een hondje als je werkt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Re: een hondje als je werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:42

Ik denk dat, dat best gaat. Maar misschien is het dan handiger om een hondje uit het asiel te nemen dus een wat ouder hondje. Want aan een pup heb je in het begin heel veel werk met zindelijk maken enz.
Het zou natuurlijk ideaal zijn als je familie kennisen in de buurt hebt die hem of haar tussendoor nog een keer willen uitlaten of een uitlaatservice, die bellen wij ook als er lang achter elkaar niemand thuis is.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:48

Als je toch een pup wilt dan zou ik in elk geval niet samen vakantie nemen maar achter elkaar dan heb je weer wat meer tijd.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:49

Ik heb zelf ook zo snel mogelijk toen ik de ruimte en "tijd" er voor had een hond genomen. Ook ik ben opgegroeid met honden, en heb 2 jaar zonder gezeten. Verschrikkelijk vond ik dat, dus ik kan me goed in jouw gevoel verplaatsen. Wel had ik ook al 2 katten, dus de hond had sowieso gezelschap als ik en mijn (ex) vriend werken waren. Daarnaast werkten wij beiden veel langs elkaar heen.
Nu inmiddels een nieuwe vriend die ook een hond heeft. Deze hond was wel altijd alleen geweest. Ook toen mijn vriend ging werken bleef hij makkelijk 8 uur alleen. Voor het beestje geen probleem, omdat hij verder overal mee naar toe mocht.
Nu zijn ze samen, en gaan ze een stuk minder mee naar Jan en alleman. Wel ben ik wat meer thuis (60% werken) en mijn vriend werkt ook vanuit thuis. Toch komen er dagen voor dat ze alleen zitten voor een langere tijd. Geen probleem voor hun. 's Avonds halen we dat dubbel en dwars in dan.
Je moet wel goed je inlezen in het ras (heb zelf geen verstand van die "lapratten" Haha! ), of ze wel wat langere tijd alleen kunnen zijn. Daarnaast ook de vraag wat je ze verder kan bieden als jij/jullie thuis zijn. En bedenk je ook wat er met de hond zal gebeuren mochten jullie uit elkaar gaan. Kun je hem dan nog hetzelfde bieden???

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:53

Lynn_Nikita schreef:
supersmurf, mijn hond is dus ook alleen maar heeft wle een kat om mee te spelen, de muziek staat aan en gaat 2 keer per dag mee naar de paarden en kan mee rennen en gek doen daar, loopt verder altijd los rond,
is dat ook zielig dan?

Dat kan ik niet beoordelen, want ik ken jouw hond niet. Ik weet dat het met onze hond echt niet kan. Die kan gerust wel alleen zijn, maar het is echt een gezelschaps dier dat aandacht vraagt. Voor haar zou t dus gewoon echt te veel zijn als ze zo lang alleen zou moeten blijven. Dan kan ze nog zo lang worden uitgelaten sochtends, na een uurtje is ze dat weer vereten.
Over het algemeen ben ik er gewoon geen voorstander van dat je honden een groot gedeelte van de dag alleen laat Lachen

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 17:25

ik ga ook maar eens goed informeren over chiuaua
hoe schrijf je het eigelijk? ik schrijf het steeds anders haha
en de ene hond kan beter alleen zitten als de ander. en ze moeten het ook leren. een hond die nooit lang alleen is. kan je antuurlijk niet zomaar lang alleen zetten

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:26

SuperSmurf schreef:
@ deschels; heb je zelf een hond? Het is namelijk helemaal geen onzin. Honden zijn ( over het algemeen ) wel gezelschpsdieren en die gaan zich gewoon vervelen zo lang alleen! Een hond is niet alleen maar even sochtends wandelen en dan savonds nog een keer.

ik heb er zelfs 2...die doen het prima hoor...en ja ik werk de hele dag...
nu zal ik vast wel in de categorie "dierenbeul" vallen en dat het zo zielig is maar er zijn ergere dingen op de wereld hoor...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:34

je moet eens weten hoeveel honden alleen zitten, en de baasjes dagelijks werken. Vele honden kunnen goed allen, een hond heeft geen tijd besef, die gaat echt niet denken van goh nog 5 uur en dan komt eindelijk me baasje terug.

