buurman die mijn kat niet aardig vindt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: buurman die mijn kat niet aardig vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:17

zo ben jij kim,maar geloof mij,zo zijn niet alle mensen,ik weet zeker dat ik een hele hoop problemen had gekregen als mijn honden die kat hadden gegrepen...

zijn dan altijd die "rothonden" ,toch??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:22

maarja die "rothonden" zijn wel in je eigen achtertuin.............

snap dus geen bal van de redenering van je buren.........

ach tja misschien ben ik ook wel wat vreemd Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:52

Op zich snap ik je buurman wel, maar zijn reactie is wel wat overdreven. Ik zou wel iets proberen te verzinnen waardoor je kat op jou terrein blijft. Bijv. dmv. een stroomdraadje of een lange lijn.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:56

Ik geef je buurman groot gelijk, moet je je kat maar in je eigen tuin houden.. hier gebeurd precies hetzelfde met de kat van de buren.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:01

scoobydoe schreef:
Probeer met hem te praten. En afspraken te maken bijv 1 keer een plas water bij dekat gooien dat hij niet meer komt. Want hi kan zn hele leven ook niet aangelijnd worden.Maar ik snap die meneer ook wel.

Werkt toch niet..
Mijn kat zat ook steeds bij m'n goudvissen buiten, heb ik hem een keer een duwtje gegeven dat 'ie dr in viel maar de volgende dag zat 'ie dr ook nog gewoon.

Het is niet zo makkelijk om katten zoiets af te leren.

Ik begrijp je buurman ja, hopelijk is je kat erg snel als je niet van plan bent om 'em binnen te houden Bloos

Hier loopt de hond altijd los op de werf, er komen ook regelmatig vreemde katten langs maar die zijn altijd sneller dan de hond, dus hier is gelukkig nog nooit wat gebeurd Lachen

Hij reageerd heftig ja; maar wie weet hoe veel katten in zijn tuin zitten te poepen. Dat word je op den duur nogal zat.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 20:16

Het probleem zit hem in het feit dat ik nog een kat in de rondte heb lopen, en deze jaagt dus kan mijn tuin niet afsluiten. En moet er wel bij zeggen dat ze binnen de boel afbreekt en we gaan haar proberen aan te lijnen, maar weet niet hoe dat gaat uitpakken. Mijn kat heeft naar mijn idee ADHD. Vindt ook niet erg dat hij haar weg stuurt ofzo. Doe ik ook als er zomers andere katten mijn huis binnen wandelen, maar dit zou betekenen als ik haar niet kan aanlijnen, ik verplicht ben om zomers alles pot dicht te houden omdat ze erg klein is en alle open ramen gebruikt om naar buiten te komen, ze is al een paar keer via het zolderraam ontsnapt. En ze moet toch ook haar energie kwijt kunnen door even lekker te rennen en dat kan dus niet bij ons in huis, want die andere kat treed daar tegen op als hij vind dat ze te druk doet. Maar we gaan het proberen en hij mag gaan bewijzen dat zij het is geweest. Praten valt met hem niet mee, hij is nog nooit redelijk geweest, tref het hellaas niet met mijn buren. Maar hij klaagt alleen over mijn kat terwijl er nog veel meer regelmatig zijn tuin doorkruizen. Maar we wachten af hoe dit verder gaat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:54

tja meis, hoe l u ll ig het ook klinkt.......... jouw probleem

zet de tuin van de buurman af met een stroomdraadje, dan gaat ze daar niet meer heen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:21

Mijn katten waren ook jagers. Maar ze wennen echt wel aan een ren hoor! Ze kijken vanaf de boomstronk naar de duiven van de buren en daar zijn ze uren zoet mee. En kattenkruidmuisjes zijn heus ook leuk.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:24

Ik heb al diverse keren een katten ren gezien, is dat geen optie?
kan ze al haar energie in kwijt,je hoeft niet bang te zijn dat ze in de lijn verstrikt raakt of ander een auto komt.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:06

KiWiKo schreef:

zet de tuin van de buurman af met een stroomdraadje, dan gaat ze daar niet meer heen

Dat helpt absoluut, zeker bij een vijver of voiliere.

jiehaaa schreef:
Mijn katten waren ook jagers. Maar ze wennen echt wel aan een ren hoor! Ze kijken vanaf de boomstronk naar de duiven van de buren en daar zijn ze uren zoet mee. En kattenkruidmuisjes zijn heus ook leuk.

Katten horen ook jagers te zijn!
Uiteindelijk stompen ze zo af dat ze er wel aan wennen. Een kattenren? Is dat net zo iets als een paddock, maar dan voor katten

Ik vind het ronduit gez*eik van je buurman. Omdat jouw kat in zijn tuintje rond loopt, laat hij zijn honden los?? Als er een vogeltje in zijn tuintje zit/poept, pakt hij dan zijn luchtbuks?

