Idd is het dan het proberen waard van de vliegjes! Hoop voor je dat dat lukt.
Bij mijn bak zijn de zijkanten ook dicht hoor. Of bedoel je dat je de zijkanten van de ruiten niet meer ziet? Dat kan je evt oplossen met zo'n achterwand maar dan voor de zijkanten.
Bij mij is het watergedeelte alleen aan de voorkant. Ik heb ook poeltjes zitten, maar die zijn "natuurlijk" ontstaan door het turf en de waterval.
Ik heb gelukkig geen last van schimmel op turf en eerlijk gezegd heb ik daar ook nog niemand over gehoord. Op zich kan het natuurlijk wel, want zo'n bak is vochtig en dus een broedplaats voor schimmels. Maar zou je dat ook niet hebben met piepschuim?
Wat die kieren betreft valt bij mij mee, de kiertjes die er waren hebben we nog extra opgevult nadat het turf was volgezogen. Nu groeit er ook volop mos dus hebben we daar helemaal geen last van.
Maar als jij het zo fijner vind, moet je dat gewoon doen!Iedereen heeft toch een andere aanpak, maar ik dacht vertel toch even mijn ervaring 
Trouwens wel grappig dat je precies weet hoeveel vliegjes in zo'n beker zitten, haha.
Ik zou het nm echt niet weten. Bij mij zitten er vliegjes, larven en eitjes in, dus eerst voer ik de vliegjes en dan de larven (zijn tegen die tijd vliegjes) en dan de "eitjes" (ondertussen dus ook vliegjes geworden).