Krolsheid echt zo'n ramp?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Krolsheid echt zo'n ramp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:55

Ik zou ook gewoon laten helpen, zeker als ik terug denk aan onze poes toen die krols was, ik werd gek van dat beest. Je kan het gerust voor de eerste krolsheid doen hoor, zo voorkom je dat die hormonen vrij komen tijdens een krolsheid, en is de kans op mamatumoren dus heeeeeeeeeeel erg klein.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:55

Nee...dat is helemaal niet erg...Ze hebben juist geen last van hun hormonen en de drang gedekt
te moeten worden (voortzetting van....) Ze kunnen dan een heerlijk relaxed leven gaan leven...

Overigens kunnen niet gecastreerde poezen ook! gaan sproeien...Als je dan te laat bent met
castreren is er een kans dat ze het blijven doen...Nog een extra reden...

Lekker een beetje verwennen en het is snel weer goed hoor...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:52

Wij hadden hier vorig jaar een loge-poes in huis. Ze had een nest kleintjes, dus was ze nog niet gesteriliseerd. Heel fijn, ze werd dus krols. En dat om de 2- 3 weken! Ze schreeuwde alles bij elkaar en begon ook overal in huis te plassen. Jakkes! We sloten haar dan maar op in de bench. Dat hielp zodanig, dat ze vanuit de bench stond te sproeien. Of ze hield de plas op totdat ze even los mocht en plaste dan gauw overal. Het kreng! Voor de rest was het een superlieve poes, ook een goede moeder, maar ik heb haar heel wat keren vervloekt. Zodra ze naar het dierenopvangcentrum mocht, is ze gauw onder het mes gegaan.
Nu hebben we een kleine poes hier thuis die mag blijven. Ze is nu ongeveer eenhalf jaar en binnenkort gaat ze ook naar de DA voor een ritssluiting.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:02

Ik heb 2 ongeholpen prinsesjes, de 1 vind ik nog even te jong en de ander is inmiddels anderhalf maar de DA vond haar erg tenger en we hebben besloten nog even te wachten tot het voorjaar. Nu is Bowie (9 maanden) nog niet echt krols geweest maar Elvis wel. En goed ook. Alsof iemand beneden een kind aan het vermoorden is!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:58

Ik vond het verschrikkelijk toen mijn kat nog niet geholpen was, heb dagen niet kunnen slapen van de herrie. Bovendien was het een paar dagen rustig en dan werd ze weer krols (dat kan dus ook zeker in het voorjaar), waardoor ze steeds magerder werd want een krolse kat eet weinig tot niet. Als je geen nestje wil fokken zou ik haar laten steriliseren.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 22:46

Echt, alsof we 't over de duvel hebben gehad, Milo is inmiddels krols geworden hoor Bloos! ROFL

Ze is enórm prauwerig, als je roept is het 'prrrrrr' en komt ze aanrennen, als je d'r aait druk ze d'r lijfje plat op de grond, d'r kont omhoog, staart opzij en 'trappelt' ze met d'r achterpootjes, ziet er niet uit Haha!. Verder is ze gewoon rustig, speelt, eet en slaapt nog steeds veel dus wat dat betreft lijkt ze er niet veel last van te hebben. Ze valt de ander ook niet lastig gelukkig, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk, ze is het net een (anderhalve)dag.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 22:54

Bij mijn poes van 2 jaar valt het wel mee, ze is gelukkig niet zo vaak krols en als ze het is, heb ik er eigenlijk weinig last van. Ze laat af en toe wel eens een druppeltje vallen, maar dat mag geen naam hebben en herrie maakt ze al helemaal niet. Een beetje mauwen en daar blijft het wel bij Haha! .