Kat hijgt af en toe behoorlijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: Kat hijgt af en toe behoorlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:14

lucille schreef:
daar gaat het dus niet om.
ik vind dat je een dier waardig moet behandelen , en dat betekent voor mij ( = persoonlijk) ook geen onnodige levensrekkende behandelingen bij een terminaal probleem.
Maar dat is bij de kat vd TS nog niet duidelijk natuurlijk, dus dat moet je eerst weten.
Dus mijn opmerking sloeg daarop.

Ik reageerde hierop

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:28

ik had mijn verhaal van mijn kat al verteld...
wil er even verder op in gaan....

er was al bekend dat hij een zeer vreemde vorm van kanker aan zn achterpootje had en wij liepen daarmee al bij een arts uit rusland. Kat was gewoon een huis tuin keukenkat, en heeft met die achterpoot echt een rib uit mijn lijf gekost. Beste voor het diertje hadden ik en mn vriend
Niks wees erop dat hij ook wat aan zijn longen had, ondanks dat hij hijgde...

Maar ik heb dat maar 1x nalaten kijken en daarna eigenlijk geen aandacht meer aan geschonken

Toen wij onderweg waren naar de dierenarts (5 minuten met de auto) lag de kat op de achterbank, en ik hoorde hem een brul geven, keek om en hij zakte in elkaar, was zn laatste adem. Ik zal dat beeld echt nooit meer vergeten, en zit ook nu weer met een brok in mn keel

Maar ik heb er wel van geleerd, ik heb nu 3 katten, 1 jack russel en 1 paard, en zodra hun ook maar een klein dingetje hebben, ga ik ermee naar een dierenarts en laat dit onderzoeken tot ik 100% weet wat het is.
Het oudste huisdier wat ik nu heb is een kat van 5, en al is hij 25, zal ik dat altijd blijven doen. Liever voor jan doedel dan te laat

Dus TS ga AUB naar je dierenarts, betaal liever 50 euro voor misschien niks, dan dat je je achteraf keihard voor je kop sla

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:04

Idd, dieren moeten gewoon naar de dierenarts als dat nodig is. Onze hond is ook al 13 en wij gaan ook naar de DA zodra wij denken dat hij iets heeft, we kijken het vaak wel een dagje aan want soms is het weer over met een dag. Maar blijft het dan gaan wij gewoon naar de DA hoor.

Als een dier zoveel stress heeft moet je niet naar het spreekuur gaan. Maak een afspraak om een bepaalde tijd en wees 1 minuut voor die afspraak pas aanwezig. Dat doen wij ook altijd, zeker met onze hond en zijn hartprobleem. Hij kan niet een kwartier in de wachtruimte zitten omdat het hem teveel stress oplevert, met zijn hart gaat dat gewoon niet meer. Dus wij maken altijd even een afspraak en zorgen dat wij precies op tijd komen zodat we meteen door mogen lopen. Maar om niet naar de DA te gaan omdat een beestje oud is en dan stress heeft vind ik wel heel ernstig. Je kan dan ook een andere oplossing bedenken. Een dier heeft recht op een medische behandeling als hij dat nodig heeft. En aangezien zij niet kunnen zeggen waar ze pijn hebben is het aan ons om dan iemand in de schakelen die er wél achter kan komen.