Probleempjes met de pup. (alweer)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Probleempjes met de pup. (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:33

Lees het boek De vrouw die naar honden luistert. Daar worden al deze problemen behandeld. Al vind ik persoonlijk dat je op een flat het verkeerde soort hond hebt gekozen.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:40

Je kan ook samen deurbel trainen.
Aandacht van de hond vragen, spelen of appél. Dan belt je vriend aan, en jij speelt door of houdt er appél op. (wat het beste werkt bij jouw hond).
Als je hond dan aandacht houdt op jou en niet blaft of een andere reactie richting deur geeft: goed belonen door spelen/koekje, etc.
Zo wordt de deurbel leuk en krijgt zij aandacht op een goede manier. Nu krijgt ze door haar ongewenste gedrag aandacht en dat wordt alleen maar erger, omdat jullie achter haar aan naar de deur gaan en bevestigen dat er iets alarmerends is.

Verder is 6 maanden zo'n lekkere puber begin tijd: lekker uitproberen hoe ver je kunt gaan. Dus heel streng en consequent zijn. Iets wat vandaag niet mag, mag morgen ook niet.

En dat alleen zijn: kan ze in de badkamer met een knip op de deur of haakje hoog genoeg dat ze er niet bij kan.

Succes

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:44

Hey es, ten eerste wil ik even uitdrukkelijk zeggen, ga alsjeblieft Blizzard niet in haar nekvel pakken en op de grond drukken, want dit is echt een hele agressieve straf voor een hond en je doet hier eerder kwaad als goed mee. Je ziet vaak genoeg dat door zoiets de hond bang wordt van degene en dit kan zelfs leiden tot angstagressie naar die persoon, dus alsjeblieft NIET doen, ze is nog hardstikke jong en als je dat doet kan je het alleen maar ernstig verpesten.
Verder heel erg balen dat de boel gesloopt wordt, is voor jullie erg vervelend en het moet ergens vandaan komen.
Ze gaat binnekort puberen, misschien speelt dit mee, maar er kunnen natuurlijk ook andere oorzaken zijn.
Zal ik anders binnekort een keertje langskomen? Dan ga ik gewoon wat dingetjes bekijken en wie weet komen we er wel achter waarom ze dit doet en wat je ertegen kan doen.
Laat het maar even weten, ik kan in principe in de weekeindes gewoon.

Kohtje, ze had deze hond al toen ze nog bij haar ouders woonde, en dat was niet in een flat, maar dat weet jij ook niet, maar daarom zeg ik het even.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:47

ok

QTdarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:49

Klinkt als een Bullterrier!!! (-behalve het lange lopen dan)
Ik zou de bench in de gang zetten, zo kan je langzaam de vrijheid opbouwen naar bijv de badkamer en de keuken.
Mijn bulletjes sloopt niets maar toch laat ik haar niet alleen in de woonkamer zodat ze niet in de verleiding kan komen.

De truc is; voorkomen is beter dan later te moeten straffen!

Het straffen door het in z'n nek te pakken is iets wat vaak wordt voorgesteld door mensen met een makkelijk klein hondje. Met dit soort honden moet je goed oppassen; te weinig straf maakt het erger en teveel maakt ze bang voor je. Als je dit doet moet je goed in je schoenen staan en weten waar je mee bezig bent.

Ik ben er overigens wel voor! Je hond moet weten dat jij in ALLE situaties de baas/leider bent.

Op puppy cursus wordt het denk ik alleen maar erger, hier gaan ze nl ook altijd uit van de meest ideale situatie.

Je hebt een erg actieve hond waar je nu nog zeker niet zulke lange wandelingen mee moet maken (is slecht voor de groei), als je hondje hier nu al went ben je straks uren aan het lopen!

Je hebt een slimme hond die je geestelijk bezig moet houden. Hier is speciaal speelgoed voor. Zorg wel dat het niet stukgemaakt mag worden (pak het af als ze aan het slopen gaat, hiermee laat je ook jouw "macht" zien).

Je moet nu zoveel mogelijk met je hond ondernemen, hoe moeilijk het nu ook is het wordt er echt beter van.

Hondje is nog klein en blij met z'n nieuwe leven, gewoon volhouden dan komt alles goed. Overal mee naar toe nemen en belonen als het goed gaat

Een kleine min:
Je hond mag natuurlijk niet z'n baasje aanvallen, dit is wel iets wat je goed in de gaten moet houden. Als echte Bullterrier vriend kan ik je zeggen dat een hond met een kronkel in z'n kop niet te helpen is.....

