Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HardcoreLady schreef:En ik zou me dus vreselijk aan jou kunnen ergeren op straat.
Mijn hond gaat namelijk enorm tekeer tegen honden die met de fiets mee rennen. Verder staat ze perfect onder apel. Zou jij gewoon langs lopen met je hond aan de lijn, zou er niks aan de hand zijn. Dus ja, sommige honden reageren erger op honden die los zijn!
Cayenne schreef:Ze hoeven niet altijd aangelijnd te lopen. Er zijn speciale uitlaatplekken waar ze los mogen lopen.
Je laat andere dieren toch ook niet los lopen?
oudehinken schreef:Honden zijn heel energiek. Hoe kunnen ze nou hun energie kwijt als ze altijd aangelijnd moeten lopen?
x_Marr schreef:Cayenne schreef:Ze hoeven niet altijd aangelijnd te lopen. Er zijn speciale uitlaatplekken waar ze los mogen lopen.
Je laat andere dieren toch ook niet los lopen?
Zie jij katten dan al aan een riempje lopen?
Die veroorzaken bij de meeste honden toch wel erger gedrag
HardcoreLady: Dus ou hond gaat eerst kiken of er een riempje tussen hangt en begint dan te blaffen als er geen riempje tussen hangt?
x_Marr schreef:Maar nu heb je het over 2 verschillende dingen HardcoreLady, wandelen is niet hetzelfde als fietsen
Als katten nou ook al niet meer los zouden mogen rondlopen
Kun je dus netzogoed alle dieren opsluiten
Bi ons is het trouwens op een veld ook eigenlijk verplicht om je hond aan te lijnen, terwijl daar geen mens eigenlijk rondloopt, iig niet zonder hond, dus tja, als er nou meer plekken waren waar het echt mag.
Citaat:Ik had net weer een aanvaring met iemand een flat verder op. (voor de 2de keer) Ik ging net om acht uur een rondje doen en dat doe ik eignelijk altijd op de fiets. Rij ik langs die flat en komt net dat grietje naar beneden met haar hond (american bull terrier of zo) Zij heeft hem altijd aan de lijn en mijn hond loopt zowat naast mij op 20 meter afstand van haar en haar hond.
Die hond begint te trekken en te bleren alsof zijn leven ervan afhangt. Zegt ze tegen mij " lijn je hond nou eens aan, ik bel echt de volgende keer de politie"
Zij heeft dat beest totaal niet onder controle en hij trekt haar zowat omver, Lucas die kijkt niet eens naar die hond. Waar maak je je dan druk om vraag ik mij af. Als ik hem aan een lijntje had gehad, dan zou hij ook zo hysterisch hebben gedaan volgens mij.
Cayenne schreef:Je moet je hond inderdaad gewoon aan de lijn hebben, behalve op plekken waar ze los mogen. Jij zit dus fout in dit geval en je kunt er een flinke boete voor krijgen.
Bovendien is het nog gevaarlijk ook. Je kunt wel zeggen dat je hond onder controle is, maar voor het verkeer en andere mensen kan het heel vervelend zijn dat jij je hond los laat lopen.
Ik vind het in ieder geval buitengewoon irritant dat mensen hun hond altijd en overal laten los lopen, en bovenal enorm smerig.