En natuurlijk zijn het gezeldschaps dieren, maar meesten honden raken er aan gewend. Mijn hond is soms ook 8 uur alleen thuis.

opzich is het wel prettig als je dan 2 honden neemt, maar dat is voor sommige mensen niet haalbaar.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:07

deschels schreef:
SuperSmurf schreef:
@ deschels; heb je zelf een hond? Het is namelijk helemaal geen onzin. Honden zijn ( over het algemeen ) wel gezelschpsdieren en die gaan zich gewoon vervelen zo lang alleen! Een hond is niet alleen maar even sochtends wandelen en dan savonds nog een keer.

ik heb er zelfs 2...die doen het prima hoor...en ja ik werk de hele dag...
nu zal ik vast wel in de categorie "dierenbeul" vallen en dat het zo zielig is maar er zijn ergere dingen op de wereld hoor...

Laten we even duidelijk voorop stellen dat ik niemnd als dierenbeul afschilder en dit ook zker niet ga doen Clown Ik vind het inderdaad ook gewoon niet ideaal. Scheelt bij jou wel weer dat je er twee hebt die elkaar kunnen vermaken. Ik zou zelf alleen gewoon geen hond nemen als ie de hele dag alleen thuis zou zitten.

Dat vind ik hetzelfde me kinderen. Zou ook geen kids nemen als beide ouders full time zouden werken. Maar das weer hele andere discussie en dat zijn anderen vast niet met me eens Clown

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:33

volgens mij heeft een hond wel iets van een soort tijdsbesef want ik breng mijn honden altijd naar mijn schoonouders als we allebei de hele dag moeten werken.
Dat zijn twee dagen in de week soms drie.
Ik ben dan om 18.00 klaar met werken en mijn schoonmoeder zegt dat ze rond 18.15 al beginnen te drentelen en kijken of de auto nog niet komt.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:38

Mijn vriend en ik werken ook fulltime. Nja, ik ben vrijdagmiddag vrij maar de rest van de week zijn we van 8 tot 5 weg.
We laten haar 's morgens een half uur uit, tussen de middag heb ik een uur pauze en laat ik haar weer een half uur uit (12 uur) en dan gelijk als we thuis komen van ons werk. 's Avonds is er meestal wel een van ons thuis of mag ze mee naar stal of mee op visite Knipoog Ze is overdag trouwens thuis met de poes en hebben dan de keuken, gang, logeerkamer en badkamer tot hen beschikking (appartement). Bij ons zijn er dus helemaal geen problemen!

Het scheelt natuurlijk wel dat ik tussen 12 en 1 thuis ben...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:39

Dit vind ik dus een heel slecht idee.. Sneu is dat die hond juist alleen zit midden op de dag.. Dé momenten dus dat die lekker veel energie heeft en moet kunnen rennen en spelen.. Honden zijn gezeldschapdieren en die horen niet alleen te zijn en zeker niet zo vaak en niet zo lang. Geen ideaal plaatje dus.. als je het toch wilt doorzetten zal ik ABSOLUUT geen pup nemen, en een soort van opvangplekje voor de middag zoeken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:52

Ikzelf zou er absoluut niet aan beginnen, het is gewoon jammer voor het hondje. Die is er dan de dupe van.
Een hond kost best veel tijd en het is zielig om hem hele dagen alleen te laten.

Je zou hem misschien naar een uitlaatservice kunnen brengen, maar toch, ik zou zelf gewoon geen hond nemen dan.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:45

@ Linda; nou, als de hond overdag opgevangen wordt zie ik geen problemen Lachen Dan bedoel ik natuurlijk niet dat ze overdag 1 keer wordt uitgelaten, maar dat ze overdag naar iemand gaat die wel thuis is

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:55

Jeetje, het dier zou 4 uurtjes alleen zitten, wat een drama wordt daaromheen gemaakt zeg....
Die van mij zit soms wel langer alleen en die doet het echt nog prima Haha!

