Hond ( puppy 1 jaar ) eet niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Hond ( puppy 1 jaar ) eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:00

wat mijn zus ook nog wel is deed als de honden weer een periode hadden dat slecht aten, beetje zonnebloemolie over de brokken doen.
en idd als je een hond met blikvoer erdoor wel kunt laten eten, zou ik er ook een klein beetje door doen hoor al is het maar een theelepel bijwijze van voor de geur en beetje extra smaak.
maar alles heeft zo zijn voor en nadelen.
wat mn zus ook nog wel is deed, klein beetje leverpastei in de voerbak dat met heel klein beetje warm water vermengen en dan door de brokken mengen, ze aten dan echt wel.
maar dwingen moet je niet doen.

en denk dat je de jonge hond beter uit de bench kunt laten eten en dan de andere hond apart doen zodat de ''pup'' wel rustig kan eten zonder gestoord te worden

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:05

Pffff naar mijn idee is de hond een beetje verwend. Zolang er geen medische problemen zijn, zet ik de bak gewoon neer. Eten ze niet, jammer dan. Ze krijgen vanzelf wel honger. Vlees moet je wel het goede kopen. Veel blikvoeding bevat nl 85% aan water en heel weinig aan voedingsstoffen.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:10

LoreV schreef:
Een wolf is carnivoor, een hond omnivoor. De hond is zo ver gedomesticeerd dat het ook plantaardig voedsel eet (dit even ter zijde).

Je kan je pup best geen vlees bijgeven. *De calcium/fosfor verhouding is daarbij 1/20, terwijl een hond een verhouding van 1,2/1 nodig heeft. Bij teveel vlees kan je hond dus tekort aan calcium krijgen en dit veroorzaakt storingen in de groei en broze beenderen. Dus dat is geen optie..

Ik zou, zoals hermlein1989 al zei, je hond drie keer per dag zo'n 5 à 10 minuutjes zijn brokjes geven. Eet hij niet, heeft hij pech. Verder niets bijgeven, geen hondenkoekjes, niets. Pups willen inderdaad graag wat smaak in hun eten, maar ga daarom niet 'menselijk eten' (om het zomaar even te noemen) toevoegen. Ik ga ervan uit dat je erkende puppyvoeding geeft? Onze pup krijgt Europremium voer en had ook eerst problemen met het eten maar ondertussen schrokt ze alles naar binnen. Als het probleem blijft voordoen zou ik eerder de dierenarts raadplegen dan de hond in een bench te zetten (niet aanvallend bedoelt Lachen )..

Een hond is GEEN omnivoor hoor, een hond is nog steeds een carnivoor, een hond eet plantaardig voedsel... of hij er wat aan heeft is een tweede... Uit rauwe groente kan een hond weinig tot geen voedingsstoffen uithalen omdat een hond bepaalde enzymen niet heeft om de voedingsstoffen uit de groente te halen. je zou de groente moeten koken wil de hond er wat aan hebben.
Een hond is nog steeds gewono een Carnivoor, de BINNENKANT van een hond is hetzelfde als die van de wolf.
De buitenkant even terzijde...

*Als men praat over rauw/vers vlees voeren, wordt er niet alleen VLEES gevoerd, er worden ook organen gevoert zoals hart/maag/longen etc. EN er worden RAUWE botten gevoert om de calcium/fosfor verhouding op pijl te houden.

voor meer informatie kunje op http://www.voernatuurlijk.nl kijken.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:18

Wij hebben ook twee moeilijke eters.
Ze krijgen bij ons gewoon hun eten, als ze t opeten, eten ze het op, als ze het niet opeten niet.. Jammer dan, ze krijgen vanzelf honger.. Heel simpel.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:19

