Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
scoobydoe schreef:Probeer met hem te praten. En afspraken te maken bijv 1 keer een plas water bij dekat gooien dat hij niet meer komt. Want hi kan zn hele leven ook niet aangelijnd worden.Maar ik snap die meneer ook wel.
KiWiKo schreef:tja meis, hoe l u ll ig het ook klinkt.......... jouw probleem
zet de tuin van de buurman af met een stroomdraadje, dan gaat ze daar niet meer heen
jiehaaa schreef:Mijn katten waren ook jagers. Maar ze wennen echt wel aan een ren hoor! Ze kijken vanaf de boomstronk naar de duiven van de buren en daar zijn ze uren zoet mee. En kattenkruidmuisjes zijn heus ook leuk.
Alani schreef:Ik vind het ronduit gez*eik van je buurman. Omdat jouw kat in zijn tuintje rond loopt, laat hij zijn honden los?? Als er een vogeltje in zijn tuintje zit/poept, pakt hij dan zijn luchtbuks?
Waar zijn we in godsnaam mee bezig. We gaan dit zelfs nog normaal vinden. Heeft dit alles te maken met overbevolking, tegenwoordig hebben veel mensen ergens last van?
Laten we ons druk maken om zaken die belangrijk zijn en niet onze eigen futiliteiten
kimmie261 schreef:alani ik begrijp dan uit jou woorden dat je het niet erg zou vinden als de hele buurt hun hond uit zou laten in jou tuin??
das heel natuurlijk en ook heel gewoon,of niet??
als je een huisdier neemt,dan ben jij verantwoordelijk,ik hoef ook geen katten van andere mensen in mijn tuin te hebben,dan neem ik zelf wel een kat als ik dat zo nodig wil..
jou dier is jou verantwoordelijkheid..
en een ren voor katten,is toch prima??zie daar geen kwaad in hoor,een hond is ook een jager,stamt af van de wolf,en die jagen net zo goed,maar dat is maar normaal dat deze wel aangelijnd moeten rondlopen?
dikke onzin dat een kat het nodig heeft,gewoon lekker voor je eigen huisdier zorgen,en anderen daar geen overlast mee bezorgen..
KiWiKo schreef:mijn honden slopen een vreemde kat. maar ik ben blij dat als het jouw kat is die door mijn honden in mijn tuin gesloopt wordt dat jij dat tenminste niet vervelend vind
KiWiKo schreef:mijn honden slopen een vreemde kat. maar ik ben blij dat als het jouw kat is die door mijn honden in mijn tuin gesloopt wordt dat jij dat tenminste niet vervelend vind
Alani schreef:KiWiKo schreef:tja meis, hoe l u ll ig het ook klinkt.......... jouw probleem
zet de tuin van de buurman af met een stroomdraadje, dan gaat ze daar niet meer heen
Dat helpt absoluut, zeker bij een vijver of voiliere.jiehaaa schreef:Mijn katten waren ook jagers. Maar ze wennen echt wel aan een ren hoor! Ze kijken vanaf de boomstronk naar de duiven van de buren en daar zijn ze uren zoet mee. En kattenkruidmuisjes zijn heus ook leuk.
Katten horen ook jagers te zijn!
Uiteindelijk stompen ze zo af dat ze er wel aan wennen. Een kattenren? Is dat net zo iets als een paddock, maar dan voor katten
kimmie261 schreef:ahaa,alani,ik snap het,jij bent ook zo 1,dat je van andermans huisdier geen last wil hebben (behalve van andermans katten) ,maar jou huisdier mag wel andere mensen overlast geven..
valt me op dat veel kattenmensen zo denken..
nou laat ik je vertellen dat mensen die geen katten hebben,niet altijd willen dat andermans huisdier in hun tuin loopt,piest ,poept..
jou huisdier is jou verantwoordelijkheid,en of dat nou kat,hond,papagaai is,maakt echt niets uit...zorg gewoon dat jou huisdier geen overlast veroorzaakt bij andere mensen..
mijn honden slopen ook vreemde katten,maar ook konijnen,eigenlijk alles wat rent is leuk om te pakken,en te verscheuren,en nee is geen aangeleerd gedrag,wel "natuurlijk " gedrag van een hond..deze zijn en blijven ook jachtdieren nl..