Een hond, is het iets voor ons?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Re: Een hond, is het iets voor ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 22:14

Oei, toch geen Af-knop? Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga natuurlijk vooral af op wat ik zelf ondervind in mijn omgeving. (Bv 1 van de honden bij ons op stal is een labrador en echt een superhond.)
Maar ok, nog iets om rekening mee te houden dan.

Een herder, zou idd ook mijn eerste keus zijn. Ja Maar is nu eenmaal niet wat mijn stiefpa graag ziet. (en die moet het er natuurlijk ook mee doen Knipoog )

Niks tegen poedels trouwens. Familieleden van mij hebben ook poedels gehad. Idd hele leuke honden. Maar toch meer echte huis-honden vind ik. Bloos

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:17

Ik kan niet zonder honden. Heb een boxer en een Old English Bulldog pup. Mijn vriend had ook niks met honden, nu kan hij ook niet meer zonder.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:06

Dat een labrador geen afknopje heeft vind ik absolute onzin.
Het is maar net hoe ze zijn opgevoed. En daar zit 'm nou net de kneep. Omdat de reputatie van die hond is, dat hij een makkelijke gezinshond is, komen ze ook bij mensen terecht die het opvoedkundige aspect niet echt goed onder de knie hebben. Ook een Labrador luistert niet vanzelf...

Ik heb een labrador als oppashond en die heeft wel degelijk een afknopje.
En dat geldt ook zeker voor de labradors bij ons op de hondenclub (en dat zijn er heel wat) Die luisteren allemaal als de beste.

Kortom...opvoeding maakt het verschil.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:08

Ik wil hiermee ook zeggen dat ze dat afknopje niet vanzelf hebben. Dat heeft geen hond, maar een labrador kopen ivm het ingeprogrammeerde afknopje.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:12

Het gaat niet zo direct om de vacht hoor, tuurlijk telt dat mee, meer kijk eens naar het karakter van een labrador. Dat zijn échte gezinshonden, en die moet je niet buiten sluiten, dan heb je grote kans dat ze verkommeren... Daarom moet je kijken voor een zelfdstandigere hond, inderdaad zoiets als een herder oid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:51

polly2 schreef:
Dat een labrador geen afknopje heeft vind ik absolute onzin.
Het is maar net hoe ze zijn opgevoed. En daar zit 'm nou net de kneep. Omdat de reputatie van die hond is, dat hij een makkelijke gezinshond is, komen ze ook bij mensen terecht die het opvoedkundige aspect niet echt goed onder de knie hebben. Ook een Labrador luistert niet vanzelf...

Ik heb een labrador als oppashond en die heeft wel degelijk een afknopje.
En dat geldt ook zeker voor de labradors bij ons op de hondenclub (en dat zijn er heel wat) Die luisteren allemaal als de beste.

Kortom...opvoeding maakt het verschil.

Komt me bekend voor haha

Maar dan van mijn paard, ik heb een tinker, wordt ook van gedacht dat het beginnerspaarden zijn, terwijl dat absoluut onzin is. Maar heeft veel met opvoeding te maken.

Toch moet je wel kijken naar welk ras qua algemeen karakter het best bij je past. Je moet bijvoorbeeld geen boxer nemen als je een kalme hond wilt en buiten wilt houden, dan is een boxer niet geschikt.
Een labrador lijkt me niet het meest geschikte ras om solitair buiten te houden, dan lijkt me een herder of bijvoorbeeld een sintbernard weer beter, alhoewel de laatste misschien niet zo goed is in behendigheid Haha!
Maar opvoeding kan een hond maken of breken.