Myxamatose of Syfilis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Myxamatose of Syfilis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:54

Nou gelukkig maar!!! Laten we dan maar hopen dat het syffilis is, das goed behandelbaar. Veel plezier met hem!!

Hier zwermen de vliegen al weer langs de coniferen! Oja, we hebben hier geen wilde konijnen, maar wel veel wilde hazen, krijgen die ook myxomatose??

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:18

Oh wat fijn dat 't waarschijnlijk geen myxomatose is. Hopen dat de antibiotica goed zijn werk doet en hem aan het eten en drinken houden is belangrijk he! Ja

Succes met hem, komt vast goed bij jullie Lachen

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 10:15

Het lijkt wel of hij zich steeds beter gaat voelen. Het eten gaat ook goed al heeft hij zo wel zijn voorkeur hi hi.

Hij wordt steeds actiever en gaat er veel beter uit zien!

Morgen moet hij terug voor zijn injectie en voor controle. Het lijkt ook of de bulten onder zijn kin een stuk minder zijn. Zijn vacht gaat nu ook vooruit dat zat vol met klitten toen die hier kwam en zijn nagels waren enorm lang. Zo lang dat het allemaal scheef gegroeid was. Maar na wat dagen knippen en plukken.. Haha!

Het kan natuurlijk nog alle kanten op maar zoals het nu gaat heb ik er vertrouwen in. Ik zal eens kijken of ik wat foto'tjes kan maken vandaag.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 16:33

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:56

Zo, dat ziet er al een stukje beter uit ja!
Hij heeft maar geboft dat jullie hem hebben weggehaald bij de kinderboerderij!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 19:04

We gaan vrijdag ons geld halen bij die gozer (van de kinderboederij) .. hele verhaal kan je me pme Knipoog ze kunnen meelezen nl. Maar jij beweerde ook nog doodleuk dat als we hem terug hadden gebracht hij een knuppel in ze nek had gehad omdat ze geen da kosten konden betalen Boos!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:39

Oh ik schrok even van het 'jij' in je laatste zin Bloos! maar dat zal een typo zijn geweest denk ik.

Tsja.. als je het kwijt wil mag je me gerust pb'en, laten we het iid hier netjes houden. Wat gebeurd is is gebeurd, je weet nu iig dat je beter ergens anders konijntjes kan halen dan bij die mensen Ach gut

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 21:51

Hihi ja verkeerd
hahaha is jij is hij Knipoog

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 21:53

Ik zal je het hele verhaal morgen even pben

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:47

Is goed Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:38

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:58

Tiffany schreef:
We gaan vrijdag ons geld halen bij die gozer (van de kinderboederij) .. hele verhaal kan je me pme Knipoog ze kunnen meelezen nl. Maar jij beweerde ook nog doodleuk dat als we hem terug hadden gebracht hij een knuppel in ze nek had gehad omdat ze geen da kosten konden betalen Boos!

Ik zou dat even melden bij de dierenbescherming of de gemeente....een kinderboerderij krijgt hoogstwaarschijnlijk subsidie !!! en die horen niet zo met dieren om te gaan.

goed van je dat je dit allemaal voor je konijn over had !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:19

Fijn dat het beter met hem gaat, ik vind ze zo leuk he die vlamen, ik zelf heb ook twee grote, groot lotharingers, ze zijn nu nog jong, het grote moet nog komen.

