zindelijkheid pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melody21

Re: zindelijkheid pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:08

ik weet even niet meer wanneer dat is, maar voor een bepaalde tijd kAn een pup (anatomisch gezien Haha! ) zijn plas nog niet goed ophouden.Veel mensen weten dit niet.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:13

Onze hond was vrij snel. Volgensmij was had hij na zijn 11de week al geen ongelukjes meer.

AstraGirlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 18:15

Kom vandaag van de dierenarts, en wat bleek, toch een kleine blaasontsteking Boos! Dat verklaarde dus de 'omde5minutenplas' ... Nu heeft hij wat antibiotica gekregen. Nog wat extra opletten dus. Melody, de dierenarts zei ons ook deze ochtend dat het niet goed is voor een kleine pup om zijn behoeften de hele nacht al te moeten ophouden en dat we dus twee keuzes hebben. 'S nachts opstaan en hem buiten laten (wat om het uur zeker zou zijn omwille van zijn blaasontsteking en met risico op bevuilng van eigen nest) of de krantenmanier gebruiken tot hij ervan verlost is en meer controle heeft over zijn blaasspier. Ik denk dus dat het de laatste manier zal worden voorlopig ... Haha!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:22

Waarom ga je er niet gewoon even uit 's nachts?
Je hoeft echt jezelf niet helemaal in de kleren te heisen. Gewoon de pup even in de achtertuin laten .

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:29

zijn de fokkers er ook al mee bezig geweest om de pups zindelijk te maken? (onze fokker deed direct na de geboorte alles met kranten, en toen onze pup kwam hadden we nog maar 1 krant nodig) anders zou ik van vooraf aan beginnen met de kranten.
en direct als ze wakker word naar buiten doen, de meeste pups moeten dan plassen.

wat van voer krijgen ze? zit er niet teveel zout in als ze zoveel drinkt?dat is vaak zo bij de goedkopere brokken..
succes in ieder geval Lachen en denk er aan je pup doet het niet extra hé, die is zich nergens van bewust..

edit: ik zie dat het al opgelost is Haha!
heb even in je profiel gekeken, wat een scheetje!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:28

Idd, wat voor voer krijgt ze? Dat maakt vaak veel verschil.

AstraGirlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 19:43

annepaardoes schreef:
Waarom ga je er niet gewoon even uit 's nachts?
Je hoeft echt jezelf niet helemaal in de kleren te heisen. Gewoon de pup even in de achtertuin laten .

Omdat hij momenteel echt uit 'moet' om het half uur zeker, omwille van zijn blaasontsteking. Ik zie mezelf niet echt ..tig maal er 's nacht uit gaan. Als ik hem opluit in de bench leer ik hem op die manier miisschien wel het tegenovergestede aan = plassen in de nestplaats. (Wat hij nu niet doet.)

Hij krijgt nu eukanuba baby dog medium. Ik zal eens op de verpakking het zout aandeel bekijken

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:34

Dat verklaart een hoop waarom je pup wel wil aangeven maar nog niet kan. Blaasontsteking is vervelend! Je voert een goed merk, fijn om te lezen!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:39

tja ook al zou je pup geen blaasontsteking hebben dan raad ik toch aan om er zowieso 1 keer in de nacht uit te gaan.

Maar als je zijn bench niet dicht doet leer je hem dus wel aan dat hij het gewoon in de kamer mag doen.

Ik zou toch gewoon de bench dicht doen. De bench moet natuurlijk ook aangeleerd worden als een eigen plekje.
Ik denk niet dat je een hond snel aan leert om zijn nestplaats te bevuilen. Als dit gebeurd is dit een ongelukje wat je als baas natuurlijk probeert te voorkomen.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:43

Ik doe al jaren als ik een Pup heb s'nachts de wekker zetten en dan ff uitlaten.
Dus sávonds zo laat mogenlijk een keer tussen door en dan s'morgens heel vroeg.
En dan kan je al dat goed gaat het steeds meer gaan rekken.
Eten en drinken heb ik onbeperkt staan omdat ze dat nodig hebben.
Ik heb nu me derde pup bijna 6maanden en is heel zindelijk.
Op af en toe een foutje na