Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lynn_Nikita schreef:supersmurf, mijn hond is dus ook alleen maar heeft wle een kat om mee te spelen, de muziek staat aan en gaat 2 keer per dag mee naar de paarden en kan mee rennen en gek doen daar, loopt verder altijd los rond,
is dat ook zielig dan?
SuperSmurf schreef:@ deschels; heb je zelf een hond? Het is namelijk helemaal geen onzin. Honden zijn ( over het algemeen ) wel gezelschpsdieren en die gaan zich gewoon vervelen zo lang alleen! Een hond is niet alleen maar even sochtends wandelen en dan savonds nog een keer.
deschels schreef:SuperSmurf schreef:@ deschels; heb je zelf een hond? Het is namelijk helemaal geen onzin. Honden zijn ( over het algemeen ) wel gezelschpsdieren en die gaan zich gewoon vervelen zo lang alleen! Een hond is niet alleen maar even sochtends wandelen en dan savonds nog een keer.
ik heb er zelfs 2...die doen het prima hoor...en ja ik werk de hele dag...
nu zal ik vast wel in de categorie "dierenbeul" vallen en dat het zo zielig is maar er zijn ergere dingen op de wereld hoor...
Goof schreef:Jeetje, het dier zou 4 uurtjes alleen zitten, wat een drama wordt daaromheen gemaakt zeg....
Die van mij zit soms wel langer alleen en die doet het echt nog prima
Op deze manier zouden we in Nl gewoon geen huisdier meer kunnen houden aangezien we in een maatschappij leven die praktisch van ons vraagt tweeverdieners te zijn, omdat het leven hier gewoon erg duur is en er dus overdag (vaak) niemand thuis is....
Citaat:Wel even het hele topic doorlezen TS heeft nl ergens gezegd dat het eerder om 6 uur gaat dan om 4 uur .
Escardo schreef:Dus omdat je hond van 1 tot 6 alleen is? is het verstandig om geen hond te nemen?....nou vind dat wel een beetje raar hoor!..
Wij hebben 2 honden en die zijn ook regelmatig alleen..dus ik vind dat het wel kan..zolang je maar zorgt dat je hond voldoende beweging krijgt op een dag...
Een gemiddeld paard staat 23 uur per alleen op stal...zonder aandacht....als voorbeeldje dan eventjes
SuperSmurf schreef:Nou ja meningen verschillen heIk zou zelf dus gewoon geen hond nemen als ik er geen tijd voor heb. Maar over 2 jaar wonen we in Duitsland en dan komen er ook twee honden hoor. Wil een buitenren met een groot hok waar ze zich met zijn 2en kunnen vermaken.
Nogmaals; ik zeg dus niet dat het niet mogeljk is, maar er moet wel naar andere mogelijkheden voor overdag gekeken worden
Ninx schreef:ps: ongelooflijk hoeveel mensen hun hond de hele dag alleen laten. Hij heeft er geen last van? Hebben jullie honden die kunnen praten? Waarom neem je een hond als je er alleen 's avonds wat vermoeide uurtjes aan kan spenderen en alleen in het weekend echt kunt gaan wandelen. Want ik neem dat weinig mensen iedere dag voor dag en dauw opstaan om een flink stuk te gaan lopen? (mijn buren hebben ook 2 honden, lopen 3x pd een paar honderd meter.... and that's fiets it! Ik vind het om te janken.
En natuurlijk gebeuren er ergere dingen, er gebeuren ook ergere dingen dan een voet verliezen (ik noem maar iets).... dat is zo'n rare opmerking die ik wel vaker zie... bij gebrek aan geldige argumenten waarschijnlijk.