Op deze manier zouden we in Nl gewoon geen huisdier meer kunnen houden aangezien we in een maatschappij leven die praktisch van ons vraagt tweeverdieners te zijn, omdat het leven hier gewoon erg duur is en er dus overdag (vaak) niemand thuis is....

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:02

Wij hebben twee honden en zijn ook hardwerkende mensen.
In december ben ik aan een nieuwe baan begonnen waardoor ik elke dag 2 en een half uur moest reizen naast 38 uur werken en dit viel echt niet te combineren.
Volgende week begin ik daarom ook aan een nieuwe baan, 35 uur werken en 15 km van waar mijn huis woont, helemaal top dus.
Mijn vriend is hoefsmid en maakt ook lange dagen al probeert hij zijn pauze zo te plannen dat hij even naar huis kan in de middag (Al lukt dit maar heel weinig).
Daarnaast kan ik op hele lange dagen altijd nog een beroep doen op mijn moeder die dan de honden even uitlaat.

Nu zijn onze honden helemaal gewend aan het ritme waarin we leven, in de ochtend lekker eruit en dan als wij thuiskomen gelijk weer naar buiten en dan als het weer het toelaat de hele avond lekker buiten rondrennen.

Wij hebben toen wij opzoek gingen naar een hond bewust gekozen voor een wat oudere hond omdat dit toch veel minder tijd en aandacht kost dan een pup en omdat we beide werken hebben we voor twee honden gekozen zodat ze overdag niet alleen zijn.

Nu zijn wij hard bezig om de stallen uit de grond te krijgen en staan deze eenmaal dan krijgen de honden voor overdag een eigen grote kennel met buitenren al vrees ik dat mijn dalmaat dit echt niet tof gaat vinden Boos!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:08

Goof schreef:
Jeetje, het dier zou 4 uurtjes alleen zitten, wat een drama wordt daaromheen gemaakt zeg....
Die van mij zit soms wel langer alleen en die doet het echt nog prima Haha!

Op deze manier zouden we in Nl gewoon geen huisdier meer kunnen houden aangezien we in een maatschappij leven die praktisch van ons vraagt tweeverdieners te zijn, omdat het leven hier gewoon erg duur is en er dus overdag (vaak) niemand thuis is....

Wel even het hele topic doorlezen Clown TS heeft nl ergens gezegd dat het eerder om 6 uur gaat dan om 4 uur .
En inderdaad; ik vind het dan een keuze om gene hond te nemen. Ik wil ook graag een hond, maar zowel ik als mij vriend werken (nou ja ik bijna, want ben bijna afgestudeerd ) en dus komt er geen hond. En nee, ik zeg niet dat het onmogelijk is om een hond te nemen als je werkt, maar ik vind het dan wel zo eerlijk als er voor overdag een oplossing wordt gevonden. ( bijvoorbeeld dus bij een soort van gastgezin of iets dergelijks)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:12

Citaat:
Wel even het hele topic doorlezen TS heeft nl ergens gezegd dat het eerder om 6 uur gaat dan om 4 uur .

Oh excuus Haha!
Maar dan nog, zoals al eerder gezegd; een hond is zich idd toch niet bewust van die tijd. Die van mij zit dus ook zo lang alleen en die lijdt er niets onder.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:18

Nou ja meningen verschillen he Haha! Ik zou zelf dus gewoon geen hond nemen als ik er geen tijd voor heb. Maar over 2 jaar wonen we in Duitsland en dan komen er ook twee honden hoor. Wil een buitenren met een groot hok waar ze zich met zijn 2en kunnen vermaken.
Nogmaals; ik zeg dus niet dat het niet mogeljk is, maar er moet wel naar andere mogelijkheden voor overdag gekeken worden Lachen

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 14:32

ik heb toch besloten om het niet te doen... aangezien ik waarschijnlijk over een paar jaar ander werk zal hebben, zal die veel meer alleen zijn.
dan kan ik beter misschien een kat nemen.
die kunnen zich beter vermaken.

ik vind het zo niet zoon goed idee.
in ieder geval bedankt voor het meedenken van idereen!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:22

Escardo schreef:
Dus omdat je hond van 1 tot 6 alleen is? is het verstandig om geen hond te nemen?....nou vind dat wel een beetje raar hoor!..

