Buurtkat terroriseert

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Re: Buurtkat terroriseert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:10

sheela schreef:
Smokey: he waar woon jij? Kan je bij mij ook niet eens langs komen als de poes weer tabletjes moet hebben? Dan kan je mij de truc laten zien en misschien kan ik het daarna wel zelf. ik moet er wel bij zeggen dat poes erg vervelend is met dat soort dingen en zeer lenig Knipoog

Helaas woon ik een heeeel eind uit de richting, anders was ik met alle plezier langsgekomen.
leninge katten zijn inderdaad erg lastig, ik heb ook zo'n atleet die de bovenlijf afzonderlijk kan draaien enzo, maar die klem ik heel stijf met haar voorschouders tussen mijn knieen snel bek achterover en die slikt meestal snel door!

Wat meestal nog wel eens het proces wil versnellen zijn pillenschieters, die schiet de pil achter in de keel en van schrik slikken ze de pil zo door Tong uitsteken hoef je dus niet zijn bek nog omhoog te houden en zijn strotje te wrijven.

Afbeelding

Ik wou dit geintje ook proberen bij mijn hond, alleen die heeft hem door midden gebeten. maar ik ben er achter gekomen dat mijn hond echter zo dom is om zijn pil gewoon op te eten als ik hem tussen de brokken doe Haha! eitje erover en hondje heeft niks door.... jammer dat katten niet zo dom zijn...

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:13

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:18

Als alles van hierboven nou niet lukt... zou je een katten ren kunnen overwegen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:24

Tsja, jouw verhaal is bijna identiek aan de onze. Wij hebben nieuwe buren gekregen met twee katten. 1 lief zwart poesje. En 1 grote, logge echte kater (niet gecastreerd). Onze ex-kater is niet echt een lieverdje, en gaat regelmatig het gevecht aan. Gevolg is dat onze poes kreupel, en depressief is.
Deze kater piest in onze bijkeuken, vreet de brokjes uit de kamer wanneer hij de kans krijgt enz. En zorgt ervoor dat onze kat niet meer naar binnen wil.
Vandaar dat ook wij onze kat wanneer wij niet thuis zijn binnen houden, en naar buiten doen wanneer wij thuis zijn.
Ook bij ons is het niet mogelijk om een schutting te plaatsen ivm erg grote tuin. De buren vinden het ook erg vervelend. Maar nu een jaar later is bij ons van vrede nog geen sprake.

Tsja dierenartskosten. Dat wordt moeilijk denk ik.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 18:58

Het lijkt hier wel een slechte film.
Het vrouwtje van de buurtkat is vannacht overleden...

Coby, jouw kat gaat zelf ook vechten?
Mijn katten vliegen hard naar binnen zodra ze hem zien, maar hij komt er gewoon achteraan het hele huis door, tot boven toe.
Die buurtkat is ook net zo groot als die 2 van mij bij elkaar.
De eerste keer dat hij ze pakte waren ze 10 weken oud en buiten aan een tuigje.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:05

Inge: Ik heb geen idee hoe je tuin eruit ziet...maar kan je er geen net overheen spannen? zodat jou katten lekker buiten kunnen zijn in de tuin en de boze buurman kat niet kan komen? Laat hem maar lekker op dat net staan Haha! met ze pootjes erdoor heen....sorry dat is ook niet diervriendelijk maar wel zijn verdiende loon! Mijn kat is ook zo`n etter in de buurt, maar hier komen ook katten en dan rent hij tot het hekje en dan zijn de andere katten weg Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:10

Tuin proberen af te zetten met flinke pik erop (schrikdraad Clown )

Sta zelf regelmatig klaar met de brandslang om de kater weg te jagen en houd je eigen katten zoveel mogelijk binnen.
Grote kans dat die vechtersbaas een hoop ziektes onder de leden heeft ( Aids, Leukemie , misschien wel fip )
Dus hou je katten zover mogelijk bij hem vandaan. Vecht katten hebben heel vaak ziektes die besmettelijk zijn via bloedcontact, of vuil aan de poten. En die ziektes zijn vrijwel allemaal dodelijk.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:31

heey, dat tussen de knieën klemmen werkt niet echt Tong uitsteken en de seconde dat hetw el werkte bij mijn kat deed hij zijn bek niet open Clown
en dat boter eet hij ook niet...
rotbeest Knipoog

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:30

Inge_83 schreef:
Het lijkt hier wel een slechte film.
Het vrouwtje van de buurtkat is vannacht overleden...