Ik zou het ook even melden bij de dierenbescherming idd. Kinderboerderijen zijn idd vaak gesubsidieerd door de gemeente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:25

http://www.snuffelaward.nl/frame.htm

Beesten hebben het niet altijd zo goed op kinderboerderijen lees ik net, vooral de konijnen niet. Ik lees dit artikel net en moest gelijk aan dit topic denken!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:30

veel konijnen op de kinderboerderij komen niets te kort als het om voer of schone hokken gaat. wel ontbreekt het vaak aan de medische kennis en de daarbij horende gelden en dat is wel een kwalijke zaak. ook worden nieuwe eigenaren vaak heel slecht geinformeerd en wordt er 9 van de 10 keer nog gefokt ook met de voedsters die er zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:32

benangelique schreef:
veel konijnen op de kinderboerderij komen niets te kort als het om voer of schone hokken gaat. wel ontbreekt het vaak aan de medische kennis en de daarbij horende gelden en dat is wel een kwalijke zaak. ook worden nieuwe eigenaren vaak heel slecht geinformeerd en wordt er 9 van de 10 keer nog gefokt ook met de voedsters die er zitten.

Jij hebt ook wat met konijnen haha, ik kom je op alle topics tegen, leuk!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:34

hihi, ben sinds een jaar of 2 helemaal konijn-minded ja! verslind ook alle websites en heel veel boekjes.
heb inmiddels met 1 van mijn nijnen alle mogelijke medische problemen gehad, dus weet er nu wel wat van af gelukkig. er komt meer bij kijken dan veel mensen denken!

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:35

Sterkte met je reus Knipoog xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:41

benangelique schreef:
hihi, ben sinds een jaar of 2 helemaal konijn-minded ja! verslind ook alle websites en heel veel boekjes.
heb inmiddels met 1 van mijn nijnen alle mogelijke medische problemen gehad, dus weet er nu wel wat van af gelukkig. er komt meer bij kijken dan veel mensen denken!

Konijnen zijn dieren die naar mijn mening veel te impulsief worden aangeschaft. velen nemen niet de moeite zich eens in te lezen, wat het houden van een konijn in houdt. Anders namen ze geen konijn voor hun kleine kinderen, zaten er niet zoveel alleen in een te klein hok met alleen maar droogvoer. Ze worden in de winkel steeds duurder, maar goed ook, valt iets van die impulsiviteit misschien weg.
Ik heb de mijne uit de opvang en 1 konijn was niet meer gewild. De rest was niet meer schattig genoeg (lees ze werden te groot) voor de dierenwinkel) en gingen met hun kop tussen de container of voer voor de slangen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:44

ik heb 2 van mijn nijnen uit de opvang en 1 konijn gered van de school waar ik werk.
voordat ik er aan begon had ik me al heel goed ingelezen. mijn schoonzusje en zwager hebben 8 konijnen rondlopen en daar heb ik veel info van gekregen. vind het ook een fijn idee dat ik met vragen over ziekte en dergelijke altijd naar hen en de opvang kan bellen.
daar komt bij dat het voor ons voorwaarde was om een goede vakantieplek te hebben als wij in de zomer weg zijn en ze kunnen dus naar mijn schoonfamilie. een veilig idee, want zij houden ze goed in de gaten en weten precies hoe en wat als er iets aan de hand is.

hoe doen jullie dat als je op vakantie gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:13

Als ik langer dan een midweek weg ga, dan gaan mijn konijnen naar mijn vriendin. Zij heeft zelf ook konijnen en een ren van 81m2 + nog een grote ziekenboegren zeg maar, daar gaan die van mij dan in. Alles is geent dus geen probleem. Gaan we een midweek, dan ben ik er drie hele dagen niet en dan blijven ze thuis, dan komt die vriendin hier voeren en alles checken of de buurvrouw doet het en zet ik alles voor drie dagen klaar met een volgeschreven a4 en komt Angelique even checken. Nee, ze moeten goed verzorgd, anders zit ik niet lekker op mijn vakantie. De hond gaat altijd mee, de katten blijven thuis, vissen ook en de paarden weet ik ook goed verzorgd.

Ik heb de konijnen bij stichting aa en hunze vandaan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:15

als wij kort weg gaan, doet mijn moeder ze. inderdaad hele rits aanwijzingen mee en liefst ieder dag even bellen Clown

mijn konijnen komen bij de konijnenberg vandaan.