Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maanling schreef:sweetheart schreef:Ik snap compleet wat je bedoeld, maar ik ben het niet helemaal met je eens. Krols worden is de natuur, netzoals wij mensen ongesteld worden. Ook wij kunnen er goed ziek van zijn, maar slecht is het niet, dus waarom bij katten wel?
Snap je wat ik bedoel? Het is gewoon een natuurlijk proces.
Hier het antwoord zoals Chichiba het in een ander topic mooi verwoorde:Citaat:Krols worden is erg slecht voor poezen...Vaak eten en drinken ze slecht tot niet in die periode
waardoor ze heel erg afvallen. Als dat om de 3 weken is en dan een aantal dagen kun je je
voorstellen dat dat niet gezond is...
Ook kunnen ze baarmoederontstekingen krijgen en mamatumoren.
Als mensen denken dat dat natuurlijk is heb je het mis...Een kat zou van nature 2 tot 3 keer
krols worden. In het voorjaar...gedekt en nestje...in de zomer...gedekt en nestje en eventueel
nog een keer in het najaar...
Omdat katten tegenwoordig veel in huis worden gehouden (heel normaal) en ook het klimaat
veranderd worden poezen vaker krols. Als het voorjaar eraan komt kunnen ze zelfs elke 3 weken
krols worden...
De meeste poezen zullen idd alles proberen om te ontsnappen...
Verder kan ze gewoon geholpen worden. Het eerst krols moeten zijn geweest is achterhaald.
sweetheart schreef:Ik ben het er mee eens dat katten nu veel vaker krols worden en dat dat ook niet echt goed is. Maar het krols zijn op zich staande is niet slecht, dat is gewoon wel de natuur, en op die manier bedoelde ik het