Een kat binnen houden, kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Een kat binnen ...

... is geen probleem!
44 (25%)
... kan mits ze niet gewend is om buiten te gaan
63 (36%)
... kan mits ze veel aandacht of een speelkameraadje heeft
43 (25%)
... is eigenlijk moeilijk, ze missen het toch wel
10 (5%)
... kan niet!
12 (6%)

Totaal aantal stemmen: 172

BrankaZ

Re: Een kat binnen houden, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:25

Kan makkelijk. Ik heb zelf 2 katten. Als kitten mochten ze met hun moeder de tuin in dus in het begin moest ik wel opletten. Ene kat heb ik bij de voordeur van mijn buurvrouw een keer nog net bij zijn staart kunnen grijpen. Dag erna vroeg ze lachend wat ik aan het uithalen was Bloos
Maar nu talen ze er niet meer naar. Ik kan de deur open laten en dan gaan ze de galerij niet op. Balkon vinden ze wel fijn maar minder is dat ze, nieuwsgierig als ze zijn op de railing klimmen die gemaakt is van een ronde buis. Eng dus.
Maar verder zijn ze heerlijk relaxt en super gezond. Vervelen doen ze zich beslist niet met elkaar en een berg speeltjes en krabpaal.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:27

Ik had me vergist Clown De twee zusjes zitten in een asiel in maasmechelen Lachen Maar op de poezenboot hadden ze ook heel wat katten die eigenlijk met een andere kat samenkonden. Ze hadden ook twee 'wilde' maar ik weet niet of ik die een plezier doe met het appartement eigenlijk.
Ze zeiden ook dat er binnen twee weken weer volop kittens komen (:( ) maar ik krijg liever twee 'oudjes', het klein grut wordt nu eenmaal makkelijker geplaatst.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:29

Nicole85: ik heb nog een sloopkat gehad, die kwam zat buiten maar het was gewoon een erg actieve en destructieve kat Lachen Binnen of buiten maakte echt niks uit met haar. Maar ik verkies idd wel een rustige loebas momenteel Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:31

poes schreef:
Ik had me vergist Clown De twee zusjes zitten in een asiel in maasmechelen Lachen Maar op de poezenboot hadden ze ook heel wat katten die eigenlijk met een andere kat samenkonden. Ze hadden ook twee 'wilde' maar ik weet niet of ik die een plezier doe met het appartement eigenlijk.
Ze zeiden ook dat er binnen twee weken weer volop kittens komen (:( ) maar ik krijg liever twee 'oudjes', het klein grut wordt nu eenmaal makkelijker geplaatst.

Haha dat idee ken ik. Heerlijk 2 van die oude arme knarren, voordeel daarvan is gewoon dat je al weet hoe een kat zich heeft ontwikkeld. Wat voor karakter etc.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:31

Ik heb ook een kat.. binnenkat.. vroeger hadden we waar ik met mn ex woonde een hele grote achtertuin dus konden ze ook naar buiten.. toen we gingen verhuizen naar de flat merkte ik aan de andere kat dat ze buiten erg miste, maar de mijne heeft nergens last van en wilde zowieso liever niet naar buiten want daar zijn enge dingen.. ja.. t is nogal een schijterd. Clown

Denk dus ook dat het eraan ligt hoe de kat zelf is ...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:36

Ik denk dat je heel goed moet selecteren. Met die van mij zou het een ramp worden, dat zijn echt buitenkatten, niet alleen uit gewoonte, ook gewoon van karakter. Met een 'gewone' kat zie ik dat niet goedkomen. Maar het verschil met de twee raskatten van een vriendin van me kan echt niet grote zijn. Die twee zijn een soort levend meubilair. Héél erg rustige dieren, ik vermoed generaties lang geselecteerd op rustig schootkat zijn Knipoog Met dat type kat zie ik dat nog wel lukken op een appartement. Wel twee..vind wel dat ze gezelschap van een soortgenoot moeten hebben.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:57

