waarom "fietst"een kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Re: waarom "fietst"een kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:36

Lontje schreef:
Dit heet melktreden

Na 30 jaar in de katten eindelijk geleerd hoe het echt heet!Thanx Lontje!

Grappig ook al die namen die mensen er aan geven, bij ons is het altijd bij een simpel trappelen gebleven, op dat punt waren we niet zo creatief thuis.
Alle katten die we hebben gehad deden dat ook wel, staand, liggend, zittend, met of zonder sabbelen en/of kwijlen en in sommige gevallen niet geheel zonder schade aan benen, armen of kleding.
Maar altijd omdat ze het waarschijnlijk bereknus vonden; de ooggies erbij dicht en spinnen maar...

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 16:40

lieniminnie schreef:
Huilen van het lachen fietsen, vind het echt een leuke Ja

tja, zo noemen ze dat hier in mijn omgeving. Ik kon bij dat woord dus ook niks vinden via google.
Zal zo eens bij dat linkje gaan kijken.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:42

Pluizebolpum schreef:
Grappig ook al die namen die mensen er aan geven, bij ons is het altijd bij een simpel trappelen gebleven, op dat punt waren we niet zo creatief thuis.
Alle katten die we hebben gehad deden dat ook wel, staand, liggend, zittend, met of zonder sabbelen en/of kwijlen en in sommige gevallen niet geheel zonder schade aan benen, armen of kleding.
Maar altijd omdat ze het waarschijnlijk bereknus vonden; de ooggies erbij dicht en spinnen maar...

Clown vooral het stukje 'in sommige gevallen niet geheel zonder schade...' Nagelbijten / Gniffelen
Wij hebben een beer van een kater en hij mag alleen op schoot als ik mijn spijkerbroek aan heb en dan nog doet het zeer Nagelbijten / Gniffelen en hij maar genieten Clown

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:25

Lontje schreef:
Wij hebben een beer van een kater en hij mag alleen op schoot als ik mijn spijkerbroek aan heb en dan nog doet het zeer Nagelbijten / Gniffelen en hij maar genieten Clown

Zo'n soort kat heb ik ook gehad, die deed het het liefst in mijn nek...De manier om vrouwtje 's ochtends wakker te krijgen; een stuk of wat van die cocktailprikkers in je nek en rug - en dan ook nog verbaast opkijken: 'Goh, ben je nu al wakker?'
Heerlijk, katten... Huilen van het lachen

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:26

Mijn kat doet dat ook altijd als hij geaaid wordt en als hij op schoot komt liggen!
Dat is dus een goed teken!!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:17

de katten bij ons doen het ook daarom hou ik eerlijk gezegd niet zo van katten ik kan daar echt niet tegen.
die scherpe nagels.
laten ze lekker ergens anders gaan fietsen :p
wat een leuk woord daarvoor trouwens.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:47

Dan heeft mijn kat het wel heel vaak naar haar zin. Vaak komt ze als ik lekker lig te slapen bovenop mijn buik staan en gaat ze al dabbend heel mijn lijf over. Echt vreselijk irritant! Of precies op je kussen, tussen je haren!

Ik vind het wel schattig. Vooral dat hele harde 'geknor' erbij.

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:50

wij noemen dat thuis "dauwtrappen".. heerlijk om lekker in je bed te liggen en dan zo'n zwaar beest op je te hebben stampen Haha! zou dat voor niets ter wereld willen ruilen Haha!

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:55

Grappig!!!

Wij noemen het dus al jaren "BREIEN" Cool Haha!

Onze oude je-weet-wel-kater had er een handje van om naast het breien en het spinnen ook nog overmatig te gaan speekselen (of zeveren zoals wij dat dan weer noemen Knipoog ) Wel een maf gebeuren maar wist wel dat hij het dan enorm naar zijn zin had.

Die van ons doen het inderdaad zowel voor het gaan liggen op bed of op je schoot maar ook als ze al lang en breed geïnstalleerd zijn een heerlijk bij je liggen. Mits de nagels er niet teveel aan te pas komen vind ik het altijd wel heel knus en gezellig. Toen de kleinste poezels nog kittens waren zaten ze vaak naast mijn hoofdkussen 's-ochtends en als ik dan m'n ogen opendeed gingen meteen de "knorretjes" aan het werk uitgebreid geronk en gespin zo blij dat het vrouwtje wakker was Duivel Clown

Anneke2384

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:57

haha, die van mij doet dat ook. Als ik languit op de bank lig TV te kijken wil hij altijd op mijn buik liggen, vooral als ik een wollen trui aan heb..... Heb nu een oude wollen trui gedregradeerd tot "huistrui", daar hangen ter hoogte van de buik nu zo ongeveer de rafels aan.....

Ideaal luieravondje, kat op schoot en lekker domme TV kijken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:19

Mijn kat doet het altijd als ik me 's ochtends omkleed en mijn pyjama op bed gooit, dan gaat hij standaard staan trappelen op mijn pyjama. Hij doet het ook wel eens op mijn ribben als ik nog heerlijk lig te slapen, jammer genoeg is het geen klein katje, dus staat er 7 kilo op me ribben te trappelen.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:26

Volgens mij is het inderdaad om de melkgang te stimuleren. De kat van mijn moeder pakte er dan zelfs altijd een puntje van de deken bij om er aan te zuigen. Helaas, er kwam nooit melk uit. Die kat was ook van de hooizolder gevallen en daarna met de hand opgevoed. Waarschijnlijk heeft hij het één en ander gemist.