De ene is gek van kaas, Spek (die harde snacks)en lust geen vlees.. en de ander sleept alle onze zakken chips door de kamer, is gek op de bakjes (en inhoud) van de whiskas snoepjes, de bakjes(plastic) zitten vol gaten, en vlees natuurlijk, en insectjes..
Mijn kat is gek op Boswandeling. Het drankje dan he Als ik met mijn glas op de bank gaat zitten heb ik ineens een hele aanhankelijke kat die het liefst met zijn hele hoofd in het glas verdwijnt.
Mijn kat lust vlees vis en kip enz alleen als het warm en vers is. Die dingen uit blikjes hoeft hij niet, zelfs gourmet diamond niet Hij eet ook graag soepstengels en pindakaas
Onze kat blieft graag Purina met zalm. Anders niet Oja en de zakjes van whiskas met saus (alleen vis natuurlijk). Ander merk, andere soort hoeft voor hem niet. En hij is gek op jonge kaas, op zijn momenten. En bijna altijd gek op slagroom uit een spuitbus. En ook dan is hij erg merkbewust Friesche Vlag is lekkerder dan Milsani van de Aldi Shoarma vindt hij erg lekker ruiken. Maar heb ik ivm de kruiden nooit aan hem gegeven. Hij is heel mager geweest, dus van alles geprobeerd om meneer dikker te krijgen maar meer krijg je er niet in. Net zo kritisch als mijn vriend. En die twee zijn dol op elkaar. Hij eist 's avonds zijn plekje op het rode kussen (zwart vindt hij wat minder) en ligt dan de hele avond arm in arm met vriend.
Onze oudste kat van 20 jaar denk ik nu wel.. Die vindt Tomatensoep lekker M'n broer heeft een keertje een schaaltje met soep neer gezet op de grond. De oudste is met zijn kop erin gegaan en alles op gedronken, alleen zijn kin was wel rood/oranje geworden!
En m'n oudste broer had een keertje zijn kommetje met yoghurt op de grond gezet en Bram (De jongste) die is er meteen in gedoken met zijn kop!
Wat apart! Onze kat vind honingdrop erg lekker en kroepoek daar is ze helemaal gek op. Ook eierkoeken zijn niet veilig Ze scheurt zo de hele zak open en eet het op.
Wij hadden ook zo'n alleseter. Boerenkool, sla, spruitjes en rauwe andijvie en alle soorten toetjes vond ze heerlijk. We hebben nu nog 1 kat, en die is wat kieskeuriger wat vreemd eten betreft. Toetjesresten vind ze wel heerlijk.
Het zou trouwens nooit in me opkomen om mn kat chips of snoep te geven wat ik hier af en toe lees.
Mijn katertje lust ook van alles, daar kom je als baasje dan achter als je eten kwijt bent Zo moet ik als ik boodschappen heb gedaan het brood meteen opbergen anders hobbelt hij stiekum met zak en al onder de bank of de tafel om daar iedere snee afzonderlijk te verscheuren. Chips lust hij ook, en tomaat en spinazie en macaroni en koekjes. Hij is ook dol op chocola, in allerlei uitvoeringen maar van chocoladevla of -cakebeslag wordt hij extra wild.
De andere kat (een verlegen poes) lust tot nu toe 2 merken kattenvoer langer dan 3 dagen achter elkaar. Toen ze net bij mij woonde kreeg ze Whiskas uit blik, dat vond ze erg lekker. Als ik nu een blik openmaak staat ze al te wachten en steekt ze haar snoetje er ook in, terwijl ze helemaal geen tomatensoep/mais/enz. lust. Bij alles wat het katertje vreet wil zij ook wat en komt ze aangerend om te constateren dat zij niet lust waar hij zo lekker van zit te smikkelen. Wat ze (ook al) niet lust maar wat ze wel heel leuk vindt om mee te spelen zijn sperziebonen.