een vriendin van mij heeft 3 katten en die zitten altijd binnen Knipoog zijn alle 3 tussen de 1 en 3 jaar Tong uitsteken vermaken zich prima, staan krabpalen, muisjes liggen er, voerbak staat er altijd met brokjes, mogen overal komen, 1 kat gaat zelfs bij de douche zitten als iemand staat te douche Knipoog ze vermaken zich prima met zijn 3e en als er eens een naar buiten ontsnapt (toevallig vrijdag gebeurd) en je hebt het niet door, hebt de deur al dicht gehad en je doet dan de deur weer open komt die gauw naar binnen rennen Haha! dus erg vind die het niet om binnen te zitten Knipoog
ze moeten we genoeg te doen hebben.. niet in 1 kamertje opgesloten zitten ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:47

Ik heb 1 kat en ze is altijd binnen. Ik woon boven een winkel, de kat mag in elke ruimte komen, behalve op het dakterras.

De kat was van mijn tante maar die bleek er allergisch voor te zijn. Daar kon ze wel buiten lopen. Toen ik de kat kreeg heb ik besloten haar een paar weken binnen te houden (sowieso om eerst aan mij en de nieuwe situatie te wennen) en als ze daarna aangaf naar buiten te willen zou ik haar laten gaan. Maar ik had haar liever binnen, mijn huisbaas woont hier onder en haat katten in zijn tuin en ik woon aan een erg drukke weg. En gelukkig lijkt de kat het prima te vinden dat ze nu altijd binnen is. Ze staat nooit voor de deur en loopt ook het dak niet op als de deur open is.

Ik zou het idealer vinden als ze wel naar buiten kon, als ik ooit die mogelijkheid heb (een eigen tuin in een rustige omgeving) mag ze ook gerust weer naar buiten. Maar nu ben ik blij dat ze binnen is, ik zou me steeds zorgen maken.

Dus ja, ik vind dat je een kat wel binnen kan houden Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:12

Ik heb 2 katten binnen op een flat. De ene heeft een hersenbeschadiging en kan ook echt niet naar buiten. Die vindt de weg nooit meer terug. De andere is nog jong en nooit buiten geweest.

Wel vind ik dat je genoeg uitdaging moet bieden binnen.
Grote krabpaal waar ze lekker in kunnen klimmen, veel speeltjes (muisjes, balletjes, hengels, enz) en ruimte zodat ze hun eigen 'territorium' kunnen maken.

De planning is om te verhuizen en dan kan die kleine ook gewoon naar butien. Maar voor nu gaat het prima binnen Ja

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:14

Wij hebben Brits Korthaar katten en hun komen niet buiten.
Nou ja.. We hebben een kattenren in de tuin en via een luik kunnen ze daar naar toe.
In de zomer staat dat luik dag en nacht los.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:15

Bij ons staat het luik altijd los.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 20:16

Net gebeld naar een particulier kattenopvang: die heeft net twee koppels zitten. Eentje daarvan klinkt eigenlijk perfect, mevrouw was ontzettend vriendelijk ook, ik zag het zo voor me. Zondag ga ik kijken en kan ik ze eventueel al reserveren, dan moet het katertje gewoon nog gecastreerd worden en kan ik ze ophalen. Zaterdag ga ik alvast flink shoppen, ik moet een krabpaal, voerbakjes, mandjes, kattenbak en speeltjes Lachen
Het zijn twee volndelingen dus ik ga ervan uit dat ze de eerste mlaanden vooral moeten wennen. Het leuke is dat het echt een duo is, ze worden enkel samen geplaatst dus helemaal wat ik zoek Lachen Ik kijk uit naar zondag!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:00

Wat leuk dat ze wat voor je hebben! Veel plezier met het shoppen en de beestjes bekijken, hou ons wel op de hoogte he!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 20:45

Er komen gegarandeerd foto's Knipoog
Ik ben al flink op zoek naat kattengerief, zaterdag doe ik grote inkopen Lachen
Ben alleen nog aant twijfelen tussen 1 kattenbak of twee... Zal ervan afhangen wrs maar mijn ervaring is dat moeilijk is met 1 kattenbak... En er twee zetten is eigenlijk geen extra moeite. Maar als ze ze dan allebei door elkaar gebruiken heeft het ook geen zin natuurlijk.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:23

Succes met je nieuwe huisgenootjes. Altijd lol met katten in huis. Haha!

