[Rat] Nieuw huisdier, Scooby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Natje_Spirit

Re: [Rat] Nieuw huisdier, Scooby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 13:02

Hananas, ik heb echt rattenvoer Optima + ik heb gelezen dat het goed voer is. Over het knaagsteentje, deze zal ik eruit halen maar is het echt zo slecht? Ik heb er eigenlijk wel goede dingen over gehoord. Is z'on knaagstok met fruit dan wel weer goed want dit staat ook in m'n kooi, ook heb ik zulke yogurt drops deze vind ze namelijk wel lekker en hier op bokt geven er meerdere mensen dit aan hun ratten..

Hananas, ah oké Haha! . Weet eigenlijk niet zeker of het gerbils waren, het was in ieder geval presies een ratje maar met een harige staart Clown

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:10

Mensen jezus, het is een rat, de kwaliteit van leven in de buitenwereld is wat slechter, want daar krijgen ze gif en gaan ze dood.
de TS probeert zo goed mogelijk voor het beestje te zorgen en nog lopen jullie op alles te zeuren en te zeiken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:12

Ilsje_ schreef:
Mensen jezus, het is een rat, de kwaliteit van leven in de buitenwereld is wat slechter, want daar krijgen ze gif en gaan ze dood.
de TS probeert zo goed mogelijk voor het beestje te zorgen en nog lopen jullie op alles te zeuren en te zeiken.

het is maar net wat je zelf wil...
paarden doden en verstoten elkaar ook in de wilde kuddes... maar als paarden wondjes oplopen in de groep als ze buiten staan, hangen de meeste eigenaren meteen in de gordijnen... dan zou je ook kunnen zeggen "waarom? in de natuurlijk breken paarden ook wel eens benen in gevechten en gaan ze vanzelf dood"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:14

Ilsje_ schreef:

Dus? Mensen in ontwikkelingslanden hebben het ook heel wat slechter, dus wij mogen nergens meer over zeuren?

Bovendien valt de kwaliteit van leven van wilde ratten heel erg mee, als dat gif echt voor elke rat werkte waren er geen wilde meer he Knipoog

Als je kiest voor een dier, of dat nou een paard of een rat is, dien je er voor te zorgen en het tegemoet te komen in zijn behoeftes.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 13:27

Ik ben een topic aan het maken om meer te weten over jullie ervaringen met verschillende kooien, bodembedekking, voer,...
Ik zou graag hebben dat jullie daar ook jullie mening/ervaring op zetten zodat ik én andere beginnende rattenliefhebbers zeker weten wat het beste voor hun ratten zijn zonder vele site's waar niet alles (juist) opstaat en waar rattenliefhebbers hun meningen niet kunnen zeggen.
[BB] Welke rattenkooi + bodembedekking heb jij?
Alvast bedankt Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:39

Leuk ratje, en ik zou zo snel mogelijk een andere erbij zoeken, want 1 is zielig.
Verder vind ik de kooi ook wat klein en het zaagsel is al helemaal slecht voor ratten, daar kun je serieuze problemen mee krijgen.
Ik hoop dat je volgende keer als je een dier aanschaft eerst een wat informatie gaat zoeken, voordat je eraan begint Knipoog

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:43

Natje_Spirit schreef:
Ik ben een topic aan het maken om meer te weten over jullie ervaringen met verschillende kooien, bodembedekking, voer,...
Ik zou graag hebben dat jullie daar ook jullie mening/ervaring op zetten zodat ik én andere beginnende rattenliefhebbers zeker weten wat het beste voor hun ratten zijn zonder vele site's waar niet alles (juist) opstaat en waar rattenliefhebbers hun meningen niet kunnen zeggen.
[BB] Welke rattenkooi + bodembedekking heb jij?
Alvast bedankt Haha!

Niet nodig, kan je net zo goed in dit forum komen:

[HK] Het RattenTopic

Op de sites/ meld je aan op een forum, vind je genoeg hoor...

