wat betekend jou hond voor je?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Re: wat betekend jou hond voor je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:56

Wij hebben twee honden. De oudste is mijn alles. Zij betekent de wereld voor mij.
De jongste ben ik ook erg gek mee, maar toch minder als de oudste.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:57

Ik heb Mur sinds 5 maart een jaar in huis, 15 januari is hij 1 jaar geworden. En hij is precies de pup geworden die ik wilde, een maatje waar je lekker idioot mee kan doen, maar ook zo lekker mee kan knuffelen en een schoothond van 25kg Lovers Ik zou hem nooit meer kwijtkunnen, voor niets!!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:57

We hebben bij mijn ouders thuis altijd honden gehad en er is nooit een dag geweest zonder hond. Op dit moment hebben we twee boxers. Ze zijn vooral bedoeld als gezelschap en dat ze waken is meegenomen. Echter zijn ze allebei op leeftijd (9 en 12) en hebben ze beide kwaadaardige gezwellen. De honden bij ons thuis zijn net kinderen. De oudste is echt een mama's hond waar mijn moeder is kun je hem ook vinden als hij niet op zijn deken ligt te slapen. De jongste loopt meestal achter mij aan om lekker buiten te kunnen spelen bij het paard. Daar heeft ze een bal waar ze uren zoet mee kan zijn.
Ondanks dat ik nu samenwoon met mijn vriend ga ik toch altijd even de honden een knuffel geven voordat ik weer naar ons gedeelte van het huis ga. Met andere woorden kan ik me geen leven zonder hond voorstellen, altijd wel wat leven om je heen, je kan er altijd tegen aan vertellen en eens een lekkere knuffel ontvangen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:59

Onze twee hondjes betekenen echt super veel voor ons.
Ze horen echt bij onze familie. Dagjes uit passen we meestal ook op hun aan evenals de vakantie´s. Mogen hun niet mee, dan zoeken we iets anders Bloos No way dat ze in een pension gaan. Heb er gewerkt en weet hoe het er aan toe ging, daar komen die van ons echt niet te zitten.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:04

hoi hoi.
wat een leuk topic,
mijn hond betekend alles voor mij.
hij is altijd bij me en ik neem hem overal mee naar toe,
als hij een keer niet mee is dan voel het ook meteen van hee,ik mis wat,we hebben in totaal 3 honden waarvan er 2 altijd bij mij zijn,maar met 1 heb ik echt een enorme band,hond nummer 3 is altijd met mijn vriend mee,met hem heb ik geen band terwijl we hem al van af pup hebben,en hij is nu 4 jaar,dat klikt helemaal niet.de 2 zijn een boerenfoks(mijn grote vriend)en een tekkeltje die is nu een half jaar ook een enorm schatje,
ik zou niet zonder hond kunnen.
groetjes saskia

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:11

Ik heb twee honden...een labrador en een mechelse herder...

Moet eerlijk zeggen dat de labrador echt mijn hond is...mijn knuffel..ik heb hem gekregen toen ik in een moeilijk periode mee maakte..dus hij kan niet meer stuk bij mij..
De mechelaar is onze waakhond en zeer gericht op mijn vriend..hij is een ex-politie hond dus goed getraind..maar ook vreselijk lief...maar iedereen is altijd erg onder de indruk als ze hem zien....
Ik zou zeker niet zonder honden willen..en ik weet ook zeker ls deze twee weg zouden vallen komen er zeker weer honden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:41

Heel veel! Ontspanning, gezelligheid, een reden om er iedere dag op uit te gaan. Het leukst vind ik (en de hond gelukkig ook) om samen met het paard en de hond op pad te gaan. Maar sowieso vind de hond eigenlijk alles prima zolang zijn baasjes (mijn vriend en ik) maar bij hem zijn. Vind het helemaal super dat ik nu door mijn nieuwe baan met onregelmatige uren veel vaker met de hond op pad kan gaan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:29

Wat heeft jou hond voor doel in het gezin ? (waakhond, gezeldschaps hond)
mijn hond Koda(is overleden) was alles voor me, hij was mn werkmaatje (BHN/manwerk) mijn waakhond etc etc
hij woonde gewoon in huis.

Hoe verzot ben jij op je hond ?
Ik was heel gek met hem en mis hem nog elke dag!!
hij is nu ongeveer 3 maanden terug overleden Boos!

Sielx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:08

wij hebben 2honden , pure gezelschapshonden ook veel ontspanning voro mij , met de jongste (is ene echt circushondje) doe ik van alle trucjes en vooral springen dat vind hij echt de max! Lachen

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 00:56

Oh, dat WIL je mij niet vragen... Knipoog

Het doel van mijn honden? Vooral gezelschap, maar Rhodi is een uitstekende waakhond. Hij beschermd me (helaas ook eens nodig geweest, en hij heeft het fantastisch gedaan toen) en ik voel me veilig met hem, terwijl ik me vroeger (zeker alleen thuis) nooit echt veilig voelde. Branco is echt een knuffelbeestje. Knipoog Rhodi ook trouwens, die zou het liefste op schoot willen!