Waar zijn we in godsnaam mee bezig. We gaan dit zelfs nog normaal vinden. Heeft dit alles te maken met overbevolking, tegenwoordig hebben veel mensen ergens last van?
Laten we ons druk maken om zaken die belangrijk zijn en niet onze eigen futiliteiten

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:06

Alani schreef:
Ik vind het ronduit gez*eik van je buurman. Omdat jouw kat in zijn tuintje rond loopt, laat hij zijn honden los?? Als er een vogeltje in zijn tuintje zit/poept, pakt hij dan zijn luchtbuks?

Waar zijn we in godsnaam mee bezig. We gaan dit zelfs nog normaal vinden. Heeft dit alles te maken met overbevolking, tegenwoordig hebben veel mensen ergens last van?
Laten we ons druk maken om zaken die belangrijk zijn en niet onze eigen futiliteiten

Oh moet hij dan maar gewoon toestaan dat de kat in zijn tuin staat te poepen?
Of komt te TS elke dag netjes de drolletjes rapen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:11

alani ik begrijp dan uit jou woorden dat je het niet erg zou vinden als de hele buurt hun hond uit zou laten in jou tuin??

das heel natuurlijk en ook heel gewoon,of niet??

als je een huisdier neemt,dan ben jij verantwoordelijk,ik hoef ook geen katten van andere mensen in mijn tuin te hebben,dan neem ik zelf wel een kat als ik dat zo nodig wil..

jou dier is jou verantwoordelijkheid..

en een ren voor katten,is toch prima??zie daar geen kwaad in hoor,een hond is ook een jager,stamt af van de wolf,en die jagen net zo goed,maar dat is maar normaal dat deze wel aangelijnd moeten rondlopen?

dikke onzin dat een kat het nodig heeft,gewoon lekker voor je eigen huisdier zorgen,en anderen daar geen overlast mee bezorgen..

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:40

heel mooi getypt kimmie helemaal mee eens
waarom moet de de iemand anders last hebben van de k at van een ander?

blijbaar moet je voor elk dier zorgen (paard,hond enz)
maar je kat mag je alleen naar buiten schoppen en in ander mans tuin laten poepen plassen

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:44

kimmie261 schreef:
alani ik begrijp dan uit jou woorden dat je het niet erg zou vinden als de hele buurt hun hond uit zou laten in jou tuin??

das heel natuurlijk en ook heel gewoon,of niet??

als je een huisdier neemt,dan ben jij verantwoordelijk,ik hoef ook geen katten van andere mensen in mijn tuin te hebben,dan neem ik zelf wel een kat als ik dat zo nodig wil..

jou dier is jou verantwoordelijkheid..

en een ren voor katten,is toch prima??zie daar geen kwaad in hoor,een hond is ook een jager,stamt af van de wolf,en die jagen net zo goed,maar dat is maar normaal dat deze wel aangelijnd moeten rondlopen?

dikke onzin dat een kat het nodig heeft,gewoon lekker voor je eigen huisdier zorgen,en anderen daar geen overlast mee bezorgen..

@Kimmie we hebben het hier over katten niet over honden. Nog even en je wilt de paarden ook bij me laten schijten Tong uitsteken .

De band die een kat heeft met zijn baas is niet te vergelijken met die van een hond. Daar komt ook nog bij dat je een hond kunt leren luisteren. Da's met een kat toch een stuk lastiger.

Een kattenren of aan een lijntje zie ik beslist niet zitten. Hun natuurlijke habitat is vele malen groter dan een ren of aan een lijntje.

En nee ik maak me niet druk opdat de kat van iemand anders bij mij in de tuin poept. Als je de tuin doet, ruim je dat gewoon op. Ik moet zeggen dat ik daar ook nooit geen hinder van heb ondervonden toen ik nog in een rijtjeswoning in een woonwijk woonde. Terwijl er legio katten waren die ook bij mij in de tuin kwamen.

Je hebt me beslist niet overtuigd en ik blijf dan ook bij mn standpunt dat we ons druk maken om futiliteiten ipv belangrijke zaken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:55

mijn honden slopen een vreemde kat. maar ik ben blij dat als het jouw kat is die door mijn honden in mijn tuin gesloopt wordt dat jij dat tenminste niet vervelend vind

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:44

KiWiKo schreef:
mijn honden slopen een vreemde kat. maar ik ben blij dat als het jouw kat is die door mijn honden in mijn tuin gesloopt wordt dat jij dat tenminste niet vervelend vind

????
ik niet begrijpen

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:45

KiWiKo schreef:

Waarom slopen jouw honden een vreemde kat? Aangeleerd gedrag?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:48

ahaa,alani,ik snap het,jij bent ook zo 1,dat je van andermans huisdier geen last wil hebben (behalve van andermans katten) ,maar jou huisdier mag wel andere mensen overlast geven..

valt me op dat veel kattenmensen zo denken..

nou laat ik je vertellen dat mensen die geen katten hebben,niet altijd willen dat andermans huisdier in hun tuin loopt,piest ,poept..

jou huisdier is jou verantwoordelijkheid,en of dat nou kat,hond,papagaai is,maakt echt niets uit...zorg gewoon dat jou huisdier geen overlast veroorzaakt bij andere mensen..

