Pup zindelijk maken (opruimen zonder dat hij het ziet?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kleppie

Re: Pup zindelijk maken (opruimen zonder dat hij het ziet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:37

annepaardoes schreef:
De gedachte die er achter zit is dat je de hond geen aandacht schenkt voor het in huis doen van de behoefde. Als je hond ziet dat je de behoefde opruimt is dit ook een soort aandacht voor de hond.
Daarom wordt vaak aangeraden om de behoefde op te ruimen waneer de hond het niet ziet.

Dit klopt inderdaad, ik heb even gegoogeld Tong uitsteken en vond deze tekst:
"Zie je het ongelukje gebeuren, zeg dan foei, en zet hem buiten. Maak er geen drama van ga niet schelden. Als de hond drie maanden oud is, kun je de ongelukjes beter niet meer opruimen waar hij bij is. Je laat je zelf dan namelijk in de moederrol duwen en dan kan het onzindelijke gedrag een vorm zijn om aandacht te trekken" Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:49

Kan me niet voorstellen dat een pup het opruimen van zijn poep als aandacht ziet. Je zit niet aan hem, praat niet tegen hem, niet positief en niet negatief dus hij krijgt dan toch geen aandacht lijkt mij.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:00

bij ons dan duidelijk wel, vanaf hij dat keukenpapier ziet komen (direct na de 'daad', dat kan hij dus nog linken), gaan 'n pretoogjes branden = spelen!! En juist omdat ze dat kunnen linken (ik doe een behoefte in huis, dan komt er telkens leuk keukenpapier tevoorschijn) is het beter voor sommige honden om ze eventjes apart te zetten.
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 07-04-08 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:05

Eddie schreef:
de beste manier voor een puppie zindelijk te maken is om hem er met zijn snuit in te duwen als hij binnen kaka doet; klinkt raar maar helpt geweldig

Hebben ze jou ook met je smoel in je luier geduwd om je zindelijk te maken?
Goed gedrag belonen, en ik doe bij puppen binnen plassen negeren. Ik ruim het zonder commentaar op, als het mis gaat is het nl mijn fout en niet die van de pup....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:09

Het enige wat je daarmee bereikt is een pup die bang voor je wordt.

@ AstraGirlie; In jouw geval is het idd een goed idee maar als jij niet wilt dat hij speelt met het keukenpapier mag dat niet, is dus ook een kwestie van streng zijn.