Ik voer zelf science select met af en toe een visje of een stukkie vlees.
Happy Ferret Biolitter 90% van de tijd in de kooi, soms corbo ( dat heb ik 5 jaar lang gebruikt ). Biolitter is toch wel super gewoon.
En de kooi, eerst een jenny ( kopen? Vork ) en nu een furet XL.
Zelf heb ik 4 mannen. ( 2 van goede rattery, 1 van goede rattery in Engeland, 1 opvangertje )

allemaal te vinden op internet.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:46

RedPassion schreef:
sannekeee schreef:
Leuk beestje , maar ik vind idd dat ze samen moeten zitten , want het zijn hele sosialen dieren , dus ik vind dat je er een ratje bij moet nemen !! Anders moet je hem er heeel erg vaak uit halen .

Ook geen optie Een mens vervangt een andere rat niet. Je kan zelf niet bij de rat in een nestje liggen, elkaar likken en kroelen en je spreekt simpelweg geen 'rattentaal'.

Ja , dat is zeker waar , maar ik bedoel als bezig heid ..
Maar ik vind idd ook zeker dat je er een bij moet halen ..

( wij hebben zelf 4 jaar lang 2 ratten gehad , maar die zijn een tijdje geleden overleden , nu wouden wij nieuwe , maar er was er nog maar 1 in de rattery , gelukkig zegde er iemand af , en nu krijgen we er donderdag 3 , maar als het er 1 was geweest zouden wij het ook niet hebben gadaan !! )

En Zaagzel is idd Heel erg ongezond voor je ratje , wij zelf hebben een soort katten bak vulling die heel zacht is , die heeft de DA ons aan geraden , en die is niet super duur !!

Het is spul van : Cat Best , Heet Ökoplus en hij zijn een beetje wolig aan voelen de korrels !!
En het neem alle plasjes goed op en je ruik de kooi niet veel minder !!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:31

Dat ökoplus heb je ook speciaal voor ratten, super spul idd!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:37

Ilsje_ schreef:

Ratten zijn net zo goed dieren en ze verdienen net als anderen dieren het beste !!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:42

maar de TS doet al zo haar best. Dat zie je in alles, ze heeft zelf ook al veel opgezocht. en alles word hier nog 3x herhaald (over een vriendinnetje erbij)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:56

Ilsje_ schreef:
maar de TS doet al zo haar best. Dat zie je in alles, ze heeft zelf ook al veel opgezocht. en alles word hier nog 3x herhaald (over een vriendinnetje erbij)

Dat mag best , het is gwn ook heel erg belangrijk dat er nog een ratje bij komt !!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:58

er komt er ook 1 bij Lachen

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 20:08

Even op de vorige pagina lezen mensen! Er staat meerdere keren dat er een 2de ratje bij komt (ze is er nu trouwens al Knipoog ) en er word ook gezocht naar andere bodembedekking. Ik ben nog steeds bezig met onderzoek, dit kun je oa zien aan mijn onderschrift (zet maar jullie ervaring er ook op Knipoog !)

Ilsje_, bedankt om het voor me op te nemen Lachen

Even over mijn nieuw ratje. Het is het zusje van Scooby ongeveer bijna hetzelfde gevlekt maar zij heeft een iets bredere zwart-grijze streep. Ze was normaal verkocht (onder voorbehoud) maar zaterdag hebben die mensen maar een hamster gekocht (goed voor mij Haha!)
Vanmorgen heb ik gebeld om te vragen of ze er nog zat en ze zat er nog Haha! . Na school dan maar terug geweest en nu is ze van mij. Ze herkenden elkaar bijna direct en waren druk bezig met spelen.
Ik heb nog geen naam, maar ik zat te denken aan Mulan van de tekenfilm. Scooby komt namelijk ook uit een tekenfilm (Scooby Doo).
Als jullie nog een leuke naam hebben zeg maar direct als het maar van een tekenfilm komt Knipoog Haha!
Bij interesse maak ik een foto van haar

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:33

ag wat leuk Haha!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:12

Super! Nu nog een veel grotere kooi+andere bodembedekking en je ratjes gaan een leuk leven tegemoet Lachen !!