mijn honden slopen ook vreemde katten,maar ook konijnen,eigenlijk alles wat rent is leuk om te pakken,en te verscheuren,en nee is geen aangeleerd gedrag,wel "natuurlijk " gedrag van een hond..deze zijn en blijven ook jachtdieren nl.. Knipoog
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 28-02-08 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:49

nee hoor omdat het jagers zijn, en op hun terrein komen geen mensen die niet tot de roedel horen. Eigen katten doen ze helemaal niks Lachen eigen mensen ook niet....... maar vreemde katten en vreemde mensen........ op hun eigen terrein is echt voor eigen risico

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:56

Alani schreef:
KiWiKo schreef:

Dat helpt absoluut, zeker bij een vijver of voiliere.

jiehaaa schreef:

Katten horen ook jagers te zijn!
Uiteindelijk stompen ze zo af dat ze er wel aan wennen. Een kattenren? Is dat net zo iets als een paddock, maar dan voor katten

Liever dat dan plat Knipoog .

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:57

Kan je geen gaas om je tuin doen? zodat je poesje wel lekker buiten kan zijn en bij jou in de tuin blijft zonder dat ze aangelijnd moet zijn.

Succes in ieder geval.

Ps. ik vind dat je buurman echt te ver gaat. als hij dat doet het zijn honden verschuren idd je poesje is hij verantwoordelijk voor de dood van jou poesje. hij kan dan zelfs de bak in gaan. (op animal planet gezien)

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:03

kimmie261 schreef:
ahaa,alani,ik snap het,jij bent ook zo 1,dat je van andermans huisdier geen last wil hebben (behalve van andermans katten) ,maar jou huisdier mag wel andere mensen overlast geven..

valt me op dat veel kattenmensen zo denken..

nou laat ik je vertellen dat mensen die geen katten hebben,niet altijd willen dat andermans huisdier in hun tuin loopt,piest ,poept..

jou huisdier is jou verantwoordelijkheid,en of dat nou kat,hond,papagaai is,maakt echt niets uit...zorg gewoon dat jou huisdier geen overlast veroorzaakt bij andere mensen..

mijn honden slopen ook vreemde katten,maar ook konijnen,eigenlijk alles wat rent is leuk om te pakken,en te verscheuren,en nee is geen aangeleerd gedrag,wel "natuurlijk " gedrag van een hond..deze zijn en blijven ook jachtdieren nl.. Knipoog

A. ik ben niet per definitie een kattemens. Ik heb ook een hond en natuurlijk paarden.
B. Ik houd eigenlijk van alle dieren.
C. Jij stelt het ontzettend zwart wit
D. Het gedrag van een hond is het product van de opvoeding. Je kunt instinct stimuleren en negeren. Ik heb mijn hond leren omgaan met andere dieren (katten, schapen, paarden, enz).
E. Het begrip overlast is een emotie en voor iedereen verschillend.
F. Ik hoef geen gelijk te krijgen, ik denk er gewoon anders over dan de meesten hier.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:07

@Jiehaaa;
Soms moet je van de 2 slechtsen de beste kiezen!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:08

Je buurman reageerd misschien wat overdreven maar ik geef hem wel gelijk. het is zijn tuin en ik zou het ook niet prettig vinden als de ene na de andere kat in m'n tuin zit te schijten of te graven. daarnaast, als zijn honden jouw kat grijpen in zijn tuin dan heb jij geen poot om op te staan. ik zou gewoon m'n tuin afzetten met stroomdraad en allebei de katten zo in je eigen tuin houden. dan weet je zeker dat ze heel blijven en geen gezeur met de buren. Ik heb nu eigenlijk een beetje hetzelfde probleem. ik woon nu op een flatje en heb m'n balkon hek afgezet met wilgenmatten zodat mijn hond geen katten en dergelijke beneden ziet lopen. hij breekt de tent af en veroorzaakt dan waarscijnlijk geluidsoverlast. ik keurig de boel afgezet, nu komt de kat van de buren over MIJN balkon om thuis te komen. en hij loopt ook niet meteen door, nee, hij gaat doodleuk voor mijn raam die hond uit zitten dagen. met als gevolg dat mijn hond over de zeik is en ik de hele dag met gesloten rolgordijnen zou moeten zitten om te voorkomen dat hij hem ziet. ik weet zeker dat de kat verscheurd wordt als hij hem van de zomer op het balkon te pakken krijgt als de deur open staat. ik ben dus niet van plan om mij voor de kat van de buren op te gaan sluiten. zal mijn balkon zo veel mogelijk afzetten zodat hij er niet meer op komt maar helpt dat niet dan is dat heel jammer voor de kat.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:10

en dat katten van hun eigen wel zo snugger zijn om de tuin van de buren niet te betreden als er honden zijn is ook niet echt altijd waar. wij hebben buren waar 2 honden altijd buiten zitten. super fel op katten. nog komen er regelmatig katten in die tuin die vervolgens met een hoop kabaal van de honden eruit vluchten maar een paar maanden terug hebben ze er wel 1 verscheurd.