Labrador-liefhebbers op bokt? :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki15

Re: Labrador-liefhebbers op bokt? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:24

Wij hebben weer een nestje van 6 prachtige Chocolade Bruine pups.. echt super !... we hebben er nog 2 ik zal even aan me moeder vragen wat er nog over reutjes of teefjes volgens mij 1 teefje en 1 reutje..

Foto Volgt!

Zelf hebben we 2 Bruine honden (labradors..) en 1 daarvan is de moeder van de pups en de andere is een zoon van het vorige nest vorig jaar.. het zijn kern gezonde pups..

Wie meer info wilt kan me altijd mailen..

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:00

@ xShanice: Onze labrador heeft ook een witte streep op zijn borst. Maar hij is ook raszuiver Haha! en een witte streep (vlek) op de borst mag nog (bijv. bij keuringen) als ik het goed heb.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 17:25

ohh fiekhe: hij lijkt echt wit jah! vooral de rechts-onder foto. best stoer Haha!
japadour: coole halsband!! ..ik doe dikke altijd sjaaltjes om tijdens wk-ek voetbal..dikke is namelijk een heel goede nederland supporter Haha! wanneer er dan een goal wordt gemaakt spring ik op en juig ik, dikke springt op en blaft Haha! (reactie op mij, maar goed, lijkt heel coowl)

tarn: ik zou later heel graag met de labrador willen fokken. wel op een dier vriendelijke manier, zoals jullie. het lijkt mij erg mooi voor erbij. ik ben echt een honden mens, dus zit ook te denken aan een trimsalon (allemaal naast mn werk dan, van rond komen kun je denk ik niet).
al die puppy baileys, weet niet of ik er dan wel afstand van kan doen Haha!
(ik zag ook een demi staat trouwens, mooie naam Vork nu nog een bailey Cool )

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 17:27

shanice: dat koppie Lovers wat jammer dat hij weg moest..erg mooie hond.
ik heb zelf nog geen bruine gehad, dus weet niet wat toegestaan is.

ik heb ook geen idee waar bailey en dikke vandaan komen, jamer genoeg. allebei later overgenomen. (dikke was 4, bailey 11 maand)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:30

oeehh
leuk leuk
labradórr!!
Wij hebben al meerdere blonde gehad. Helaas is de laatste met 7 maanden overleden aan een harstilstand(heb het verhaal geplaatst in een topic waar je een reading kon winnen).

maar leuk nieuws: volgende week, komt er een nieuwe pup!!!

dus: dat word foto's maken Haha!:D

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 17:41

ohhh geweldig..weer blond???
zijn toch wel erg leuk he Lachen

begin bruine nu ook erg leuk te vinden, zwart nog niet zo.
ik kocht bailey bij mensen die een enorm grote bruine hadden en was gelijk verkocht, maar kon er geen 2mee nemen. (waren allebei te koop)
die vent was net zo oud, maar echt 2 keer zo groot. zo donker bruin, bijna op het zwarta af..daarom vindt ik bruin nu ook wel stoer..toch hebben die blondjes iets. Haha!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:45

bruintjes hebben zeker ook het 'iets', hoor Bloos

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 18:46

Dirkje_ schreef:
bruintjes hebben zeker ook het 'iets', hoor Bloos

haha ja absoluut! Haha!

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:59

@ Pel, ik denk dat het Senna wordt..
Hoe was het bij de DA?

Zijn jullie labjes verzekerd?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:05

@ Pel
volgens mij ben ik de enige met zwarte Labjes. En die zijn echt heel leuk.

Afbeelding
Baloe met zijn act: onschuldig kijken

Afbeelding
Macho, die wij helaas 3 weken geleden hebben laten inslapen op 11,5 jarige leeftijd. Hij kon niet meer opstaan.

Afbeelding
Ronaldo van 4 jaar, samen nog met Macho op de foto.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 19:07

ohh senna, dat is een leuke naam..was ik nooit op gekomen..altijd lastig, namen verzinnen.

ik moet tussen 7 en 8, inloop spreekuur..zorg er wel voor dat ik er om half 7/kwart voor al ben..wil niet eerst tijden wachten. is even afwachten, het ziet er niet goed uit, maar ik ben geen dieren arts, en nog net geen dieren arts assistente..ze heeft echt een soort bult, harde buik, lijkt wel een ballon. maar dan keihard.
maar aan de andere kant is ze wel blij, staartje doet het nog. maar het zijn zulke lieve honden. toen ze een baarmoeder infectie had was ze ook nog zo blij om ons te zien. moeilijk..hoop niet dat het ernstig is, ik ben echt 2 handen op 1 buik met haar..

