Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Yinari schreef:Faniek schreef:@ polly2
Met dit verschil dat deze konijntjes jong waren toen ze ontsnapt waren, maar erg tamme konijnen die al een paar jaar oud zijn hebben een zeer kleine overlevingskans. Je dumpt ook je hond niet zomaar op straat...
.
Daar zou je je nog weleens in kunnen vergissen.... Wij hebben bij onze paarden konijntjes loslopen en die neem ik vaak over van mensen die er vanaf willen. Die konijnen hebben soms al vijf of zes jaar alleen een kooi gezien maar passen zich allemaal, zonder uitzondering, heel erg goed aan hun nieuwe thuis aan.
Ze lopen los en kunnen echt alle kanten uit want er is geen omheining. Ze wonen in een omgekeerde boot, in de hooiberg, onder de stal... net waar ze het naar de zin hebben. Ze komen vaak een lekker stukje brood halen maar in gewoon konijnenvoer zijn ze niet geinteresseerd (hoewel ze dat dagelijks ter beschikking krijgen, gewoon voor het geval ze er wel behoefte aan hebben).
Ik heb al behoorlijk wat konijnen gehad maar nog nooit problemen gehad met de overgang binnen/kooi naar buiten en vrijheid. Negen van de tien keer worden de konijnen ook veel vrolijker. Persoonlijk zou ik nooit een konijn in een hok willen hebben, daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt.
Faniek schreef:Sorry die reactie doelde meer op Urko, maar haalde 2 doorelkaar.
Als ze myx hebben zijn ze inderdaad al ten dode opgeschreven, daarom zou ik zo'n dier ook zsm naar de dierenarts brengen. Maar de opvang krijgen vaak myx konijnen, maar nog nooit gelezen dat hun huidige dieren er aldoor besmet werden.