help! konijn schijnzwanger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Re: help! konijn schijnzwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 00:40

Mijn ( nu overlede konijn) deed dit zo'n 6 x in een jaar Clown
tepels ( noem je dat ook zo bij konijnen Scheve mond Tong uitsteken ) zwelde op, nestje bouwen. ach heb der niks aan gedaan. na een 2/3 weken was ze het weer zat Tong uitsteken

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 01:02

de mijne deed het alleen voordat ze gesteriliseerd was. Nu zit ze ook samen met een mannetje en ze heeft het nooit meer gedaan.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 08:12

Heeft mijn konijn ook gehad. Ze werd helemaal overstuur omdat ze dacht dat ze niet snel genoeg was. Nagelbijten / Gniffelen Arm beest.. ik heb er niks tegen gedaan, gaat vanzelf weerover! Knipoog

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 11:35

Volgens mij wordt het al minder. Ik deed haar gisteren uit haar rennetje weer in haar hokje en toen begon ze niet meer te plukken. Denk dat het nu dan over is? Ze eet nog wel net zo veel als dat ze daarvoor deed. Ik laat angstvallig het nestje maar even met rust totdat ik het zeker weet. Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 16:46

mystery1980 schreef:
zou haar ook niet laten steriliseren omdat ze schijnzwanger is maar om het risico van baarmoederhalskanker en als bij reden schijnzwangerschap
maar twijfel nog teveel om de stap te nemen, vind het idd ook moeilijk te zeggen om wat te gaan behandelen bij een gezond konijn. Al vind ik ook het risico van baarmoederhalskanker erg groot (80%)

Ik vraag me af waar ze die 80% vandaan getoverd hebben. Gezien ik al mijn hele leve konijnen hebben, ze allen oud zijn geworden, ze nog nooit onder het mes hiervoor zijn geweest en ik nog nooit een konijn aan baarmoederhalskanker ben verloren. Niet hier, maar ik hoor het ook amper van mensen. Af en toe is een gevalletje.

De ingreep zelf brengt ook behoorlijk wat risico's mee.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:37

Tja waar ze die 80 procent vandaan hebben weet ik eigenlijk ook niet laat het denk ik maar zo het begint ook al rustiger te worden hier ze lagen vanmorgen weer bijelkaar te slapen dus ze is in elk geval niet meer humeurig

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:47

Sterilisatie word tegenwoordig niet meer zo snel gedaan bij voedsters, liever niet als wel.
Dat is wat mij verteld is toen ik hier naar vroeg gezien een apart gevalletje konijn.

Er zitten inderdaad behoorlijk wat risico's aan, denk alleen al aan de narcose...

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:16

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:37

Ja, het word besproken, maar nergens komen ze met feiten en cijfers. Mijn dierenarts doet het ook liever niet dan wel. Zoveel gevallen van baarmoederhalskanker krijgen ze niet binnen zeker geen 50% tot 80%

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:14

Lekker laten gaan Lachen sterreliseren zou ik ook niet zo snel doen... narcose is een enorm risico.