Wij hebben 2 honden en die zijn ook regelmatig alleen..dus ik vind dat het wel kan..zolang je maar zorgt dat je hond voldoende beweging krijgt op een dag...

Een gemiddeld paard staat 23 uur per alleen op stal...zonder aandacht....als voorbeeldje dan eventjes Lachen

Dat is een non-argument, want een paard 23 uur per dag alleen op stal is ook erg triest.
Ik zou er niet aan beginnen. De hond heeft er geen baat bij.
Ik wilde ook al jaaaaaaaren en hond, maar heb net zo lang gewacht totdat ik er echt tijd voor had. Ik werk thuis en mijn partner ook, en we wandelen 5x pd.
Ga dan liever met een hond van een kennis wandelen ofzo... maar een eigen hond wanneer je zoveel buitenshuis werkt, nee....

ps: ongelooflijk hoeveel mensen hun hond de hele dag alleen laten. Hij heeft er geen last van? Hebben jullie honden die kunnen praten? Waarom neem je een hond als je er alleen 's avonds wat vermoeide uurtjes aan kan spenderen en alleen in het weekend echt kunt gaan wandelen. Want ik neem dat weinig mensen iedere dag voor dag en dauw opstaan om een flink stuk te gaan lopen? (mijn buren hebben ook 2 honden, lopen 3x pd een paar honderd meter.... and that's fiets it! Ik vind het om te janken.
En natuurlijk gebeuren er ergere dingen, er gebeuren ook ergere dingen dan een voet verliezen (ik noem maar iets).... dat is zo'n rare opmerking die ik wel vaker zie... bij gebrek aan geldige argumenten waarschijnlijk.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:07

@ Sandra1986, verstandig dat je de keuze maakt om het niet te doen. Ik ben blij dat er nog altijd mensen zijn die wél een bewuste keuze maken als het gaat om het kiezen van een huisdier.
Ook al zou mijn beslissing in jouw geval anders zijn... Super dat je er zo in staat! Enne, een kat is ook erg leuk hoor. Ook die kun je dingen aanleren als je dat zou willen en het voordeel is dat ze gewoonweg wat makkelijker alleen kunnen zijn.

Zei de vrouw met twee katten én twee honden Clown

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 13:19

ja het zou nu misschien kunnen, maar als ik andere werktijden krijg, of iets anders, dan kan t al niet meer,
en zou die weg moeten.
dan moet ik het gewoon niet doen

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:57

SuperSmurf schreef:
Nou ja meningen verschillen he Haha! Ik zou zelf dus gewoon geen hond nemen als ik er geen tijd voor heb. Maar over 2 jaar wonen we in Duitsland en dan komen er ook twee honden hoor. Wil een buitenren met een groot hok waar ze zich met zijn 2en kunnen vermaken.
Nogmaals; ik zeg dus niet dat het niet mogeljk is, maar er moet wel naar andere mogelijkheden voor overdag gekeken worden Lachen

Wil niet zeggen dat wanneer jij over twee jaar twee honden aanschaft die gemiddeld 10 tot 12 jaar oud worden er dan geen verandering plaats kan vinden waardoor je dan misschien ook nog wel eens genoodzaakt bent om of je hond 8 uur binnen te laten zitten omdat je fulltime moet werken of een andere oplossing moet vinden zoals opvang voor het dier.

Maar de meeste honden slapen overdag weer hoor,tenminste als ik naar die ADHD hond van mij kijk,die is sochtends hieperdepieper blij als tie me ziet en dan doe ik hem buiten ga ik op een vrije dag dan achter de comp.zitten of ga andere dingen doen in huis ligt meneer weer gestrekt,savonds mag tie altijd mee naar stal en wanneer ik thuis kom uit mn werk gaat hij ook een uur naar buiten.Wanneer ik hem een hele dag meegeleurd heb op een vrije dag dan is tie volgens mij blij dat hij zn rust de volgende dag wanneer ik naar mn werk ben kan inhalen.

