Het "leed" dat een puppy heet...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlieJarig

Re: Het "leed" dat een puppy heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:59

Vanaf welke leeftijd ongeveer kunnen pups eigenlijk de hele nacht (23 uur in bed en rond 7.30 eruit) in de bench, droog blijven ? Zijn er mensen die de hond zindelijk maken of hebben gemaakt zonder de bench ? (vraag me af hoe men dat vroeger deed als de bench nog niet bestond). Leuk om ook zo'n puppyverhaal te volgen Lachen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 12:23

Wij zijn met onze vorige pup er eigenlijks ook alleen uit gegaan als ze dit aangaf, dus blaffen of piepen.Dat doen we met Robbie ook en werkt prima. 1e nacht was de hele bench vies en nu de 2e en 3e nacht is hij toch voor zo'n jonge pup al heel lang droog geweest. Zonder bench heb ik geen ervaring.

Ben je van plan een pup te nemen?? Lachen

Hij heeft gister zijn eerste prikje gehad dus ik ga vanavond even de hondenschool bellen, kijken of we binnenkort kunnen beginnen.

Trouwens naar de dierenkliniek moest hij een stukje aan de riem meelopen en dat ging al 10x beter als een aantal dagen terug! Dus het komt wel goed Haha!

AstraGirlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:37

ik heb nu een pupje van 12 weken, alles gaat super (luistert goed, kan alleen zijn, bijt niet, leert erg snel) behalve 1 iets = de zindelijkheid die niet echt vorderingen maakt. (volgens sommigen is dit doodnormaal *LOL* Er is hier al een topic over geweest, en volgens mij doe ik het zoals het hoort, maar hij heeft het gewoon niet erg snel door. Om het uur naar buiten en na spelen, eten en slapen. We blijven hem belonen als hij buiten iets doet, plakken er een woordje aan en ongelukjes binnen opkuisen ... Maar voor hij iets doet geeft hij echt niet aan (niet snuffelen, rondjes draaien) hij hurkt en plast. We schakelen nu ook langzaam over op een ander merk van voer (naar Royal Canin), en de behoeften hierdoor zijn ook minder vast en meer. Extra opletten en uitlaten dus...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:01

AstraGirlie: voer je misschien een merk waar veel zout in zit? Dan moet de pup veel drinken en dat kunnen die kleine blaasjes nog niet aan.

AstraGirlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:41

ik heb nu een mengeling van eukanuba en royal canin. Straks wat meer eukanuba (oorspronkelijk voer) terug uit de winkel halen, zal het geleidelijker moeten doen denk ik. Hij gaat nu ongeveer 7 van de 10 keer naar de deur om alles buiten te doen, heel blij dus Lachen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 12:18

Wij voeren Pedigree Lachen

Vanacht ging weer erg goed, vorige nachten was hij telkens erg aan het janken eerst. Nu heb ik gisterochtend de bench in de woonkamer gezet en zijn kussen weggehaalt. Zodat hij dus ook zijn middagdutjes in de bench moet doen, hij heeft ook een botje in de bench gehad. Nou het scheelde een hele hoop, maar we hadden vanacht ook de radio heel zacht aangelaten. Maar hij begon om 6 uur pas voor het eerst te piepen en toen heb ik hem even uitgelaten Lachen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:20

Stukje in de woonkamer oid afzetten en kranten neerleggen, vaak doen ze daar hun behoefte op, tenzij de fokker ze niet krantzindelijk heeft gemaakt, dan is het even uittesten of hij het op de kranten wilt doen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 16:22

Hij is niet echt krantzindelijk, maar het gaat voor nu redelijk goed (boven verwachting), als hij wakker word zetten we hem meteen buiten en doet hij daar zijn behoefte Lachen

AstraGirlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:55

met kleine stapjes vooruit blij zijn Lachen Bij ons ging het weken niet vooruit, en nu sinds gisteren is zijn euro gevallen dat hij naar de deur moet lopen. Misschien een extra hersencel meer gegroeid, ik weet het niet, lol

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:00

krantzindelijk? Ik weet niet of daar zo gelukkig mee moet zijn.
Onze hond was ook krantzindelijk. Maar dus zo krantzindelijk dat hij het dus ALLEEN MAAR op de krant deed.
Uren en uren buiten gelopen dan deed hij niks. En hij kwam binnen en deed het dan op de krant. Uiteindelijk gingen we dus de hond uitlaten met een krant. Dat heeft echt een hele tijd geduurt voordat hij het zonder krant ook ergens deed

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:37

Ik snap het nut van krantzindelijkheid ook echt niet. Je leert je hond eerst aan om het binnen op een krant te doen, om hem vervolgens te leren het buiten te doen. Waarom die stap met die krant erbij? Onze pup vanaf het begin telkens buiten gezet en binnen 2 weken zindelijk! Gaf meteen goed aan dat hij naar buiten wilde en hield de nachten droog.
Ik heb hem bij de fokker meteen een halsbandje om gedaan. Dit merkte hij thuis pas op en de eerste dag veel krabben natuurlijk, maar dit went snel. Heb je een korte riem of rolriem? Met zo'n rolriem kan je een eindje van hem vandaan lopen, en hem dan lokken. Onze pup het het binnen 1 dag door, ook het om obstakels en teruglopen, vanaf het begin hem aan laten wennen en nu rent hij mooi zelf terug om de bomen enz. Ook al loopt hij (al 5,5 maand) nu meestal los.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:42

Die van ons hebben we nooit in een bench gehad maar aan een ketting. Het is namelijk een Duitse Dog en die past in geen enkele bench. In het begin liep hij 's nachts gewoon los maar dan poepte hij altijd nog overal. Toen hebben we hem aan een kettingkje gelegd en hij was vrijwel meteen zindelijk de nacht over.

Verschilt erg hoe lang het duurt voor ze een nacht alleen kunnen zijn, sommige met 3 maanden, anderen met 6 maanden pas, vooral niet teveel pushen.

Onze pup gaf vanaf het moment dat we hem hebben al aan dat hij eruit moest door bij de deur te gaan zitten.

@ Ts; watvoor mix is het, ik denk wat bordercollie te zien, klopt dat?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 23:56

Dat klopt ja Knipoog

Paps is een amerikaanse bulldog, mams een border collie X Hollandse herder.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 18:54

Vandaag zijn we voor het eerst 'echt' wezen wandelen. En hij heeft het heel goed gedaan, af en toe ging hij even zitten maar met wat geduld zijn we een heel eind gekomen Lachen

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:27

Niet te lang hè? Het aantal weken in minuten omzetten en echt niet langer.
Als hij gaat zitten heb je al te ver gelopen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 18:20

Hij ging aan het eind van de oprit al zitten Clown
Was puur om dan even de omgeving te bekijken, was maar klein stukje Lachen