Mijn Sibeer (geholpen man) is ontzettend aanhankelijk, het is net een hondje en volgt me overal. Hij praat met me en ben nu bezig om hem balletjes te laten apporteren

Veel succes met je keuze
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Senja_x schreef:Het ligt een beetje aan je karakter. De Noorse boskat is wat hanteerbaarder is mijn ervaring. Ik heb een MainCoon van 16 en die is helemaal geweldig. Realiseer je wel dat als die krabt je helemaal open ligt. De nagels zijn een stuk scherper dan die van een huis tuin en keuken kat. Wil je een leuke kat die wat meer mens gericht is neem dan een Heilige Birmaan dat zijn zulke heerlijke katten die zijn wat meer mens gericht. De Noorse Boskatten die ik ken zijn ook leuk en iets kleiner gefokt. Ik heb niet zoveel met de Noorse maar smaken verschillen.
Ga gewoon eens bij allebei kijken en dan kan je zelf het beste een conclusie trekken.
rebeltje schreef:Ik heb vroeg me ook altijd af wat het verschil precies is. Ik vind het beide ontzettend mooie katten. Maar lees hier nu veel verschillende dingen over het karakter, ik ben wel fan van katten waar je alles mee kan doen. Nou ben ik natuurlijk verwend met 2 Heilige Birmanen die enorm lief, ondeugend, aanhankelijk en makkelijk zijn. Al denk ik dat het ook deels aan de omgang met je kat ligt en aan het karakter van het beestje zelf, zo heeft mijn moeder een valse HB die de moeder is van mijn extreem makkelijke jeweetwel kater.
Mag ik vragen waar de prijzen zo tegenwoordig liggen voor deze katten?