Wat ze voor mij betekenen is niet uit te leggen. Branco is een lieverd, mijn kleine maatje, mijn sterke kleine man. Ik zou niet meer zonder hem kunnen!! Mijn knuffelbull....
En Rhodi... Rhodi is mijn soulmate, mijn alles. Rhodi en ik hebben een bijzondere, onbeschrijfelijke band. Misschien wel JUIST vanwege zijn problemen. Hij heeft mij in leven gehouden toen ik op mijn allerslechts was. Voor hem ging ik door. Ik houd zielsveel van hem, ik kan me geen leven indenken zonder hem.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:01

allerliefste vriendinnetjes, stuk voor stuk Bloos

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:08

Heel heel veel, ik moet wel eerlijk bekennen dat Mazzel meer voor mij betekent dan Wolf, maar dat komt denk ik ook wel een beetje omdat we Mazzel al hebben sinds ik 8 was, dus nu 7,5 jaar en Wolf pas een paar maanden. Maar Mazzel karakter trekt me wel heel erg, iedereen hier in huis roept 'nooit meer een cairn terrier' Alleen ik wil heel graag nog een cairn, zuper honden vind ik het!

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:13

heel veel, het is mijn "kindje".. Haha! ...kan me niet voorstellen dat we haar niet hadden..ze is nu 3 jaar bij ons en het lijkt al voor eeuwig...en het moet ook nog voor eeuwig duren Knipoog ...

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:16

ik heb een chihuahua van bijna een jaar,
een cht supper lief beestje ze slaapt soms ook bij mij in bed (niet dat m'n vriend dat zo leuk vindt mar ach)
ze is ook echt m'n alles, ondanks dat ze net een kilo weegt is ze super waaks,
als er mensen binnen komen die ze niet goed kent blaft ze en dan houd ze pas weer op als ze weg zijn,
tis net m'n baby Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:18

wij hebben onze hond voor bewaking... maar echt waken doet ie niet, maar hij is wel mijn maatje! hij gaat bijna altijd mee de paarden voeren en als ie binnen moet blijven is ie echt beledigt Ach gut pas was hij weggelopen en toen had ik pas door wat zo'n hond betekend... pfff ben mega ongerust geweest terwijl hij op vrouwtjes jacht was Vork

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:18

benji is echt mijn stoere ventje, ik kan met hem rennen en doen, hij is onvermoeibaar en altijd inn voor een spelletje.
af en toe heb ik mot met hem als hij weer eens niet wil luisteren maar zonder hem zou ik echt niet kunnen!

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:20

alles!!! iig net zo veel als mij vriend en family en vriendinnen. ik hou van dieren.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:26

Ik heb thuis vier honden.
Mijn oude labrador hebben we 7 jaar, die is echt mijn wereld Lovers
Helaas zullen we hem niet meer zolang hebben, hij is er al 13

Mijn eigen hondje, Jefke, is mijn maatje, mijn soulmate, wij hebben geen woorden nodig. We hebben alle twee veel meegemaakt en samen rust gevonden.
Eerder dit jaar werd hij gebeten en lag hij in kritieke toestand in het dierenziekenhuis. Jeetje; mijn wereld stortte ineen.

Bas is de hond van mijn vader, daar heb ik niet zoveel mee, is echt een strontverwendbeest Haha!

Mijn stafford is zo'n echt meisje Lovers een knuffelkont, maar let op als je iets doet aan de baas, dan heb je een probleem Knipoog

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:28

mijn doggie is mn alles!!
ze moest eigenlijk afgemaakt worden omdat ze te lief was voor de beveiliging.....dus heb ik haar genomen(was toen nog samen met mn ex-vriend)
ze was idd heel erg lief,maar ook erg druk(mechelse herder)maar ja ze was ook nog maar 10 mnd en verder niks gewend,zat in een kennel in de tuin bij de vorige eigenaren en er werd alleen mee gewerkt.....

dus sosialiseren die handel!!dat ging heel goed en al gouw was ze echt een schoothondje(ze denkt dat ze een chiwawa is,alleen heeft ze niet echt door dat ze in een groter lichaam zit......)

we hadden haar net 2 weken toen mijn opa plotseling overleed(een ongeluk en gelukkig was hij meteen dood en heeft hij niet geleden...)de hond(tycka)lag de hele tijd aan mn voeten en was niet bij me weg te slaan,heerlijk dat zo'n beesje je zoveel liefde wil geven....
een paar maanden later ging de verkering uit en waren we nog maar met zn 2en....gelukkig geeft ze dan weer erg veel liefde...

ik ging verhuizen en werd kort daarna ziek(kanker)ik kan me niet voorstellen wat ik zonder haar moet!!!
ze geeft zoveel liefde,is altijd vrolijk en blij en fleurt me echt op als ik er even door heen zit!
dus ze is echt mn alles!!!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:39

ze betekenen heel erg veel voor mij, ze zijn gezelschapshond, en dat ze waken is heel fijn meegenomen.
Voel me heel veilig met hun thuis, en ik vind het heerlijk als ik zie dat ze genieten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:25

Mijn 10 maanden oude hondje is echt mijn schatje Lovers
Ik beschouw haar soms echt als mijn kindje Nagelbijten / Gniffelen . Zij betekent dus heeeeel veel voor mij.

We hebben nog een hond, maar die trekt meer naar m'n vader.