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:57

Wij hebben 3 kattenbakken staan (4 katten). We hebben ook nogal zeikerds, als ie vies is gaan ze er echt niet op Tong uitsteken.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:58

Ik heb ook 1 kat binnen, en 1 die naar buiten mag, geen probleem.
We hebben ook een speciaal katten luik enzo.
Die 1ne die binnenblijft vermaakt zich zeker wel Lachen

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:01

wij hebben ook 2 katten en die blijven altijd binnen alleen als het mooi weer is komen ze buiten maar ze kunnen niet weg want we hebben alles afgezet met kattenstroom en dat werkt goed.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:14

Ik denk wel dat het mogelijk is en dat het kan, maar ik denk dat het op een gegeven moment wel moeilijk wordt.

Wij hebben er bewust voor gekozen deze kat binnen te houden, omdat mijn vorige kat en die kat daarvoor allebei dood gereden zijn en we dat niet nog een keer willen meemaken.

Hij is wel een keer ontsnapt en hij heeft nu wel de smaak te maken...
Ik denk dat het van de zomer moeilijk wordt, maar misschien kunnen wel iets afzetten zodat hij toch naar buiten kan maar niet ver weg.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:17

Mijn kat is nooit gewend aan buiten zijn, en mist dit ook niet. Bij mijn ouders thuis, waar we tijdelijk gewoond hebben, mocht ze wel naar buiten, maar dat vond ze maar eng en raar. Nu mist ze het helemaal niet meer, soms denk ik even van wel, maar dat is mijn eigen schuldgevoel wat de kop op steekt Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:19

Claudia__ schreef:
Ik denk wel dat het mogelijk is en dat het kan, maar ik denk dat het op een gegeven moment wel moeilijk wordt.

Die van mij worden dit jaar 17, en zijn echt geen slaapkatten hoor Haha!
Als je maar consequent bent Knipoog

De mijne hebben ook gewoon maar 1 kattenbak, geen probleem hoor.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 13:21

Gelukkig staat er momenteel nog niks ontzettend kostbaar op het appartement dus als ze gaan slopen is het nog geen ramp Haha!

_Karolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:31

toevallig die katjes via advertentie op kapaza gevonden ? (zat gisteren ook te zoekn voor schoonmoeder namelijk Haha! )
En verder: wij hebben drie katten in huis, waarvan 1 véél buiten gaat maar die is dan ook bang voor alles en iedereen en komt de tuin niet uit, eentje is nog jong maar die is nog nooit buiten geweest en dat zal ik ook niet gauw toelaten denk ik, want die ziet werkelijk nergens gevaar in, en eentje is een ouwe tante, een vondeling, en die gaat alleen op 3 meter van de achterdeur eens zonnebaden als't echt héél lekker weer is Haha!
ze hebben wel lekker veel plaats binnen en lijken me perfect gelukkig te zijn in elk geval...
Succes met jouw katjes alleszins ! (en je bent nog een "streekgenoot" ook zag ik Cool )

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 13:33

Streekgenootje idd Lachen Het gaat om Nonnie en Ibi, gevonden via internet idd, aangezien er op de poezenboot geen echte "koppels" zaten. Hoewel ik daar al mijn hart verloren was aan een kater maar die kon enkel alleen helaas...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:34

poes schreef:
Gelukkig staat er momenteel nog niks ontzettend kostbaar op het appartement dus als ze gaan slopen is het nog geen ramp Haha!

Super streng en consequent in het begin, investeer even in een plantenspuit Knipoog