onze hond heeft ons lieve konijn vannacht opgegeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: onze hond heeft ons lieve konijn vannacht opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:44

Hoe heeft je hond dan bij dat konijn kunnen komen?
drama kan ik me voorstellen ja... pff

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 16:47

groot raadsel, begrijp er niets van.Hek toch voor OF de hond OF het konijn te laag, hele pijnlijke les Bloos

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:50

Oh wat sneu zeg.....Wij hebben hier een keer zo'n drama gehad toen de kat van de buren ons knijntje heeft opgegeten. Mijn dochter is er (na 4 jaar) nog niet helemaal overheen

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:53

Ach gos, arm konijn.

Ik geef hier de klanten ook altijd het dringende advies mee de bovenkant ook af te dekken.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:00

Dat is wel heel erg naar, zat ik er toch vies naast met mijn idee... Heel jammer dat het zo is, maar idd, t hek verhogen, of idd van bovenaf afdekken Lachen

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:49

Who, ik zat er ook heel erg naast, wel raar dat je hond ze nou opeens pakt. Inderdaad een harde les, maar voortaan toch de bovenkant afdekken...

Veel sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:58

Vossen ed laten ook nog wel eens wat liggen hoor. Wat als je hond het konijn heeft gevonden? Knipoog

Nouja, vooralsnog kan hij ook erg goed de dader zijn. Maar ik zou de hond en het konijn goed gescheiden houden. Vooral 's nachts, hond binnen en konijn buiten of andersom. Denk dat als je een nieuw konijn koopt dat je ze echt scherp in de gaten moet gaan houden. Het kan zo weer gebeuren.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:02

Achgut, arm konijn. Vraag me ook af waarom de hond het heeft gedaan, als hij het gedaan heeft natuurlijk.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:23

Even het topic doorlezen Knipoog

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:34

pff, hoe zijn je kinderen eronder? en hoe gaat het met jou?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:42

Jeetje, rotverhaal zeg!
Heb je de kinderen nog enigszins kunnen troosten?
Heb mijn konijn inmiddels al driemaal "gered"' van de russel terrier.... tweemaal ervan hele rug en achterste kaalgeplukt, omdat de hond er maar half bij kon (konijn zat onder zijn hok verstopt en de hond paste hier eigenlijk niet onder.....). Deze terrier kwam ook over het hek heen, dat ongeveer 70cm is; hij klom er echt in.
Onze hond heeft dus nog geen bloed geproefd, maar ondanks dat het jachtdieren zijn, heeft onze hond (op heterdaad betrapt) toch flink op zijn kl*ten gehad.
Bij jou hond, ook gezien zijn verleden, zul je dit instinct er niet meer uit krijgen.
Heb je nog meer nijnen? Pas er goed mee op!
Sterkte... Ach gut
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 15-04-08 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:44

benangelique schreef:
Pluttersput schreef:
Ik denk eerlijk gezegd als ik dit zo hoor, dat het iets anders is geweest. Dat je hond heeft staan blaffen, en dat iets anders je konijn heeft gepakt. Een hond zou volgens mij ook niet de ingewanden uitspugen, maar gewoon mee opslokken.
Ik zou je andere dieren gaan opsluiten. Als die beesten eenmaal weten waar ze moeten zijn, blijven ze terugkomen.
Sterkte!

ik sluit me hier bij aan! ik vind het verhaal niet logisch als het gaat om de hond. hij lijkt mij niet de aanvaller.

Misschien wou de hond juist het konijn beschermen en blafte naar het andere dier ?
Ik sluit me hierbij aan.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 22:48

lief dat je vraagt...had de meiden hier nooit mee willen confrionteren,maar mijn jongste (4 jaar) zag de hond dus aanlopen. Ik werd helemaal gek van binnen toen ik het zag natuurlijk.Heb me echt heel erg ingehouden om vervolgens mijn meisje te troosten. Heb verhaal echt een draai geprobeerd te geven...hond niet de schuld en dat konijntje was weggelopen en hond heeft gevonden...je moet wat....

zo dubbel allemaal. Was ook echt een lief beestje....vriendinnetje zit daar nu maar....weet iemand trouwens of je konijnen juist een plezier doet om er snel weer eentje bij te doen...ofjuist niet ....