Ikzelf heb wel gekozen voor een hondje die al vijf maanden en zinnelijk was,heb hem daarna geleerd wanneer ik wegging hij in zn benche moest en nu is hij op leeftijd(3jaar)dat hij gewoon los thuis kan blijven zonder iets te slopen of zn behoefte te doen,zet wel de radio voor hem aan wanneer ik wegga zodat het niet zo stil is voor hem.Werkt goed!!

Wanneer ik vrij ben en in het weekend neem ik hem overal mee naartoe ook wanneer ik op visite ga,behalve op een verjaardag of wanneer ik uit ga natuurlijk.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:08

Ninx schreef:
ps: ongelooflijk hoeveel mensen hun hond de hele dag alleen laten. Hij heeft er geen last van? Hebben jullie honden die kunnen praten? Waarom neem je een hond als je er alleen 's avonds wat vermoeide uurtjes aan kan spenderen en alleen in het weekend echt kunt gaan wandelen. Want ik neem dat weinig mensen iedere dag voor dag en dauw opstaan om een flink stuk te gaan lopen? (mijn buren hebben ook 2 honden, lopen 3x pd een paar honderd meter.... and that's fiets it! Ik vind het om te janken.
En natuurlijk gebeuren er ergere dingen, er gebeuren ook ergere dingen dan een voet verliezen (ik noem maar iets).... dat is zo'n rare opmerking die ik wel vaker zie... bij gebrek aan geldige argumenten waarschijnlijk.

Daarom hebben wij ook twee honden, een dalmaat en een jack russel geval zodat ze overdag tenminste niet alleen zijn.
Moet ook bekennen dat ik mij schuldig maak aan het niet wandelen, wij trekken alleen in het weekend met de honden het bos in omdat we er anders geen tijd voor hebben.
Nu hebben wij wel de gelukkige omstandigheid dat wij helemaal vrij wonen en 4 ha grond om ons heen hebben liggen, elke dag maak ik een rondje langs het hekwerk en dat is gelijk het uitlaat rondje voor de honden.
Met mooi weer zijn de honden ook altijd buiten mits we thuis zijn al ligt mijn dalmaat vele male liever lekker op de bank. De Jack is wel altijd in de houtwallen te vinden.
Beide honden heb ik opgevangen als volwassen honden, de dalmaat heeft haar hele eerdere leven doorgebracht in een flat en de jack in de nieuwbouw.

Praten kunnen ze gelukkig niet en ik weet zeker dat als mijn dalmaat het voor het zeggen had dat ik echt nooit meer bij haar vandaan mag gaan maar ze is nu gewend aan dit ritme.
Nee voel me echt niet schuldig dat wij ze zomaar 9 uur alleen laten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:22

Zeker in de begintijd kan het voor de hond erg moeilijk zijn als hij 4 uur of meer alleen zit. Ik spreek uit ervaring. En 4 uurtjes werken houdt in dat het dier al gauw 5 uur of meer alleen zit, ivm de reistijd, en voor veel jonge honden, maar ook oudere, kan dat net te veel zijn, en raken ze gestresst. En gestresste honden maken herrie, en daar kunnen omwonenden weer gestresst van raken, en als die gaan klagen, en het gedrag van de hond verandert niet, komt er politie bij, en dan raakt de eigenaar van de hond ook gestresst...

Ik ben zelf met honden opgegroeid, maar toen ik nog fulltime werkte heb ik, juist omdat ik van honden houdt, geen hond in huis gehaald.
Pas toen ik veel korter werkte nam ik de hond van mijn hulpbehoevende ouders in huis. En als ik eens 4 uur van huis was, raakte mijn hond van streek, als hij de volgende dag ook weer 4 uur moest wachten.
Nou zijn er mensen die het wel lukt, full time werken met hond, maar wat doe je als je hond er niet tegen kan, dat je een paar uurtjes weg bent. Doe je hem dan weg? Ik bedoel maar.