Rianneke schreef:reutjes trekken vaak om geuren te ruiken...
maar in het geval van de ts weet je dus niet of het om een opvoedprobleem gaat... want waarom luistert ie thuis dan wel netjes?
Honden trekken omdat ze nooit hebben geleerd NIET te trekken. Thuis en buiten luisteren is een heeeel ander verhaal. Zowiezo moet een hond in een nieuwe omgeving dingen weer opnieuw leren, dat kan hij zien als een compleet nieuwe oefening. Bovendien heb je buiten heel veel meer geurtjes.
Citaat:
en waarom worden 9 van de 10 honden dan rustiger na castratie? dat is toch ook beter gedrag...
Het is maar wat je beter vindt. Als je een cocker neemt heb je voor een jachthond gekozen en daarbij hoort veel wandelen en je hond geestelijk bezighouden. Het zijn active honden, hartstikke leuk toch? Mijn hond is overigens niet rustiger geworden en een hele hoop reuen die ik ken ook niet. Honden die wel rustiger worden zijn vaak de vloerkleden die dan ook meteen een stuk dikker worden of ze worden gewoon rustiger omdat ze ouder worden. Castreren om een rustigere hond te krijgen vind ik echt de grootste onzin. Als je geen actieve hond wil moet je een oude hond uit het asiel halen of voor een ander ras kiezen (want het zijn vaak niet de eigenaren van pekineesjes o.i.d. die je er over hoort maar juist de mensen met een labrador ofzo).