Ben boos, maar dat is zo onterecht natuurlijk (had zelf misschien anders moeten doen) kinderen oneindig verdrietig....we gaan (wat er nog van over is) in de tuin begraven.
Kids hoeven konijntje niet meer te zien, maar mogen wel een afscheid in doos nemen Huilen

een vriendin zei...dit is nog zieliger dan het verhaal van snuffie(youp van het hek)....dat vind ik nou ook Clown

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:51

Ja, konijnen zijn sociale dieren en willen ook graag met een maatje zijn. Hoe je ze aan elkaar laat wennen, weet ik niet. Heb zelf maar 1 konijn, die moet zijn gezelschap van de kippen hebben, want met de hond issie geen vriendjes meer.....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:10

Inderdaad kun je rustig een konijn bij doen. Het beste naar een konijnenasiel gaan. Daar kunnen ze gekoppeld worden. Wanneer er bij mee nog maar een over was dan kwam er heel snel weer eentje bij en dat gaat net zo intiem worden. Cool

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:11

Weet je wel zeker dat je hond het gedaan heeft ???
Een bunzing of vos kan hem makkelijk gepakt hebben he !

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:16

Jeetje wat een verhaal.

Ik denk niet dat je er ooit achter komt wat er gebeurd kan zijn, tenzij je nog eens een vos of bunzig oid in je tuin ziet lopen.

Je hond kan het konijn ook dood gevonden hebben.

Konijnen zijn gebaat bij snel een vriend of vriendinnetje. Wel zijn er wat regels zodat het gemakkelijker gaat, bijv gecastreerd mannetje met vrouwtje samen. Maar ik denk dat je het beste je even kan aanmelden op een konijnenforum.

Dat je dochter hem zag aankomen lopen is al helemaal erg.

Verdrietig

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:30

Simba_ schreef:
Weet je wel zeker dat je hond het gedaan heeft ???
Een bunzing of vos kan hem makkelijk gepakt hebben he !

Misschien even terug lezen Knipoog

Ik sta er niet gek van op te kijken dat een hond dit gedaan heeft ..
Wij hebben zelfs eens een kat gehad die 2 van mijn dwergkonijntjes heeft opgegeten midden in de nacht Verdrietig

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 00:37

Eerlijk gezegd twijfel ik ook of je hond het wel gedaan heeft.
Onder andere door het aanslaan en door het feit dat je andere konijn geen angst tegenover de hond vertoont (dat zou je toch zeker dan wel verwachten).

Het zou kunnen zijn dat je hond de vos heeft gesnapt tijdens het doden van het konijn en deze heeft weggejaagd, en daarna zelf met het lichaampje is gaan slepen.

Wel zou ik inderdaad de bovenkant af gaan dekken en als je in de buurt misschien andere verhalen hoort over onverklaarbare dode dieren, de ren ingraven in de grond (minimaal 30 cm), tegen de evt. vossen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:35

Onderschat roofvogels niet. Heb in een woonwijk (gewone achtertuin) recent 2x gezien dat een roofvogel een duif greep en meenam. Ik zou dat met konijnen ook zeker niet uitsluiten.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:48

Wat voor hond heb je eigenlijk?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:53

Onze hond heeft mijn konijn vroeger doodgebeten, het konijn was ontsnapt en onze hond loopt los over het erf. Mijn oma heeft hem toen heeld hard een knal gegeven met de vliegenmepper, sindsdien heeft hij ietsjes meer ontzag voor huisdieren en voor de vliegenmepper Vork

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:56

Inderdaad, zoals al vaker word gezegd! weet je zeker dat je hond het is geweest?
ik heb hier namelijk nog nooit van gehoord.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:00

mijn hond heeft een keer een jong haasje (samen met zijn broer) uitgemoord, was ook helemaal ontdaan. eerst had hij heel het vel van het haasje afgetrooken dus ik had hem met moeite te pakken gekregen maar ik wist toen echt niet wat ik met het haasje moest doen zo kon die ook niet laten leven en naar dierenarts brengen was ook zo snel niet de oplossing. toen ontsnapte de broer van mijn hond en beed toen haasje in in klap dood. dus was opzich wel opgelucht dat het beestje niet hoefde te lijden maar was ook supper boos op mijn hond. maarja dat hoord ook bij hun aard. maar ben tijd niet meer naar die plek gegaan.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:00

SteffiiY schreef:
Inderdaad, zoals al vaker word gezegd! weet je zeker dat je hond het is geweest?
ik heb hier namelijk nog nooit van gehoord.

Heb je het hele topic gelezen? Knipoog

Agut, arme jullie, arm konijntje. Kan het me voorstellen dat het erg lastig is om nu geen hekel aan je hond te krijgen. Is het een optie om, als je het hok verandert, er gelijk een draadje prikklokje aan te hangen? Dat heeft bij ons op stal de kippen bescherming gegeven tegen zowel vossen als overenthousiaste honden.