Die van mij krijgen elke ochtend een yoghurt drop. Vinden ze heerlijk, staan ze ook echt op te wachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RedPassion schreef:Weet je ook waarom yoghurt drops niet goed zouden zijn dan?
Die van mij krijgen elke ochtend een yoghurt drop. Vinden ze heerlijk, staan ze ook echt op te wachten
RedPassion schreef:Weet je ook waarom yoghurt drops niet goed zouden zijn dan?
Ashkerlon schreef:RedPassion schreef:Weet je ook waarom yoghurt drops niet goed zouden zijn dan?
Ik weet niet of het klopt (ik heb het ook maar van horen zeggen), maar er zou een verband zijn tussen het geven van yoghurt drops en het krijgen van een kaakabces. Doordat de suiker de tanden aantast.
Nikki__ schreef:Ook ik heb ratten.
6 om precies te zijn.
2 vrouwen en 4 mannen. Natuurlijk wel gescheiden van elkaar! De 2 vrouwen zitten in een omgebouwde kledingkast met 5 verdiepingen.
De mannen zitten in een voliere.
Ze krijgen bij mij allebei verschillend voer. De mannen krijgen Gemengd Knaagdieren voer. De vrouwen daar in tegen krijgen Vital Care +. Ik heb ze momenteel op Corbo, maar vind dit niks. Ze hebben altijd op Mini-hemp gezeten totdat dat hier niet meer verkocht werd. Toen ben ik op Aubiose over gestapt wat mij veelste duur werd. Nu dus maar Corbo en binnekort eens online Mini-hemp bestellen.
RedPassion schreef:Suiker is uiteraard slecht voor de tanden (en de rest van het lichaam). Maar ja, die van mij jatten ook geregeld een koekje of stukje chocola.
Er zijn betere lekkernijen, maar ik blijf ze voorlopig 's ochtends lekker hun Yoghurt Drop geven.
Citaat:Ik ging bij een vriendin van mij mijn ratje op halen (zij heeft een dierenwinkel: beestenbende dorst) en zij zegt gewoon zaagsel.
Irisjuuuhh schreef:Hee,
Op internet staat overal geen zaagsel geen dit geen dat.
Ik ging bij een vriendin van mij mijn ratje op halen (zij heeft een dierenwinkel: beestenbende dorst) en zij zegt gewoon zaagsel.
Alles is slecht, roken, uitlaat gassen, van alles..
Ik mag hem alleen 1x in de week geen eten geven. dan haal ik zijn voer bakje er uit en krijgt hij nix.
Dat was tegen tumoren ofzo..
ach joh!
Ik heb een niet altegroote ratten kooi.
Als je 1 ratje neemt moet de kooi wat kleiner zijn. de kooi moet vrij saaj zijn.
Het is de bedoeling dat dat zijn "slaapkamer" word.
Als jij dan komt dan (als het goed is) komt hij naar je toe, gaat hi tegen de rekken in de kooi hangen en is hij alleen op jou gericht.
Dan heb je een echt kammaraadje.
Als je een grote kooi koopt en heel veel spullen en dingetjes er in hangt vind hij jou strax niet meer speciaal.
Dan komt hij misschien niet meer als jij hem roept.. dan is hij niet meer blij om jou te zien..
het kan allemaal.
Voor mij was het in het begin ook moeilijk. Ik wouw een grote kooi met veel speel dingen. 2 ratjes enzo.
Maar met 2 ratjes ben jij zelf niet meer in beeld. Dan hebben ze geen intressen meer in jou.
Mijn ratje gaat overal mee naar toe behalve naar de manege en naar school.. verder zit hij bijna altijd op mijn schouder of in mijn jas ofzo!!
http://94.100.113.164/314450001-3145000 ... _cjZ-.jpeg
http://94.100.113.21/312950001-31300000 ... _9Cm5.jpeg
Willem![]()
![]()
Irisjuuuhh schreef:Voor mij was het in het begin ook moeilijk. Ik wouw een grote kooi met veel speel dingen. 2 ratjes enzo.
Maar met 2 ratjes ben jij zelf niet meer in beeld. Dan hebben ze geen intressen meer in jou.