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 14:10

kohtje schreef:
Lees het boek De vrouw die naar honden luistert. Daar worden al deze problemen behandeld. Al vind ik persoonlijk dat je op een flat het verkeerde soort hond hebt gekozen.

ik had de hond al voor ik in de flat ging wonen Clown ben PAS verhuist zoals er eerder is gezegt. Dit was een nood situatie. daar ga ik ook verder niet op in

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 14:12

rockwitch schreef:
Hey es, ten eerste wil ik even uitdrukkelijk zeggen, ga alsjeblieft Blizzard niet in haar nekvel pakken en op de grond drukken, want dit is echt een hele agressieve straf voor een hond en je doet hier eerder kwaad als goed mee. Je ziet vaak genoeg dat door zoiets de hond bang wordt van degene en dit kan zelfs leiden tot angstagressie naar die persoon, dus alsjeblieft NIET doen, ze is nog hardstikke jong en als je dat doet kan je het alleen maar ernstig verpesten.
Verder heel erg balen dat de boel gesloopt wordt, is voor jullie erg vervelend en het moet ergens vandaan komen.
Ze gaat binnekort puberen, misschien speelt dit mee, maar er kunnen natuurlijk ook andere oorzaken zijn.
Zal ik anders binnekort een keertje langskomen? Dan ga ik gewoon wat dingetjes bekijken en wie weet komen we er wel achter waarom ze dit doet en wat je ertegen kan doen.
Laat het maar even weten, ik kan in principe in de weekeindes gewoon.

Kohtje, ze had deze hond al toen ze nog bij haar ouders woonde, en dat was niet in een flat, maar dat weet jij ook niet, maar daarom zeg ik het even.

Nekvel pakken doe ik nooit bij haar vind ik ook een beetje TE maargoed,

Ik heb nu even een ander nummer omdat de mijne is afgesloten ik stuur je mijn numme rin je pb kan je me ff belle.

Ves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:22

1 vraag die ik hier nog niet gesteld heb zien worden is: Heb je het alleen laten wel opgebouwd? 5 minuten (achter de deur staan) etc..?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:32

@ pinkybubble:

Een foto van mijn hond staat in mijn profiel, maar zou ook graag een foto van de jouwe willen zien.
Ze hoeven natuurlijk niet op elkaar te lijken..
Het zou wel gaaf zijn als ik broertjes of zusjes zou zien.. Haha!

Verder staat onze bench in de keuken, maar ik zeg er wel bij dat wij een grote keuken hebben waarin ik meer ben als in de woonkamer. PC staat daar ook nl Clown
Mijn katten komen daar ook, en zo heeft hij ook contact met andere dieren als ik weg ben, al betwijfel ik of ze dan beneden zijn.. volgens mij liggen ze languit op de vensterbank boven..

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:00

Als je straks een bench hebt, denk wel aan bench training. het is niet van zelf sprekend voor een hond. En ik zou wel een degelijke bench kopen, ook al zijn die dan wat duurder, maar eentje waar zij niet uit kan breken. Ik ken honden die gewoon de tralies door bijten... Zijn buldoggen...

Ik zou toch een kong kopen, is misschien wel 20 euro, maar gaat haar hele leven mee, dus is zijn geld wel waard. Word door alle gedrags therapeuten aangeraden.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 17:18

Ves schreef:
1 vraag die ik hier nog niet gesteld heb zien worden is: Heb je het alleen laten wel opgebouwd? 5 minuten (achter de deur staan) etc..?

Ja dat zekerweten, want ze ging namelijk anders heel het huis bij elkaar krijsen als wij weg gingen, Dus hebbe we eerst 5 minuten gedaan daarna 10, daarna 20 enzovoorts
_Do_ schreef:
Als je straks een bench hebt, denk wel aan bench training. het is niet van zelf sprekend voor een hond. En ik zou wel een degelijke bench kopen, ook al zijn die dan wat duurder, maar eentje waar zij niet uit kan breken. Ik ken honden die gewoon de tralies door bijten... Zijn buldoggen...

Ik zou toch een kong kopen, is misschien wel 20 euro, maar gaat haar hele leven mee, dus is zijn geld wel waard. Word door alle gedrags therapeuten aangeraden.

