Hond los, of in de bench?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Re: Hond los, of in de bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:33

Dan is het goed Haha! Haha!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:35

De oudste van mij ging als pup in de bench en nu mag ze in de huiskamer en heeft ze een mand. De andere zit vanaf dag 1 in de bench. Het is echt een knauwerd en sloopt alles.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 18:51

oow dan is het idd wel lekker dat hij niet vaak in die kamer zit ja Haha!

AstraGirlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:56

wij hebben nu een engelse cocker pup van 11 weekjes en die gaat nog altijd in de bench als we weg zijn. (anders sloopgevaar en onzindelijkheid). De bedoeling is op termijn om hem los in huis te laten, dus nog veel oefenen hierop Lachen ps : als iemand tips heeft om stelen van de salontafel af te leren, graag. (heb al alles geprobeerd, laten schrikken, telkens snoepje geven als hij het lekkers liet liggen, ...)

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:26

Ik heb een Dogo Argentino, een teefje van net 10 maanden. Lovers
De eerste weken heeft ze in de bench gelegen ('s nachts en als we weggingen) en daarna kreeg ze een mand.
's Nachts en als wij weg zijn ligt de mand in de gang (wij hebben een hele lange hal) en is de deur naar de jongens hun slaapkamer open (we hebben een appartement), zodat ze ook in die kamer lekker kan klieren/liggen *staat ook een slaapbank* en de ruimte heeft. Go jij! Go jij!
Voor deze constructie hebben we gekozen om haar zindelijk te maken en te leren alleen te zijn.

Ze was snel zindelijk en kan heel goed alleen zijn, dus welkom mand en bye bye bench. Dit omdat ik een mand veel fijner vindt, zeker op het moment dat je langer van huis bent. Een enkel keertje komt het hier voor dat ze overdag 6 uurtjes alleen is ofzo en dan kan ze wel gewoon lekker bewegen en verschillende plekjes zoeken enzo. Een bench vind ik dan zo klein en beperkt, maar dit is natuurlijks iets heel persoonlijks. (wij hadden overigens wel een heeeeele grote bench, dus dat ding stond ook best wel in de weg). Vork
Overdag ligt de mand natuurlijk lekker bij ons in de huiskamer!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:27

toen onze hond jong was heeft ie gewoon in een bench gezeten (zelfde geld voor onze andere hond) en toen ze op een leeftijd kwamen dat we wisten dat ze niks sloopte hebben we de bench weggehaald. ze zagen de bench ook echt als hun plek.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:30

@AstraGirlie: Een plantenspuit vullen met water en in zijn gezicht spuiten als hij iets doet wat absoluut niet mag (zoals in dit geval van tafel stelen). Clown
Ze vinden het meer dan verschrikkelijk en leren er vaak héééél erg snel van. Mijn ervaring (met meerdere honden, verschillende rassen) is dat het perfect werkt! Vork
(Bij voorkeur gecombineerd met een heel duidelijk nee; dan leren ze direct het verband tussen nee en iets dus écht niet mogen)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 21:57

BibicheB schreef:
@AstraGirlie: Een plantenspuit vullen met water en in zijn gezicht spuiten als hij iets doet wat absoluut niet mag (zoals in dit geval van tafel stelen). Clown
Ze vinden het meer dan verschrikkelijk en leren er vaak héééél erg snel van. Mijn ervaring (met meerdere honden, verschillende rassen) is dat het perfect werkt! Vork
(Bij voorkeur gecombineerd met een heel duidelijk nee; dan leren ze direct het verband tussen nee en iets dus écht niet mogen)

Wil je mijn jack lenen Tong uitsteken Die leert het niet af. Altijd als ik beneden in de zaak ben, en mijn bord staat op tafel dan springt hij erop, en vreet mijn bord leeg. Dus ik zorg gewoon dat er niks op tafel meer ligt, en dan doet hij het niet.

Het is een rat eerste klas en hij vreet van alles uit, maar slopen of onzindelijk is hij echt niet gelukkig.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:59

Wij hebben een Duitse herder van 8 jaar oud.
Hij heeft nooit in een bench gezeten.
Onze vorige herders ook nooit.
Vanaf begin af aan gewend om gewoon in huis te lopen.
Wel mocht ie als pup op de bank en sinds kort hebben we een nieuwe bank dus met 8 jaar leer je het niet meer af dat ie er niet op mag.
Als we niet in de woonkamer zijn, gaan gewoon de kussens omhoog.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:48

Ik heb een 7 jarige jack russel. het eerste jaar heeft hij in de bench gezeten als we niet thuis waren. Hij sloopte alles. Toen we verhuisd waren had hij een bijkeuken voor zichzelf, en vanaf dat hij 2 is sloopt hij niet meer als hij alleen is en heeft hij dus het hele huis.
Sinds 3 weken heb ik er een hondje bij. Die gaat wel in de bench. Ze is dan wel 3 jaar, maar niet zindelijk. Ik heb er wel aan gedacht om haar in de bijkeuken te zetten maar daar staat Terry zijn bench en dat is ook zijn terugtrek plekje. Bovendien kunnen ze elkaar dan niet zien,