bekend probleem

stap 1 maak het voer niet lekkerder door er lekkere dingetjes doorheen te gaan doen (krijg je kieskeurige eters van)
stap 2 hou de brokken aan vlees zorgd voor rottende tanden (vlees zou je uiteindelijk als wat lekkers kunnen doen voor bv de zondag oid)
stap 3 laat de bak 10 min staan eet ze het niet op gelijk weg zetten
stap 4 geef wat minder voer (wat op de verpakking staat is niet altijd de goedde hoeveelheid voor iedere hond en anders overvoer je je hond wat dus ook zijn eetlust bederft)
stap 5 zorg ervoor dat je hond overdag veel beweegd en veel buiten is (is eetlust opwekkend veel nieuwe stimulerende dingen vermoeid snel waardoor de hond veel voer in zijn lichaam verbrand)
stap 6 geen tussendoortjes meer (niet even dat lekkere stukje kaas of even een koekje tussen door ook dat kouw bot weg halen dus helemaal niets)
stap 7 zelf vol houden !!!! (een hond verhongerd zichzelf echt niet als ie binnen een week niet gewoon "al zijn het maar een paar happen" eet is een bezoekje da aan te raden)
stap 8 maak van het eten geen grote ophef hoe meer jij je er mee bemoeit hoe meer de hond laat staan omdat ie dan aandacht krijgt
stap 9 beloon de hond als ie z'n bakje leeg heeft gegeten door aandacht te geven na dat ie zijn bak lee heeft

zo ik denk dat je hier al heel wat tip's hebt
wij hebben het hier ook gehad met onze honden
helemaal overgaan gaat het nooit meer maar als ze nu de bakken laten staan gaan ze gewoon weg en eten ze vaak s'avonds de bakken wel leeg en anders de volgende dag wel

sucses

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:40

@ Atilla
Als de puppy erkende puppyvoeding (bevat juiste verhoudingen) krijgt, is het beste dat je verder niets toevoegd, dit stapelt zich alleen maar op in het lichaam en kan leiden tot afwijkingen.

kynotrain.nl schreef:
Het is zelfs zo dat een hond, als het moet, alle benodigde voedingsstoffen zou kunnen halen uit plantaardige materialen. Dit zou natuurlijk niet het juiste menu voor de hond zijn, want het is veel moeilijker verteerbaar en ook minder smakelijk.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 13:09

Bedankt voor alle reacties weer!!

Ik heb net een plakje brood in ministukjes gescheurd, en dat door de brokjes gedaan. Nu waren het zoveel stukjes dat ze er niet meer omheen kon eten.

Ze had haar bak weer netjes leeg.
We gaan dit wel even aanhouden mocht ze hier straks ook haar neus voor ophalen dan ga ik die andere tip gebruiken van het aanbieden en weer weghalen.

Hardstikke bedankt in ieder geval!

Extra info, wij wonen op een boerderij dus ze loopt altijd buiten te rennen en te gek doen, dus beweging genoeg. En je zou zeggen dat je daar honger van krijgt Tong uitsteken

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:15

ik zag het al in je profiel
ik bedoel meer de dingen van eens een keer mee nemen op een buitenrit oid zo steekt ie erg veel energie in het mee komen bij het paard en het ondekken van nieuwe dingen om hem heen
zo put je hem tussen de oortjes ook uit
bij die van ons werkt het perfect

maar het blijft een tip he Haha!

trouwens eet ie geen paarden brok oid zodat ie eingelijk daar al mee vol zit ???

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:17

Zelf zou ik ook het eten aanbieden en na 10 minuutjes weghalen, niet gegeten, helaas pindakaas. Je pup krijgt dat vanzelf door. Niet meer in de bench laten zitten, je hond snapt niet dat ie d'r uit mag als ie gegeten heeft Knipoog.

De enige tip die ik hier nog niet heb gezien is dat je de bak met brokken op het aanrecht klaarmaakt en voor jezelf een droog toastje ernaast legt. Je eet dat toastje heel duidelijk in het zicht van de hond op waarbij je net doet of je het uit haar bak haalt. Als jij het toastje op hebt, dan zet je de bak van je pup neer. Het klinkt heel belachelijk, maar eigenlijk doe jij hier iets honds, nl. de baas eet eerst en dan de rest.