Ze is al een bench gewent, bij mijn ouders zat ze ook in de bench omdat hun heel veel katten hebben

zoals ik al meerdere malen aangaf ik HEB een kong Lachen
Laatst bijgewerkt door PinkyBubble op 10-04-08 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:19

Tja negatieve reactie niet gewenst maar ik ga hem bij deze toch geven....

ik zie zoveel dingen in jouw berichten dat ik mij eigen wel eens afvraag waar je mee bezig bent en of je je wel goed hebt laten informeren voordat je aan de hond begon?

het is een herder x rottweiler zeg je....ik durf te wedden dat de hond van beide rassen ook het "stoute" en moeilijk opvoedbare heeft meegekregen,terwijl het ook wereldhonden zijn maar wel bij juiste opvoeding en niet voor iedereen geschikt

zowiezo is een uur lopen voor de hond van die leeftijd al ronduit slecht...dan kan je wel zeggen over het poepen en plassen maar dan zal de hond gewoon meermalen per dag uitgelaten moeten worden..

je verpest op zo een manier zijn lichaam....

ten tweede.. er zitten nou eenmaal kosten aan een hond verbonden
en kan je wel zeggen dat je het niet hebt...maar alles leuk en aardig hoor
hoe wil je een dierenarts betalen dan in geval van nood?
je moet pas aan een hond beginnen als je het ook daadwerkelijk kan betalen en kan verzorgen!

en een bench.....wat kost dat nou nog tegenwoordig?
nou heb ik echt geen kleine jongen maar ik was ook maar 40 euro voor mijn bench kwijt...

nekvel methode hoeft per definitie niet fout te zijn,mits het maar zeer correct gebeurt!
maar als ik voorgaande dingen lees denk ik dat TS er idd beter niet aan kan wagen....

de meest goede tips zijn in het topic al gegeven....
jammer alleen dat er veel "weerwoord" op gegeven word, als je die dingen niet wil aannemen of wil aanschaffen dan denk ik dat je probleemhond houd en eventueel verergerd en zie ik er in de toekomst een asielhond bij

neem de raad aan...koop een bench en zoek begeleiding! de hond is het eenmaal goed opgevoed dubbel en dwars waard!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:21

Ik ga je van het weekend wel ffies bellen, vanavond ben ik weer tot laat bij die zwarte en morgen ga ik ff met die gekke honden van mij naar het strand 's avonds en dan ben ik ook niet vroeg terug.

Wat ik ook even wil zeggen als reactie op QTdarling, is dat een hond in zijn nek pakken, (vind ik) nooit een oplossing is, er zijn zoveel betere manieren om een hond duidelijk te maken dat jij boven hem staat. En daar zit naar mijn mening, in de nek pakken niet bij, zeker niet als ze (waarschijnlijk) uit angst uitvalt, zo zal je het alleen maar erger maken.
Verder is het ook niet zo dat op elke hondenschool alleen maar les wordt gegeven in gehoorzaamheid, bij de hondenschool waar ik loop zit ook een gedragstherapeut, en veel gevallen kunnen we ook zelf aan, zo ben ik laatst nog met een tekkeltje bezig geweest die uitviel naar andere honden, aan het eind van het uur was hij al een heel stuk vooruit gegaan.
Dus een hondenschool is wel degelijk een plek waar ze dus ook met gedragsproblemen soms (ik zeg niet altijd en ook niet bij elke hondenschool) wel raad weten.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 17:22

naadje24 schreef:
Tja negatieve reactie niet gewenst maar ik ga hem bij deze toch geven....

ik zie zoveel dingen in jouw berichten dat ik mij eigen wel eens afvraag waar je mee bezig bent en of je je wel goed hebt laten informeren voordat je aan de hond begon?

het is een herder x rottweiler zeg je....ik durf te wedden dat de hond van beide rassen ook het "stoute" en moeilijk opvoedbare heeft meegekregen,terwijl het ook wereldhonden zijn maar wel bij juiste opvoeding en niet voor iedereen geschikt

zowiezo is een uur lopen voor de hond van die leeftijd al ronduit slecht...dan kan je wel zeggen over het poepen en plassen maar dan zal de hond gewoon meermalen per dag uitgelaten moeten worden..

je verpest op zo een manier zijn lichaam....

ten tweede.. er zitten nou eenmaal kosten aan een hond verbonden
en kan je wel zeggen dat je het niet hebt...maar alles leuk en aardig hoor
hoe wil je een dierenarts betalen dan in geval van nood?
je moet pas aan een hond beginnen als je het ook daadwerkelijk kan betalen en kan verzorgen!

