Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rindin schreef:Die van ons liep ook zijn eigen rondjes. Als wij (de kinderen) geen zin hadden om hem uit te laten, zetten we de deur open en hij liep zijn rondje wel
De reu was de leuktste hond die ik ooit heb gehad en mis hem idd ook nog steeds. Hij overleed op 9 jarige leeftijd aan kanker.
benangelique schreef:kan natuurlijk wel altijd sterriliseren.
benangelique schreef:hebben jullie cursussen met je hondje doorlopen? en welke cursussen dan? wie heeft er bijvoorbeeld flyball gedaan met de hond of agility?
Oprtalj schreef:benangelique schreef:kan natuurlijk wel altijd sterriliseren.
Houd er rekening mee dat dat funest kan zijn voor het mooie vachtje van een cocker. Bij de ene hond is het erger dan bij de andere, maar bij vrijwel elke gecastreerde of gesteriliseerde cocker, reu of teef, wordt de vacht minder mooi. Sommigen krijgen echt de vacht van een ontplofte cavia. Dus denk daar goed over na.
Er zit inderdaad een verschil in karakter tussen de verschillende kleuren. Zeker de rode exemplaren kunnen best wel eens pittig zijn. Daar zijn in het verleden ook agressieproblemen mee geweest, maar de goede fokkers hebben dat zogenaamde 'rode cockersyndroom' er goed uit weten te fokken. Soms zie je er nog wel wat van terug bij honden die uit het broodfokcircuit komen. Ik ken dus wel voorbeelden van cockers die wegens agressieproblemen zijn ingeslapen.
Maar over het algemeen vind ik de Engelse cocker wel een prettig ras. Ik vind ze persoonlijk leuker dan de Amerikaanse cockers.
Ik zou zeker wel zorgvuldig zijn met het kiezen van de fokker en niet zomaar de eerste de beste van Marktplaats afplukken.