Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sarah_m schreef:sorry dat ik het zeg maar ik vind het eigenlijk niet de schuld van de eigenaar. Jij hebt je deur open staan, en tsja ik vind ook niet dat die gene dan zijn kater moet castreren omdat jou kat niet geholpen is..
Ik snap wel dat je er van baalt hoor
sarah_m schreef:sorry dat ik het zeg maar ik vind het eigenlijk niet de schuld van de eigenaar. Jij hebt je deur open staan, en tsja ik vind ook niet dat die gene dan zijn kater moet castreren omdat jou kat niet geholpen is..
Ik snap wel dat je er van baalt hoor
Romy18 schreef:Hey
Ik snap dat je pissig bent, dat zou ik ook zijn maar dat is het risico dat je loopt wanneer je een ongeholpen poes buiten laat lopen dat je er mee wilt fokken moet je zelf weten maar ongeholpen dieren vrij rond laten lopen geeft kans op een nest. En wil je niet dit risico lopen zal je toch iets van een buiten ren moeten maken of binnen houden. Je kan wel alle schuld bij de eigenaar van de kater leggen maar jij bent net zo fout die van jou is ook niet geholpen. Ik ben absoluut geen fan van ongeholpen dieren die buiten lopen zowel katers als poezen vandaar dan mijn 2 katers ook geholpen zijn, maar ik vind dat de eigenaar van een poes net zoveel verantwoordelijkheid heeft als de eigenaar van een kater.
Hoop voor je dat ze toch geen nestje krijgt met alle gevolgen van dien.
Greetz
daniella74 schreef:Je kan natuuurlijk alle katten waarvan jij denkt dat ze een zwerfkat zijn natuurlijk ook een steen tegen de kop gooien, merk ej vanzelf of ze toch een baasje bleken te hebben.
Hinata schreef:Ach we kunnen iedereen wel de schuld geven, de eigenaar van de kater omdat die niet gecastreerd is, en jou omdat je kat niet gesterilisseerd is. Ik snap je frustratie, tuurlijk is het niet leuk, maar ik denk niet echt dat er ooit een einde aan kan komen, iedereen heeft evenveel recht op een gecastreerde of ongecastreerde kater. Ik heb ook een nestje jongen gehad van een vreemde kater, nou geen probleem, de jongen zijn verkocht en gezond, maar daarna is ons poes wel gesterilliseerd.
daniella74 schreef:Nu heb ik maar gewone simpele geholpen vuilnisbakkenras katten maar als ik een vreemde kat in huis aantref wordt hij op dusdanige wijze naar buiten gewerkt dat hij niet eens meer in de tuin durft te komen dus waarom je hem niet direct van de koelkast hebt gejaagd snap ik niet aangeizen het de 2e keer was dat hij in huis was.
Hinata schreef:Ach we kunnen iedereen wel de schuld geven, de eigenaar van de kater omdat die niet gecastreerd is, en jou omdat je kat niet gesterilisseerd is. Ik snap je frustratie, tuurlijk is het niet leuk, maar ik denk niet echt dat er ooit een einde aan kan komen, iedereen heeft evenveel recht op een gecastreerde of ongecastreerde kater. Ik heb ook een nestje jongen gehad van een vreemde kater, nou geen probleem, de jongen zijn verkocht en gezond, maar daarna is ons poes wel gesterilliseerd.