Onze nieuwe aanwinst, husky puppy.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

netam12

Re: Onze nieuwe aanwinst, husky puppy.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:14

Wat een leuke husky mijn nicht heeft ook huskey''s Lachen

Ik vind imaq of kyla wel een leuke naam

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:24

Miriam schreef:
Wat een dotje zeg!
Mag ik vragen waarom ze tot 12 weken bij de fokker is gebleven? Imo heb je dan al een belangrijke fase gemist....
En mij staat idd ook bij dat bij een pup met papieren de naam met een bepaalde letter moet beginnen, maar heb geen ervaring met Husky's.
Heel veel plezier samen!

Bij een goede en verantwoordelijke fokker vertrekt de pup pas vanaf elf weken. Mijn raspup had ik pas na dertien weken gekregen. Een hond heeft langere tijd bij de ouders nodig om belangrijke lessen in gedrag op te doen. Een goede fokker laat de pup in deze tijd ook al wennen aan vreemde geluiden, voorwerpen en mensen.
Het beste voor een pup is pas bij een fokker vertrekken als hij/zij tenminste 11 weken oud is.
De naam van een pup hoeft niet altijd met een bepaalde letter te beginnen, is geloof ik ras en fokker afhankelijk.

@TS, wat een plaatje!! Inuit is misschien een leuke naam (de oorspronkelijke naam van de eskimo's). Veel plezier met je pup!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:32

mariettek schreef:
Miriam schreef:
Wat een dotje zeg!
Mag ik vragen waarom ze tot 12 weken bij de fokker is gebleven? Imo heb je dan al een belangrijke fase gemist....
En mij staat idd ook bij dat bij een pup met papieren de naam met een bepaalde letter moet beginnen, maar heb geen ervaring met Husky's.
Heel veel plezier samen!

Bij een goede en verantwoordelijke fokker vertrekt de pup pas vanaf elf weken. Mijn raspup had ik pas na dertien weken gekregen. Een hond heeft langere tijd bij de ouders nodig om belangrijke lessen in gedrag op te doen. Een goede fokker laat de pup in deze tijd ook al wennen aan vreemde geluiden, voorwerpen en mensen.
Het beste voor een pup is pas bij een fokker vertrekken als hij/zij tenminste 11 weken oud is.
De naam van een pup hoeft niet altijd met een bepaalde letter te beginnen, is geloof ik ras en fokker afhankelijk.

@TS, wat een plaatje!! Inuit is misschien een leuke naam (de oorspronkelijke naam van de eskimo's). Veel plezier met je pup!

Dat van 11wkn heb ik nog nooit gehoord? Die van ons was 8wkn..en dat is een Shiba, zijn al snel hele onafhankelijke hondjes..en ken meerdere fokkers van dit ras en deze pups gaan ook met 8wkn weg *LOL*

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:41

Prachtig hondje hoor, ik snap dat sommigen denken dat het misschien geen volle husky is vanwege de kleur omdat de meeste ze alleen kennen in de kleur zwart of grijs met die specifieke aftekeningen die je vaak ziet.
Husky's kunnen en mogen in alle kleurslagen voorkomen, van zwart tot geheel wit, met of zonder aftekening.
Let wel op dat de pup het niet alleen thuis kunnen blijven gedrag van de andere hond overneemt, husky's staan er redelijk om bekend dat ze moeilijk alleen thuis kunnen blijven omdat ze nogal drang om buiten te zijn hebben, en dat los je niet altijd op met het gezelschap van een andere hond.
Verder wil ik je heel veel plezier wensen met dit prachtige hondje.

hier mijn hus waarvan mensen ook nog wel eens vragen of het wel een ""echte"" is vanwege zn kleur.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TFFOYPHD.jpg

wat dacht je van deze namen

Kayuk
Myaki
Miika
Nanuuk
Kai
Kayah
Minook

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:18

De meeste fokkers die aangesloten zijn bij een rasvereniging laten hun pups niet voor 11 weken de deur uit gaan. Ik heb met meerdere puppy bemiddelaars aan de telefoon gehangen, en dat is toch redelijk standaard. Lachen

Edit: Sorry TS dit is natuurlijk best wel off topic...

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:19

Wat een leukerd Haha!
Ik vind huskys zo hip !

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:24

@mariettek: Geen probleem, altijd handig om te weten haha Haha!

Verder bedankt voor deleuke reacties.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:26

Echt een lieverd, maar ik zou nou niet echt een naam weten..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:43

mariettek schreef:
De meeste fokkers die aangesloten zijn bij een rasvereniging laten hun pups niet voor 11 weken de deur uit gaan. Ik heb met meerdere puppy bemiddelaars aan de telefoon gehangen, en dat is toch redelijk standaard. Lachen

Edit: Sorry TS dit is natuurlijk best wel off topic...

Oh wat apart, onze fokker is ook aangesloten bij de rasvereniging en hier is het dus niet het geval! Dus misschien toch per ras verschillend?

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:27

lief lief lief Haha!

Shiba vindt ik ook wel leuk bij hem staan.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:20

Viteske schreef:
lief lief lief Haha!

Shiba vindt ik ook wel leuk bij hem staan.

Denk niet dat de Husky daar zelf blij mee is, wordt je toch zomaar genoemd naar een ander ras *LOL* Mijn Shiba zou ook niet graag Husky heten (haha grapje hoor)