wat te doen tegen een bijtende hamster?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat te doen tegen een bijtende hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:03

Wat voor hamster is het?

Campbelli's zijn soms nogal agressief tegen mensen.

En tussen russen zitten echte 'handenbijters'. Ik denk dus dat je een van deze twee soorten hebt (of een hybride, dus kruising tussen deze twee).

Syren zijn altijd tam te maken, heb al bijna mijn hele leven ervaring met syren en ben nog nooit één valse tegengekomen.

Doet hij het buiten de kooi ook trouwens? Sommige hamsters zijn zeer territoriaal.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 21:05

Een rusje (alhoewel er mensen zijn die beweren dat het een hybrite ofzoiets is) ik heb ook altijd syren gehad... en nog nooit 1 die me bijten.. dit is meteen de eerste en laatste keer dat ik een rusje heb Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:07

Kijk, dat dacht ik dus al. Lachen

Ik vrees voor je dat er weinig aan te doen is. Sommige dwergen doen dit nu eenmaal, anderen niet. Je zult dus gewoon moeten accepteren dat deze hamster liever niet worden opgepakt 'voor de leuk'. Lachen

En een tik geven, dat slaat echt nergens op, een hamster weet niet wat je er mee bedoelt en zal alleen maar bang of agressief worden en onnodig pijn lijden.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:07

Afbeelding

Dit was voor ons de enige oplossing ..... We waren het helemaal zat die hamster !!! Bloos

--------

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 21:08

nee? heb je dat echt gedaan?? of krijg ik nu 1 APRIL naar m'n hoofd geslingerd? Vork

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 21:09

Wuis schreef:
Kijk, dat dacht ik dus al. Lachen

Ik vrees voor je dat er weinig aan te doen is. Sommige dwergen doen dit nu eenmaal, anderen niet. Je zult dus gewoon moeten accepteren dat deze hamster liever niet worden opgepakt 'voor de leuk'. Lachen

En een tik geven, dat slaat echt nergens op, een hamster weet niet wat je er mee bedoelt en zal alleen maar bang of agressief worden en onnodig pijn lijden.

maar het is naar mijn idee een beetje van de een op de andere dag gekomen? Verward

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:16

elllis schreef:
Afbeelding

Dit was voor ons de enige oplossing ..... We waren het helemaal zat die hamster !!! Bloos

--------

Moest hier echt keihard om lachen ROFL

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:43

elllis schreef:
Afbeelding

--------

Whaha ik vind hem leuk.
Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 07:30

*LOL* iid een goede oplossing

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:15

Inderdaad de beste oplossing ROFL

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 13:22

zouden jullie misschien kunnen ophouden over die kat, daar heb ik namelijk niks aan. Zie ik imo ook niet als optie.

ik snap wel dat het grappig is hoor, maar zouden jullie het toch ontopic willen houden? Lachen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:28

Wij hadden ook een hamster die beet. Die pakte we altijd op met een handschoen. Misschien kun je zo ook proberen om haar weer *tam* te maken? Dan heb je zelf iig geen last van 't bijten.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:34

Wuis schreef:

met die tik bedoel ik niet echt een tik, gewoon zachtjes aanraken op zijn neusje,
de mijne weet precies wat ik er mee bedoelt, En hij kruipt Zelf op me hand, denk dus niet dat de mijne bang is Knipoog

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:01

Je gaat een hamster toch geen tik(je) geven Rolleyes ...die van ons bijt ook wel eens als je hem in je handen hebt tis een knaagdier denk ik dan maar ....

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:30

Allereerst wat voor een hamster heb je?
En ten tweede bijt de hamster echt door?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 21:33

pubelia schreef:
Allereerst wat voor een hamster heb je?
En ten tweede bijt de hamster echt door?

zoals ik al eerder zei, ik heb een rusje. En nee ze bijt niet door Knipoog alleen ze houdt wel goed vast Koe

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:38

Dat is het zogenaamde aftastend bijten, dit doen ze om jou geur oa te leren kennen. Kan ook zijn dat je een geurtje op je handen hebben zitten die ze lekker vinden of die ze nog niet kennen. Niks eraan doen, gaat vanzelf over

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 18:43

volgens mij heb ik spoken gezien ofzo, kunnen hamsters een slechte dag hebben ofzo? Want ze deed het echt alleen 1 dag naar mijn idee en bijt nu opeens niet meer? Verward

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:19

Geduld. Lachen
En wat bij mij altijd wel helpt als ze iets doet wat ik niet wil is "uuh!" en dan gebeurt het ook niet meer. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:22

Maartje1990 schreef:
volgens mij heb ik spoken gezien ofzo, kunnen hamsters een slechte dag hebben ofzo? Want ze deed het echt alleen 1 dag naar mijn idee en bijt nu opeens niet meer? Verward

dan is het wss toch geweest wat pubelia zegt, ik heb sinds gister een nieuwe hamster erbij, en hij deed dit ook, nu is het ook weer goed.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:27

Gewoon niet meer oppakken? Merk aan die van mij dat die er echt geen plezier aan beleefd. Die zit veel liever in een bal om rondjes te crossen door de huiskamer.

En, geef jij je hamster weleens een stukje vlees. Want in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, zijn hamster GEEN vegetariers. Ze hebben vlees nodig voor hun eiwitten (zit ook in voer), maar die van mij die doet er letterlijk een moord voor!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:44

Een hamster is toch gewend om in zijn eentje te leven? Als hij een kuddedier was dan had een tikje misschien geholpen. Net als bij paarden, zo maken ze elkaar duidelijk wat wel en niet kan. Hier dus niet van toepassing..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 16:50

Ik heb mijn hamster al langer hoor, en ze beet helemaal niet. Toen opeens wel (1 dag dus eigenlijk) en nu opeens niet meer. Geen idee of hamsters ook wel eens last van een slecht humeur ofzo, maar als dat zo is dan had die van mij dat :p als ik alleen al met de hand in de kooi ging hing ze al aan m'n vinger (en dan zat ik nog niet bij haar in de buurt)

wat die hamsterbal betreft, wat ik heb gelezen is dat 'puur dierenmishandeling'

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:54

toen ik mijn hamster kreeg, was ik 8. en hij was net thuis, en ik haalde 'm om de 2 minuten uit z'n kooi. in 't begin beettie eventjes, maar naarmate ik 'm niet mer rust liet stopte die ermee ofzo. en toen had ik een heel schattig hamstertje die op m'n stem reageerde als ik 'm riep Nagelbijten / Gniffelen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:18

maaikemuis schreef:
Gewoon niet meer oppakken? Merk aan die van mij dat die er echt geen plezier aan beleefd. Die zit veel liever in een bal om rondjes te crossen door de huiskamer.

En, geef jij je hamster weleens een stukje vlees. Want in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, zijn hamster GEEN vegetariers. Ze hebben vlees nodig voor hun eiwitten (zit ook in voer), maar die van mij die doet er letterlijk een moord voor!

Even off topic, maar hoe kun je weten dat je hamster veel liever in een bal zit om rondjes te rennen ? Ik bedoel - hij kan ook panisch aan het rondrennen zijn omdat ie een uitweg zoekt. Lachen