Ga hem na het weekend zijn 1e douche geven met de plantenspuit. Ben benieuwd of hij dat lekker vind.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pikeur schreef:Gaaf!Echt een mooi dier
En inderdaad... dat levende voerHoudt mij er ook vanaf een terrarium te hebben
Horse_ schreef:Pikeur schreef:Gaaf!Echt een mooi dier
het levende voer is vandaag ook verwend. De krekels zitten nu in een mini terrarium met appel en houtjes en de wormen in een bakje met gras, houtjes en appels. Zijn nu veel levendiger als in die krappe kale plastic bakjes waar je ze in kooptVond ze zielig
absque_dubio schreef:Hoe ga je die krekels weer vangen dan? Lijkt me best een ramp.![]()
Verder zou ik idd zeker niet alles geloven wat ze in de dierenwinkel zeggen. En eerlijk, vind jij het niet raar om een woestijndier in een bak te zetten met allemaal hout? En dan heb ik het niet zozeer over de bodem, dat kan ik nog wel begrijpen want dat is wel fijn spul (al gebruik ik zand), maar ik heb het meer over de houten dingen erin. Is het niet leuker om van wat stenen, en van die platte stenen een soort grot te maken, en een stuk waar hij op kan zitten. Dan ziet het er veel meer als woestijn uit.
luna1 schreef:Dat doe ik ook altijd als je gezonde voederdieren hebt heb je ook gezonde reptielen.
De baardagaam is idd een erg leuk dier om mee te beginnen iwj zijn begonenn met slangen en hebben nu van alles wat.
Ik vind reptielen zelf een super hobby.
En het leuek van baardagemen is dat ze ook echt tam zijn die van mij lopen regelmatig los voris jaar hebben we eieren uitgebroed van ons koppel dat leverde 18 jongen op super leuk.
Wij bouwen de terrariums ook zelf is makkelijker en goedkoper,als je zoveel beesten hebt als wij igg.
Geef je hem ook zijn vitamines en mineralen?
En het voer zoveel moeglijk afwisselen dan doet ze het het beste.
Wij geven ze hier met regelmaat ook een pinky vinden ze heerlijk en is erg goed voor ze ivmde eiwitten.
Heb je ook een uv lamp die zijn ook erg belangrijk,zomers lopen die van mij altijd in de zon das in mijn ogen nog het beste.
En veel groente en fruit aanbieden...
Veel plezier met je baardje.
Gr Gemma
onley schreef:ik vind persoonlijk dat terrarium nog erg klein voor zo een grote baardagaam
veel plezier met je aanwist
is een mooie hobby reptielen houden
(ben zelf slangen kweker)
Horse_ schreef:luna1 schreef:Dat doe ik ook altijd als je gezonde voederdieren hebt heb je ook gezonde reptielen.
De baardagaam is idd een erg leuk dier om mee te beginnen iwj zijn begonenn met slangen en hebben nu van alles wat.
Ik vind reptielen zelf een super hobby.
En het leuek van baardagemen is dat ze ook echt tam zijn die van mij lopen regelmatig los voris jaar hebben we eieren uitgebroed van ons koppel dat leverde 18 jongen op super leuk.
Wij bouwen de terrariums ook zelf is makkelijker en goedkoper,als je zoveel beesten hebt als wij igg.
Geef je hem ook zijn vitamines en mineralen?
En het voer zoveel moeglijk afwisselen dan doet ze het het beste.
Wij geven ze hier met regelmaat ook een pinky vinden ze heerlijk en is erg goed voor ze ivmde eiwitten.
Heb je ook een uv lamp die zijn ook erg belangrijk,zomers lopen die van mij altijd in de zon das in mijn ogen nog het beste.
En veel groente en fruit aanbieden...
Veel plezier met je baardje.
Gr Gemma
Ik moet de voedseldieren idd poederen met reptimineral. Net even een worm voorgehouden maar hij heeft nog geen honger moet echt wennen.
Ik ga zo een uv lamp bestellen denk ik. Ik heb 2 lampen waar opstaat: reflector met full spectrum licht tot in het UV gebied maar twijfel of ik de beste heb zo. Het zijn tevens 40 en 60 watt warmtelampen namelijk en wellicht te weinig UVB dan. Op het doosje staat het helaas niet vermeld het percentage en de leverancier en een webwinkel die ze verkoopt reageert niet
Mijn vriend wil ook een terrarium bouwen onder de trap in de huiskamer maar ja wellicht een 10 jaren planLijkt mij wel gaaf zo groot als je wil. Maar denk dat Sjakie daar niet in komt word een hoge bak dan helaas.
Gaaf hoor zoveel jongen.
Wat is een pinky? Een kalfje?
poes schreef:Mag ik je 1 tip geven? Haal je info niet in de winkel![]()
En dat ze, zoals het bij vissen wél is, groeien naargelang de grootte van het hok, is quatsch
poes schreef:Nou kijk ik was toch vrij zeker... geldt het dan op zijn minst wel voor sommige vissen?
Horse_ schreef:Pikeur schreef:Gaaf!Echt een mooi dier
het levende voer is vandaag ook verwend. De krekels zitten nu in een mini terrarium met appel en houtjes en de wormen in een bakje met gras, houtjes en appels. Zijn nu veel levendiger als in die krappe kale plastic bakjes waar je ze in kooptVond ze zielig
poes schreef:Nou kijk ik was toch vrij zeker... geldt het dan op zijn minst wel voor sommige vissen?