Een beetje warm water over de brokjes zou trouwens genoeg moeten zijn om ze wat smakelijker te maken. Zorg wel dat ze niet te zacht worden. Succes.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 13:28

@rommulus : We laten ze 's ochtends en s'avonds ook nog gewoon uit. Een rondje om het terrein zodat ze even extra aandacht krijgen en blijven onthouden dat behoeftes in bos en gras moeten en niet ergens anders Knipoog

De paardenbrokken staan in een afgesloten ton in een schuur waar de zadels enz liggen. Als we gaan rijden staat ie open en dan kunnen ze er even bij, er ligt altijd wel wat op de grond en dat eten ze dan op. Dus ik denk niet dat ze daar zo vol van zitten maar het was een idee!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:30

oke duidelijk Haha!
ik bedacht me het brok gebeuren ineens omdat ik wel eens zag dat honden ook het voer van de andere dieren aten tot aan kuil voer toe
maar ik hoop dat je er uit komt Haha!

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 13:37

Ja het is wel een boerderij ( niet met koeien dan maar ruimte en andere dieren en hun bijbehorende afval genoeg) dus ze vreet overdag ook wel andere troep.

Maar 's nachts zitten ze opgesloten en kan ze niks anders opeten. Dus ze kan daar in ieder geval 's ochtends niet vol van zitten Knipoog

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:40

het zal dan zeker z'n eetlust bederven maar je kan er ook weinig aan doen
1 voordeel hij zal niet uithongeren Haha!

s'ochtens heb je idd de meeste kans dat ie wat eet Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:42

Vergis je niet, er zijn aardig wat mensen die ervoor kiezen om hun hond 1x per dag te voeren. Dus het kan best zijn dat dat voor jouw hond ook voldoende is. Nadeel is dat je hond nu voeding binnenkrijgt met weinig nuttige voedingsstoffen en daarom erg mager is. Misschien kun je een manier vinden dat ze tussendoor minder "snackt"...

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 13:45

Daar heb je ook weer gelijk in Haha!

Chubby: Het zou kunnen dat ze daar genoeg aan heeft in de zin dat ze vol zit. Maar ze is wel aan de dunne kant dus momenteel denk ik dat het beter is om 2 keer te voeren.

En ze krijgt inderdaad wel wat dingen binnen waar ze niks aan heeft maar dan zouden we haar dus weer moeten opsluiten of vastzetten en dat is zo zonde. Honden moeten veel beweging hebben, ze heeft het gewoon ideaal wat dat betreft want ze kan de hele dag heel ver lopen en spelen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:47

Ik zou ook zeker 2x per dag voeren, maar het kan zijn dat je hond zoveel snackt dat ze daarom haar gewone maaltijden niet meer hoeft.

Opsluiten is m.i. geen oplossing, maar misschien kun je anders omgaan met dat wat je hond vindt op en om de boerderij? Minder knoeien en open laten staan, zodat je hond minder kán snoepen..

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 13:49

Chubby: Opsluiten leek mij idd niks Knipoog

En we hebben dat hok altijd al dicht zitten heel af en toe staat hij open.

Maar ze vind hier en daar wel eens een drol, of een muis en daar kunnen we helaas niks aan doen Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:40

je geeft in je eerste post aan dat ze vlees wel goed eet??

waarom dan geen KVV,daar zit alles al in,zijn complete maaltijden.

mijn honden krijgen al 9 jaar KVV (AHV en BIBI) en doen het er super op,overdags staat er een bak brokken ter beschikking,zodat ze altijd kunnen eten als ze honger hebben,maar hoofdmaaltijd is s'avonds vlees...

ik zie niet zo de moeilijkheid moet ik eerlijk zeggen,hond eet niet goed ,wordt mager,zou er niet eens op wachten als ze vlees wel goed zou eten,maar goed...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:01

MissJeanny schreef:
@sandrO: Dat werkte toen wel, en zodra ze begint te eten belonen we uitbundig en als ze het opheeft helemaal. Dan is ze zelf ook helemaal blij.

Zo proberen we te leren dat eten word beloont, maar het werkt nog niet echt.

Dan werkt het dus niet. Als het wél werkte, at ze nu gewoon.