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 19:09

ohh die puppy!! zoo lief.
ik vindt zwart heel leuk als ze jong zijn, daarna wat minder..puur een smaak kwestie..maaaar ik heb nog nooit een zwarte gehad, wie weet kom ik een ontzettend leuk puppytje tegen en is hij zwart. kleur houdt me niet tegen.
die oude opa, wat een schat. krijgen zwarten altijd een witte neus als ze ouder worden?

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:10

@ Pel, succes dan vanavond!

Ik vind zwarte ook leuk! Heb na lang twijfelen toch voor een choco gekozen, maar anders was het zwart geworden.

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:12

Japadour schreef:
@ xShanice: Onze labrador heeft ook een witte streep op zijn borst. Maar hij is ook raszuiver Haha! en een witte streep (vlek) op de borst mag nog (bijv. bij keuringen) als ik het goed heb.

Ja klopt een witte vlek mag tegenwoordig nog, ook bij de ''keuringen''.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:24

leuke labjes zeg Lovers
ik heb er zelf ook 1
hij is nu ne 1 jaar geworden.. en een echte ondeugt..
zijn naam is banjer Clown

toen die nog klein was.. en netjes op het gras kon plassen Haha!
Afbeelding
Afbeelding

en nu Haha! :
Afbeelding
Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:29

*steekt hand op* ik (nouja.. wij) hebben ook een labrador, eigenlijk ben ik niet zo'n labrador mens hoor (ik vind beagles leuker) maar afijn wij hebben dus een labrador en het is toch echt wel mijn hondje hoor, je merkt wel dat ik zeg maar hoger ofzo in de roedel sta oid dan bijv m'n broertje en m'n moeder (m'n vader is een twijfelgeval Vork ) ik zal zo even een foto IN LINK plaatsen... en nouja.. niet verkeerd bedoelt, maar foto's moeten in link anders is het een foto verzameltopic wat dus weer niet mag en het zou jammer zijn als het topic gesloten wordt Knipoog

en nee, ik speel niet voor mod ofzo (dat heb ik namelijk vaker naar m'n hoofd geslingerd gekregen nadat ik mensen er op wees dat foto's in link moeten Knipoog )

edit foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KOFX86LU.jpg

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:40

Banjer heeft een bijzondere bruine kleur zeg! Mooi hoor.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde hadden we twee labradors, allebei bruin. De oudste heette Jasper, was echt een geweldig dier, echt een maatje. We kregen hem toen hij een half jaar oud was en ik ben praktisch met hem opgegroeid. Als hij mocht zwemmen kon hij altijd helemaal uit zijn pan gaan, we werden dan altijd getrakteerd op prachtige janksalvo's Clown Ook ging hij nog weleens met mn stiefvader mee als hij ging jagen. De laatste jaren dat hij slechter werd, was het sneu om te zien dat Jasper al bij de deur stond te kwispelen om mee te gaan, terwijl hij net 5 minuten geleden piepend uit zn man was geklommen omdat hij zo stijf was. Een jaar geleden hebben we hem moeten laten inslapen. Jasper was " op", hij kon niet meer opstaan en zat al een aantal jaren aan de metacam. Hij is 14 jaar geworden.
De andere labrador, Foppe, hebben we in Friesland opgehaald en kregen we toen hij 8 weken was. Hij is wel een beetje een minkukel. Is kieskeurig met eten en nog niet zo lang geleden is vastgesteld dat er met zijn gewrichten iets niet helemaal goed zit. Het beeste is nu 5, maar zal denk ik niet zo oud worden als onze eerste lab. Ach gut
Helaas kan ik geen foto's plaatsen, heb er geen Clown , maar zit zeker te genieten van de foto's die al in dit topic zijn geplaatst. Heerlijke, leuke, geweldige honden labradors! Haha!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:23

Tarn: ik heb de link in je onderschrift zitten bekijken.. Zitten wel ontzettend mooie honden tussen, zeg! En ze zien er super gezond uit OK dan!

Ik heb wel ooit honden (voor de fokkerij) gezien die er niet zo heel netjes uit zagen Ach gut Maar bij jullie ziet het er allemaal netjes uit Ja

Vadalma: Het lijkt me echt verschrikkelijk als je hond 'op' begint te raken, zeg.. Verdrietig