Coby, jouw kat gaat zelf ook vechten?
Mijn katten vliegen hard naar binnen zodra ze hem zien, maar hij komt er gewoon achteraan het hele huis door, tot boven toe.
Die buurtkat is ook net zo groot als die 2 van mij bij elkaar.
De eerste keer dat hij ze pakte waren ze 10 weken oud en buiten aan een tuigje.

Ja, onze kater lokt het gevecht ook uit als minikat. Hij heeft dus geen schijn van kans, maar blijkbaar voelt/ziet hij dat zelf niet. De kater van de buren komt wanneer hij het voor elkaar krijgt wel ons huis binnen. En is echt nergens van onder de indruk (water, harde materialen), hij krijgt het tegen zijn kop. Kijkt me aan en sjokt dan weg. Best frustrerend.
Het is nog niet zo erg dat hij echt binnen komt om te vechten, gelukkig niet.
In ieder geval sterkte ermee, ik denk dat binnen houden wanneer je niet thuis bent het beste is. Zodat je tenminste nog een beetje overzicht hebt.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:01

Mijn achterbuurman had een vijver met visjes, ik had 2 katten die wel vis schijnen te lusten... (wat ik nog steeds héél apart vindt, uit een bakje eten ze het nooit, misschien waren het de katten van iemand anders)
Buurman heeft toen eerst emmers water geprobeerd, op advies van mijn moeder. Hij was alleen niet snel genoeg.
Daarna heeft ie schrikdraad om zijn tuin gespannen en ik geloof dat ie niet echt zacht stond. Ik heb er nooit meer iets over gehoord dus geloof dat het wel geholpen heeft.
Misschien is dat een idee?
Pas alleen wel op dat jouw katjes er geen last van krijgen!

Verder vond ik die ene opmerking met een tuigje ook wel een goed plan. Gewoon voorstellen om hun kat aan een lijn te leggen, desnoods een bepaalde tijd per dag dat jouw katjes buiten kunnen spelen.

Ik ben verhuisd, naar een appartementje en mijn (inmiddels) seniorpoes vindt het heerlijk dat ze niet meer naar buiten wordt geschopt om haar energie kwijt te raken Lachen

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 22:09

Ik had de kater van de buren sinds vorige week zondag niet meer gezien, maar vanavond zat hij op zijn schutting.
Mijn katten gaan alleen naar buiten als ik thuis ben en ik de "buurman" niet zie, en ze blijven tot nu toe keurig in mijn eigen tuin.
Volgens mij voelen ze zich momenteel wel veilig aangezien ze gaan liggen in een stuk geharkte grond (komt gras in), lopen rennen en stoeien, en achter vogeltjes in de lucht aan rennen (snappen nog niet helemaal hoe vogels werken), ipv dat ze de hele tijd opletten wat er om hun heen gebeurd en bij elk geluid of beweging naar binnen vliegen.
Als mijn schutting recht gezet is (staat nu in een soort S als je van bovenaf kijkt) komt er schrikdraad op, dan ben ik hopelijk helemaal van hem af.
Morgen moet ik met Luka naar de dierenarts voor controle, maar volgens mij is het wel een heel eind over.
Hij loopt niet meer kreupel of gevoelig en doet alles weer.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:14

stroomdraad !!! werkt fantastisch!!!!

Verder valt er weinig te halen.. loslopende katten... tja..
zoals hier al wordt gezegd is daar al een stuk over geschreven...

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 23:01

Vanavond met Luka terug naar de dierenarts geweest.
Meneer was het niet eens met het feit dat hij mee moest in de auto, en heeft de hele tijd zitten janken.
Bij de dierenarts had hij geen tijd voor de dierenarts.
Hij moest een stukje lopen om te laten zien hoe hij liep, en kwam daarbij vanalles tegen wat heel intressant was.
Hij ging vrijwillig op de weegschaal, dat kwam goed uit want dat moest ook nog gebeuren.
Hij loopt weer goed, heeft geen koorts meer, zijn poot is niet meer dik en/of warm, zijn hartje klopte nog.
Kortom: hij lijkt zo gezond als een vis.
Maar omdat een botinfectie en/of botvliesontsteking lang kan doorwoekeren moet hij nog 2 weken doorgaan met de antibiotica.
Daarna moet hij weer op controle komen en worden er foto's gemaakt om te kijken of de plek ook werkelijk helemaal weg is.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 23:11

uhm, als die kat tot zelfs bij jou boven in huis jaagt, wist ik het wel: vangen en kastje wiebel maken!!