Ik denk dat je je hond teveel verwend hebt. Je geeft haar zo verschrikkelijk veel aandacht rondom het eten, dat zou ik niet meer doen.
Gewoon haar maaltijd geven en als ze het na een kwartiertje niet op heeft, weghalen. Bij de volgende voerbeurt weer aanbieden (en dan natuurlijk niet van alles tussendoor geven he), ze krijgt vanzelf wel honger.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 16:37

@kimmi261: Ze eet vlees ja, maar 1 keer, of 2 keer en daarna blieft madame het niet meer Knipoog
Dus wel degelijk een probleem anders plaatste ik dit niet, als ze vlees wel lustte dan hadden we dat wel gedaan, zo blond zijn we nou ook weer niet Knipoog

@Diablo: Het werkte EVEN, maar daarna niet meer Knipoog
En over het aandacht geven, we gaan er af en toe heen en dan proberen we wat, maar we lopen er ook vaak bij weg. We staan er niet constant bij.
De tip heb ik van meerdere mensen hier gekregen en die gaan we verder zeker toepassen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:37

Ze krijgt wel aandacht. Ze moet in haar bench, waar ze vervolgens een uur in moet blijven zitten (die snap ik trouwens niet, een hond begrijpt niet dat hij in de bench moet blijven omdat hij zijn bordje niet leeg eet hoor), jullie geven haar kleine beetjes en halen vervolgens de andere hond erbij in de hoop dat ze wel gaat eten, jullie drukken haar met de snuit in haar voer, straffen haar bij niet eten, belonen haar bij wel eten en jullie voeren haar uit de hand.
Die hond vindt het prachtig, die heeft jullie prima onder de duim.

Wat ik al zei, gewoon haar voer neerzetten (en dan niet opsluiten, zo maak je het eten niet echt leuk voor haar) en als ze het niet opeet? Jammer, maar dan wegzetten en volgende ronde weer proberen. Ik denk echt niet dat ze (mits ze gezond is natuurlijk) zichzelf uit gaat hongeren.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:47

LoreV schreef:
@ Atilla
Als de puppy erkende puppyvoeding (bevat juiste verhoudingen) krijgt, is het beste dat je verder niets toevoegd, dit stapelt zich alleen maar op in het lichaam en kan leiden tot afwijkingen.

DAT is jouw mening, we zullen er maar niet op in gaan wat er ECHT in de "puppyvoeding" zit Knipoog
kynotrain.nl schreef:
Het is zelfs zo dat een hond, als het moet, alle benodigde voedingsstoffen zou kunnen halen uit plantaardige materialen. Dit zou natuurlijk niet het juiste menu voor de hond zijn, want het is veel moeilijker verteerbaar en ook minder smakelijk.

Een hond kan niet gezond leven op plantaardige voedingsstoffen.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:49

onze hond heeft dat ook, soms eet hij 2 dagen niet! en dan oppeens weer wel, wij hebben sinds kort de ''roedelregels'' toegevoegd, staat ergens in een boek moet je ff googlen en sinsdien is zijn eet gedrag en gewone gedrag compleet veranderd! veel tja hoe zeg ik dat, veel meer pit Knipoog dus miss een idee?

groetjes! Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:12

MissJeanny schreef:
Al vanaf dat ze bij ons is eet ze slecht. Eerst gaven we haar vlees met brokjes en dat moesten we altijd goed mengen want anders liet ze de brokjes gewoon liggen. Met vlees erdoor at ze dan wel alles op. Zelf zijn we niet zo'n fan van vlees dus zijn we daarna overgegaan op alleen brokjes

Ze wil gewoon vlees of wat dan ook erbij, maar eigenlijk willen we haar daar haar zin niet in geven Bloos Ze lust het heus wel maar wil gewoon niet.

ik reageerde op deze zinnen die je zelf geschreven had,daaruit kan ik niet lijden dat ze maar 1 keer vlees wil eten,en de 2de dag niet meer.

overigens wat diablo schrijft is waar,ik heb hier een argentijn een reu die zo'n slechte eter was,een hond die ook te mager was,elke dag met de hand voeren,uiteindelijk zijn we naar belgie verhuisd en daar waakte hij bij de paarden,we hebben eten neergezet,en niet op,pech voor hem...

je wil het niet geloven maar inmiddels vreet ie echt alles wat los en vastzit...zelfs dingen waarbij ik weleens denk,eet ie dat?????

maar eet ie niet ,ook goed,morgen weer een dag...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:42

En nog wat: brokjes in haar mond stoppen en dan haar bekkie dichthouden....? Lijkt me nou niet bepaald de manier om eten te associëren met iets leuks.....