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:17

ben bij de dierenarts geweest..wat een super vrouw. wat de eerste keer daan (wegens verhuizing) maar ohhh wat een geweldig mens. ze nam de tijd en was zo lief.
dikke drinkt belachelijk veel, dat hadden we wel gemerkt. vandaar die buik.
wat blijkt nu: ze heeft gewrichtsproblemen, zowel beide achterbenen als voorbenen. ze deed onderzoek en als de DA er aan kwam hield ze haar adem in. was compleet gestresst dus haar haar viel met bosjes uit. ze ging ook liggen ipv de deur zoeken. ze kon bij wijze van gewoon weg maar ze ging liggen. dikke is te zwaar omdat ze vorig jaar geopereerd is, daarvoor was ze prima in orde. een jaar later worden ze vaker dikker, niet mijn schuld dus..pfffiewww, voelde me met de minuut schuldiger. ze heeft nu ontstekings remmers/pijnstillers en een shampoo voor haar huisirritatie. het viel me wel vaker op dat ze haar pootjes zo aflikte en beet. dat doet ze dus omdat ze pijn heeft, ze verplaatst het.
vindt het echt erg. heb geen idee wat ik doen moet.
weer een dure operatie kan gewoon niet. ze is ook al 10. maar ze is me goud waard.
ze krijgt volgende week weer een onderzoek, bloed afname en heup onderzoek. de dierenarts was bezorgt maar heel vriendelijk.
ze zei ook dat ze dit ook had gehad als ze slank was geweest, heeft dus niet met haar gewicht te maken.
ik vindt het erg dat ze zo in pijn leeft, en eigenlijk ook altijd zal blijven leven. heb geen idee wat ik doen moet..snik Verdrietig jullie?

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:26

Pel schreef:
ohhh geweldig..weer blond???
zijn toch wel erg leuk he Lachen

begin bruine nu ook erg leuk te vinden, zwart nog niet zo.
ik kocht bailey bij mensen die een enorm grote bruine hadden en was gelijk verkocht, maar kon er geen 2mee nemen. (waren allebei te koop)
die vent was net zo oud, maar echt 2 keer zo groot. zo donker bruin, bijna op het zwarta af..daarom vindt ik bruin nu ook wel stoer..toch hebben die blondjes iets. Haha!

ikke?
jep weer een blonde
Naam moeten we nog verzinnen voor t ventje. stamboeknaam is nu Beau. Das op zich wel leuk, maar onze oude rotweiler heette Body, dus Bo. Maar toch heeft het wat leuks:)
Bente, of Bent vind ik ook leuk. mn moeder is meer van de uber speciale namen zoals abijomi (abie jomie), manan, banou, sjema, sjemesj (probeer je hond maar eens te roepen met zo'n naam hihi).
Bent betekend wel 'de gezegende'.. zou heel mooi zijn.

We hebben nog even, en anders heetie nog even pupppyyyyy!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 22:45

haha die namen van je moeder..ik vindt aparte namen leuk maar moet wel te doen zijn Clown ik zie de mensen op je heen al kijken..doen ze bij ons nu al als ik Dikke roep..haha sommige kijken je aan joh.
mijn eerste hond heette monty, vind ik nog steeds een heel mooie naam..troy heeft ook wel wat..ik vindt namen verzinnen altijd moeilijk..vaak weet je er 1 als je je hond ziet. bailey heette eerst daisy, niet mijn type naam. na een paar dagen kwamen we met bailey..past precies Lachen

we zien wel of het bij ons ook tijd wordt voor een nieuwe puppy...hoop nog even niet.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:58

@ Pel, moeilijk hoor, eerst volgende week maar even afwachten.. Ach gut

Een naam is echt heel moeilijk, mn vriend wil dr choco noemen, maar dat vind ik niet leuk. Hij vind Senna niet zo leuk. Pfff, ik vind het zo moeilijk.. Taiga (Taajka) vind ik ook wel mooi....

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:01

Wat een super lieve beestjes allemaal. Ik zit hier helemaal weg te kwijlen. Ik vind ze zo schattig!!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:06

Dirkje_ schreef:
Vadalma: Het lijkt me echt verschrikkelijk als je hond 'op' begint te raken, zeg.. Verdrietig

Dat zijn inderdaad minder leuke dingen en al helemaal omdat hij zelf altijd enthousiast wilde zijn, maar dat kon gewoon niet. Trouwens wel iets wat ik altijd leuk vind aan labradors: hun enthousiasme en hun volhardendheid daarin. Ze kunnen zich nog zo beroerd voelen, maar er kan altijd wel een kwispel vanaf.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 23:13

het is de natuur van een hond om geen zwakte te tonen..dat hebben ze vanuit de wolven..je weet dat wolven in een roedel leven, wanneer er dan 1 zwakker is dan de rest van de roedel wordt hij afgestoten en is dit veel al zijn doodt. (vroeger dan he)
de honden van nu hebben dit nog in zich. ze zullen dus absoluut nooit (of in het uiterste geval) zwakte laten zien. ze zien de mens als hun roedel en zijn bang afgestoten te worden.
Hoop dat je me snapt.
wat ik wel vindt is dat labrados sterker zijn dan de andere rassen die ik ken, dikke geeft nooit op, kwispelt inderdaad altijd en geeft ook helemaal geen kik. het ras kan denk ik veel hebben. kunnen tegen koude temperaturen, dus vast ook tegen een stootje. ik vindt het een top ras.

waarom noem je je hond niet gewoon bailey Clown leuke naam toch