en een bench.....wat kost dat nou nog tegenwoordig?
nou heb ik echt geen kleine jongen maar ik was ook maar 40 euro voor mijn bench kwijt...

nekvel methode hoeft per definitie niet fout te zijn,mits het maar zeer correct gebeurt!
maar als ik voorgaande dingen lees denk ik dat TS er idd beter niet aan kan wagen....

de meest goede tips zijn in het topic al gegeven....
jammer alleen dat er veel "weerwoord" op gegeven word, als je die dingen niet wil aannemen of wil aanschaffen dan denk ik dat je probleemhond houd en eventueel verergerd en zie ik er in de toekomst een asielhond bij

neem de raad aan...koop een bench en zoek begeleiding! de hond is het eenmaal goed opgevoed dubbel en dwars waard!

de DA gaat bij mij op rekening Clown en tsja, je mag je mening geven en ik heb er ook verder niets op te zeggen Knipoog

En zoals ik al aangegeven heb KOMT er een bench en KRIJG IK NU begeleiding, als je het de moeite waart vind om te reageren vind ik ook dat je de moeite moetnemen niet alleen MIJn negatieve reakties te leze Lachen

Overigens @ Moderaters hier kan een slotje op, De oplossing is gevonden en wens hier niet langer meer over beoordeeld te worden LachenEr komt hulp en er komt een bench

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:36

PinkyBubble schreef:
Overigens @ Moderaters hier kan een slotje op, De oplossing is gevonden en wens hier niet langer meer over beoordeeld te worden LachenEr komt hulp en er komt een bench

als dat het geval is waarom zet je het dan uberhaupt op bokt? Verward

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 17:41

naadje24 schreef:
PinkyBubble schreef:

als dat het geval is waarom zet je het dan uberhaupt op bokt? Verward

Clown Koe

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:43

zeg dan niks als je geen zinvolle antwoorden kan geven!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 17:44

naadje24 schreef:

right back at you Knipoog Late we nou geen modder smijte, topic word al geslote bedankt voor de mensen die wel normaal konde reageren Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:50

PinkyBubble schreef:
naadje24 schreef:

right back at you Knipoog Late we nou geen modder smijte, topic word al geslote bedankt voor de mensen die wel normaal konde reageren Knipoog

Nou even om je te wijzen op "right back at you"
je vraagt om commentaar en tips.....ik zet een duidelijk iets neer wat zeker goed onderbouwd word
maar alles wat jouw "petje" niet aanstaat is niet goed genoeg en zijn geen normale antwoorden

het is dus geen moddersmijten.....jij voelt het als modder en dat is heel wat anders!

ik wens je veel succes met de opvoeding van je hond, ik hoop dat het met het beestje goed gaat komen Ach gut

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 17:56

dankjewel Lachen En ik kan af en toe gewoon rot reageren en is ook zo eigenlijk niet op jou persoonlijk bedoeld, ik zeg soms dingen in een opwelling omdat ik gewoon echt het beste voor me beesie wil, en ik weet het dat ik meer ervaring met puppys nodig heb, dit is ook inderdaad mijn eerste pup.

Maar zorgen voor haar doe ik wel als een van de beste Lachen Ik krijg nu hulp, ik ga morgen de bench van me ouders voor tijdelijk tot ik me eigen bench heb ophalen, en rockwitch komt zaterdag avond langs voor onze eerste prive les Lachen Ik ben echt benieuwd!

Ves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:20

Kong hele leven mee, geef mij er ook zo 1!!!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 18:24

Ves schreef:
Kong hele leven mee, geef mij er ook zo 1!!!

haha@ je kan ze zelfs tegenwoordig bij de DA kopen, in heel veel verschillende vormen Bloos

Ves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:25

Zo bedoelde ik m niet Knipoog mijn Amstaff heeft al 3 Kongs versleten en is pas 8 maanden

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 18:27

Ves schreef:
Zo bedoelde ik m niet Knipoog mijn Amstaff heeft al 3 Kongs versleten en is pas 8 maanden

ooh haahha! soorry Bloos

Tot nu toe doet die van mij er nog lang mee, ik heb zon rode L

Ves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:35

Hier gaat het hardste en sterkste speelgoed zelfs kapot :S ach tennisballen, flostouwen en kauwbotten zijn nog goed betaalbaar en daar vermaakt ze zich ook mee.. geen dure Kong etc. meer voor mijn schat Haha!