Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
OohafoO schreef:De engie hamstersoort die je samen kan houden is de robrofski hamster (weet niet presies hoe je het schrijft. Zo spreek je het uit)
Dit is een van de weinge die samen kan met een ander. Andere hamster gaan vaak vechten tot er een dood is
PrettyPony schreef:Je kan hamsters wel samen houden.
Ik heb jaren geleden een vrouwtje gekocht in de dierenwinkel.
Een goedhamster. 4 dagen later lagen er 15 kleintjes bij
Een van de dochters heb ik toen gehouden.
Nooit gevochten die twee. Ik heb alleen gehoord dat je absoluut geen vreemde hamsters bij elkaar moet zetten, behalve vrouw+man. Maar een nest is niet is wat je wilt, veeeeeel werk![]()
Ook niet 2 broers bij elkaar zetten. Die zullen gaan vechten.
Heeft iets met rangen te maken.
Zusjes kan wél, ook moeder dochter naar mijn ervaring.
Ukkiee schreef:Ik heb ooit eens twee hamsters uit hetzelfde nest gekocht en die zaten in het begin heel vredig samen in één kooi, tot ze wat ouder werden en elkaar zowat de nek hebben omgedraaid. Het was goed dat we er bij zaten, want we moesten ze echt uit elkaar trekken. Diezelfde dag nog een tweede kooi gekocht en toen wel naast elkaar gezet, maar als ze per ongeluk bij elkaar in de buurt kwamen, vlogen ze elkaar aan!
iris_Mo schreef:bij elkaarwow onze katten hadden ze allang opgevreten
ze hebben hier in de tuin ook alle muizen al uitgemoord
PrettyPony schreef:Ukkiee schreef:Ik heb ooit eens twee hamsters uit hetzelfde nest gekocht en die zaten in het begin heel vredig samen in één kooi, tot ze wat ouder werden en elkaar zowat de nek hebben omgedraaid. Het was goed dat we er bij zaten, want we moesten ze echt uit elkaar trekken. Diezelfde dag nog een tweede kooi gekocht en toen wel naast elkaar gezet, maar als ze per ongeluk bij elkaar in de buurt kwamen, vlogen ze elkaar aan!
Waren dat twee ventjes
Thats_Me schreef:Zou me trouwens niet te druk maken om de katten. Tuurlijk zullen ze wel interesse in je hamster hebben maar door de tralies zouden ze er opzich eigenlijk niet bij moeten kunnen komen.