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:03

Mijne zijn overigens twee poedels, de oudste is inmiddels 11 jaar en de jongste 1 jaar. Beiden hebben in de tandenwissel echt knaagdier acties gehad, maar nu gaat het prima, het voordeel is dat ik een eigen zaak heb en ze daardoor veel om me heen heb lopen, maar als ik weg moet blijven ze ook rustig alleen in de woonkamer. Echter er staat geen eten op tafel en knuffels moeten hoog staan, verder hebben ze een activitibal en speeltjes en botjes in overvloed. S'nachts zit JoJo de jongste wel nog in de bench, aangezien hij er een hobby van maakt om s' nachts over het bed heen te gaan rennen, waar wij in slapen, dus we oefenen nu in het weekend door de bench open te laten, als we dan s' nachts wakker worden slapen we wat langer. De bedoeling is dat ze over een tijdje allebei los kunnen s' nachts maar wel in de mand en niet op bed, en dat kost nog even tijd.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:21

Wat ik niet heel goed snap van veel mensen, is dat ze beginnen met een bench... Maar dan weer weghalen als het eenmaal goed gaat. Ofdat ze het 'benchen' (jaja, nieuw woord) graag willen gaan afleren?

Als het goed is, zou die bench voor je hond 'zijn' veilige plekje moeten zijn. 'Zijn' plaats waardat hij terecht kan als hij alleen wil zijn. Gewoon zijn plaats.. De training omtrend het alleen blijven door de bench is zo een pak makkelijker. Je hond blijft namelijk in zijn veilige basis, geen reden tot paniek, hij heeft zijn plaatsje. Net hetzelfde bij zinnelijkheid, een hond gaat zijn plaatsje niet bevuilen.
Maar door het gewoon weg te halen, haal je toch meteen ook die veilige, rustige plaats die van je hond is weg? Dus eigelijk gebruikt iedereen die bench gewoon voor eigen gemak?

Goed, ik denk natuurlijk maar hardop. Ik heb geen idee of een hond daar hetzelfde over denkt Clown, mijn eerste gedachte zegt 'ja'..
Onze oudste heeft altijd een mand gehad, toen was die 'benchenrage' nog niet aan de gang. De jongste heeft sinds dat hij klein was wel een 'bench' (welja, kinderparkje Haha!) gehad. Voor hem was de belangrijkste reden hiervoor RUST. Rust voor hem, rust voor de oudere hond. Ervaring leert dat een [***] regelmatig een moment van rust moet kunnen hebben, om ook hun gedachten en brein even af te laten koelen, maar zeker ook om zichzelf lichamelijk niet te overbelasten. Wij hebben onze jongste border ook van kleins af geleerd: bench is rust en beloning. Dit heeft tot hiertoe prachtig gewerkt. Nooit geen kapotgebeten meubels/schoenen/... gehad. Als die border savonds binnenkomt loopt hij ook recht naar zijn bench en legt hij zich neer voor de rest van de avond (terwijl hij toch een behoorlijk actief geval is). Hij vind hier zelf ook zijn rust, en je merkt dat het hem goed doet.

De bench staat er dus nogaltijd, omdat ik vind dat het 'zijn' plaats is. Voor hem is de associatie bench-rust gemaakt, dus waarom zou ik die wegnemen? De bench is wel nooit meer toe, hond ligt er wel altijd in als hij binnen is... (jaja, daar kiest hij heel graag zelf voor)

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:25

Eventjes in de bench moet geen probleem zijn. Ik zit ook wel eens opgesloten voor een poosje zonder dat ik kan rennen, bijten en krabbelen (op kantoor bijvoorbeeld, 8 uur lang Knipoog ).

Toch loopt onze Duitse Herder altijd los in huis. Omdat ie zo lief is, en nooit wat kapot maakt (NOT).
Hij gaat wel eens mee als we bijvoorbeeld een dag weg moeten, en dan blijft hij een aantal uurtjes in de auto. Vind ik ook geen probleem. En hij doet het er prima op Lachen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:28

Ik heb een Shiba van nu 7 jaar! De eerste maand heeft ze hier in een bench geslapen..nu slaapt ze op haar kussen, bank of mijn bed :)

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:29

Wij hebben een Chow-Chow. Dit is al de 5e en geen van onze honden heeft ooit in een bench gezeten. Gewoon omdat ze erg snel zindelijk zijn en niks kapot bijten. Koda in nu 3, en toen we hem haalde(helemaal uit friesland) is hij 's avonds op zijn kussen gaan liggen en heeft geen piepje gegeven. héérlijk Lovers

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:31

wy hebben een tibetaanse terrier Lachen , heeft vanaf jongs af aan in bench geslapen snachts Ja
nu zet m'n moeder soms een stuk van het huis af waar ze rond mag lopen als we weggaan, snachts zit ze gewoon in de bench, ze mag nu ook af en toe een uur door het hele huis loslopen [ als m'n moeder naar de winkel gaat bijvoorbeeld ] ze gaat liever mee maargoed, autorijden vind ze helemaal het einde Lachen , overdag speelt ze meestal , soms gaat ze uit zich eigen in d'r bench liggen f op d'r kussen Lachen , ze mag niet op de bank .

we hebben haar nu sinds eind zomervakantie Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:36

ik vind een bench dus helemaal niks.....maar dat is mijn mening.
Om een pup zindelijk te maken ook niet,als je een pup neemt dan weet je dat het een maand of 3 of 5 (ligt eraan..)duurt voordat de pup in staat is de spieren van z'n blaas te beheersen en de blaas groot genoeg is om een bepaalde hoeveelheid urine vast te houden...maar iedereen moet doen wat hem of haar het beste lijkt,maar ik hoorde laatst een verhaal van iemand die de hele dag werkt en jawel de berner sennen hond de hele dag in de bench(hij kan zijn kont niet keren..)dat vind ik echt niet kunnen....

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:37

tantjeuh schreef:
Wat ik niet heel goed snap van veel mensen, is dat ze beginnen met een bench... Maar dan weer weghalen als het eenmaal goed gaat. Ofdat ze het 'benchen' (jaja, nieuw woord) graag willen gaan afleren?

Als het goed is, zou die bench voor je hond 'zijn' veilige plekje moeten zijn. 'Zijn' plaats waardat hij terecht kan als hij alleen wil zijn. Gewoon zijn plaats.. De training omtrend het alleen blijven door de bench is zo een pak makkelijker. Je hond blijft namelijk in zijn veilige basis, geen reden tot paniek, hij heeft zijn plaatsje. Net hetzelfde bij zinnelijkheid, een hond gaat zijn plaatsje niet bevuilen.
Maar door het gewoon weg te halen, haal je toch meteen ook die veilige, rustige plaats die van je hond is weg? Dus eigelijk gebruikt iedereen die bench gewoon voor eigen gemak?

Goed, ik denk natuurlijk maar hardop. Ik heb geen idee of een hond daar hetzelfde over denkt Clown, mijn eerste gedachte zegt 'ja'..
Onze oudste heeft altijd een mand gehad, toen was die 'benchenrage' nog niet aan de gang. De jongste heeft sinds dat hij klein was wel een 'bench' (welja, kinderparkje Haha!) gehad. Voor hem was de belangrijkste reden hiervoor RUST. Rust voor hem, rust voor de oudere hond. Ervaring leert dat een border collie regelmatig een moment van rust moet kunnen hebben, om ook hun gedachten en brein even af te laten koelen, maar zeker ook om zichzelf lichamelijk niet te overbelasten. Wij hebben onze jongste border ook van kleins af geleerd: bench is rust en beloning. Dit heeft tot hiertoe prachtig gewerkt. Nooit geen kapotgebeten meubels/schoenen/... gehad. Als die border savonds binnenkomt loopt hij ook recht naar zijn bench en legt hij zich neer voor de rest van de avond (terwijl hij toch een behoorlijk actief geval is). Hij vind hier zelf ook zijn rust, en je merkt dat het hem goed doet.

De bench staat er dus nogaltijd, omdat ik vind dat het 'zijn' plaats is. Voor hem is de associatie bench-rust gemaakt, dus waarom zou ik die wegnemen? De bench is wel nooit meer toe, hond ligt er wel altijd in als hij binnen is... (jaja, daar kiest hij heel graag zelf voor)

Daarom laat ik Daisy niet in de bijkeuken los, omdat daar Terry zijn bench staat. En ik kan echt merken dat dat "zijn" plekje is. Op dat punt denken wij iig het zelfde Haha! .

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:46

Inoterry schreef:
tantjeuh schreef:

Onze oudste heeft altijd een mand gehad, toen was die 'benchenrage' nog niet aan de gang. De jongste heeft sinds dat hij klein was wel een 'bench' (welja, kinderparkje Haha!) gehad. Voor hem was de belangrijkste reden hiervoor RUST. Rust voor hem, rust voor de oudere hond. Ervaring leert dat een border collie regelmatig een moment van rust moet kunnen hebben, om ook hun gedachten en brein even af te laten koelen, maar zeker ook om zichzelf lichamelijk niet te overbelasten. Wij hebben onze jongste border ook van kleins af geleerd: bench is rust en beloning. Dit heeft tot hiertoe prachtig gewerkt. Nooit geen kapotgebeten meubels/schoenen/... gehad. Als die border savonds binnenkomt loopt hij ook recht naar zijn bench en legt hij zich neer voor de rest van de avond (terwijl hij toch een behoorlijk actief geval is). Hij vind hier zelf ook zijn rust, en je merkt dat het hem goed doet. .

Kan me hier wel in vinden maar onze hond ging nooit uit zichzelf in de bench, alleen dus s nachts..ze zag het naar mijn idee niet als haar veilige plekje..die van ons vind dat overal HAAR plekje is, zelfs in mijn bed..als ik haar aan de kant druk, drukt ze net zo hard terug Nagelbijten / Gniffelen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:46

Ik zet de bench ook niet weg, alleen als hij er niet meer in gaat liggen, Pipi de oudste was de bench op een gegeven moment zat, om het zomaar te zeggen, meestal lag ze ergens anders en toen heb ik hem omgeruild voor een lekker dik kussen op dezelfde plaats en dat werkte prima voor haar, Jojo heeft er behoefte aan dat de bench er staat, (alleen in de slaapkamer, beneden heeft hij geen bench maar een kussen) en gaat er uit zichzelf in liggen dus die blijft staan zolang als dat voor hem nodig is, gaat hij er niet meer in dan gaat de bench weg, maar anders niet.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:49

geerke schreef:
Om een pup zindelijk te maken ook niet,als je een pup neemt dan weet je dat het een maand of 3 of 5 (ligt eraan..)duurt voordat de pup in staat is de spieren van z'n blaas te beheersen en de blaas groot genoeg is om een bepaalde hoeveelheid urine vast te houden...maar iedereen moet doen wat hem of haar het beste lijkt,maar ik hoorde laatst een verhaal van iemand die de hele dag werkt en jawel de berner sennen hond de hele dag in de bench(hij kan zijn kont niet keren..)dat vind ik echt niet kunnen....

Een bench is nogthans prachtig voor een hond, als het juist gebruikt wordt. (lees mijn bovenstaande stukje eventjes..) Kernwoorden voor het gebruik van een bench voor mij zijn: BELONING, veiligheid en rust. (het gemak van het leren komt er dan gewoon bij)
Jammergenoeg zijn de kernwoorden voor héél veel mensen: alleen leren zijn, zinnelijk krijgen, voorkomen dat hij sloopt. En dan vind ik een bench dus ook helemaal niks..

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 00:00

Ik heb mijn hond ook het liefst niet in een bench. Ik kan me ook echt niet meer herrineren waarom we er toen voor gekozen hebben. We hadden het nooit gedaan. Nu heeft hij dus z'n mand als plaats en daar gaat hij graag in liggen. Mand is zijn plaats en voor hem dus z'n plek waar hij rust heeft en met rust gelaten word. Mijn volgende pup blijft dan ook gewoon los, en zal nooit een bench zien. Knipoog

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 00:07

Wij hebben twee Australian Cattle Dog's, 1'tje van 5 jaar en 1'tje van 7 jaar. Die van 7 slaapt altijd op de bank, en die van 5 gaat s'nachts de bench in anders sloopt die de bank. Overdag is er niks aan de hand, dan maakt die niks stuk. Voorderest lopen ze het grootste deel van de dag lekker buiten Lachen

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 00:29

Nadat wij de bench dus weggedaan hadden, omdat onze hond er écht niet gelukkig in was, is het enige wat we nog hebben een traphekje voor de trap naar boven. Overdag is ook dat gewoon open en komt hij (meestal Bloos ) niet maar boven, maar 's nachts is dat wel een beetje veel gevraagd en dus gaat het hek ervoor, want ik wil geen honden op de slaapverdieping (ik heb al een kat die m'n bed inpikt en altijd precies dáár gaat liggen waar ik wil liggen).

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:53

tantjeuh schreef:
geerke schreef:

Een bench is nogthans prachtig voor een hond, als het juist gebruikt wordt. (lees mijn bovenstaande stukje eventjes..) Kernwoorden voor het gebruik van een bench voor mij zijn: BELONING, veiligheid en rust. (het gemak van het leren komt er dan gewoon bij)
Jammergenoeg zijn de kernwoorden voor héél veel mensen: alleen leren zijn, zinnelijk krijgen, voorkomen dat hij sloopt. En dan vind ik een bench dus ook helemaal niks..

Hoe kan je er nou op de ene manier op tegen zijn, en op de andere manier niet? Mijn hond ziet zowel de bench als de mand als zijn plek, dus als de bench niet nodig is heb ik hem liever niet in de kamer aangezien het behoorlijk wat ruimte inneemt, maar als hij 's nachts gaat slopen en allemaal gevaarlijke dingen pakt, doe ik hem liever in de bench tot die periode weer voorbij is. En dat is dan niet als straf oid.