Middelgrote hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Re: Middelgrote hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 19:05

Welke langharige honden verharen niet zo erg dan?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:18

Nou mijn hond bijvoorbeeld verhaart echt weinig vind ik, maar dat is een friese stabij en daar heb je niets aan aangezien dat een jachthond is en je die geen wou Lachen Maar ik zal zo nog eventjes voor je kijken.. moet nu eerst even eten Tong uitsteken

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:30

Anna-Jelly schreef:

Om eventjes een voorbeeld te geven (want je hebt al eerder aangegeven dat je dit ras niet ziet zitten), onze border is langharig, verhaart erg weinig en is supermakkelijk proper te houden. Hij gaat elke dag mee naar het paard, waar hij liefst een heel uur door de modder springt en rolt.. Hij ziet er dan iets minder 'fraai' uit, maar na een uurtje is hij weer proper en dat ZONDER borstelen. Het zand droogt gewoon op en valt eraf. Hij wordt max. één keer in de week geborstelt. Als hij niet net door de modder heeft gerold kan je hem meestal door een naaldje halen.. ziet er altijd piekfijn uit!

Nee, kortharig WANT weinig haren gaat meestal echt niet op! Het zijn vaak de kortharige die feller verharen en de meest vervelende haren achterlaten. Een langharige hond laat hier en daar zo een een hele pluk haar achter, een kortharige hond laat overal van die vervelende korte haartjes achter die overal blijven aanplakken Vork

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:47

chihuahua's, groenendaeler, ijslandse hond, kooikerhondje, markiesje, king charles spaniel, springer spaniel zijn wat voorbeelden Knipoog

En mijn hond heeft zijn modderpoten ook in een uur weer schoon idd zonder borstelen Ja

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 19:55

Ben ik met je eens hoor, alleen mijn vriend niet! Beetje jammer want elke leuk ras dat ik zie en waarvan ik denk dat die bij ons past, hij ziet een plaatje van een hond met iets langer haar en het is "Nee".

Toen ik nog thuis woonde gingen we 2x per dag met een vloerwisser door huis en om de dag stofzuigen zo haart die hond, en die is dan kortharig.

Borders vind ik geweldig maar ik denk niet dat ik zó'n hond de beweging kan geven die ze nodig hebben.

Ijslandse hond vind ik geweldig, maar denk dat die aardig duur bij aanschaf zijn ofniet?

We willen geen hond kleiner dan 40 cm. Ons vorige hondje had zo ongeveer teckel formaat en ondanks dat het een heerlijk dier was vonden we haar toch te klein!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:58

wij hebben cane corso's ideale gezinshond en een super karakter. Ook goed huisgebonden en sosiaal naar mens en dier.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:15

Ik heb eerlijk gezegt geeeeeen idee wat een ijslandse hond kost in aanschaf. Ik weet wel dat ik het ook geweldige beesten vind Knipoog Maar als je een groote hond wil.... een Deense dog Tong uitsteken ?

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:46

Onze labrador x windhond is zo'n 50-55cm hoog en heeft een superkarakter. Jaagt niet, loopt los keurig onder appel. Wegens zijn leeftijd in combinatie met een nog slungelig lijf (jaar oud) nu nog niet geschikt voor jongere kinderen ivm omver lopen, maar al wel wat betreft karakter!
Met de andere dieren ook super, onze kitten ligt er vaak bij te stoeien of te slapen, de paarden vindt hij ook super.
Echt een ontzettende goedzak!!!
Afbeelding

Onze andere hond is nu 3 (+/-45cm), een kruising herder x jachthondje en kan ook goed met alles en iedereen.
Ex-zwerfhond dus wat dat betreft iets meer Oost-Indisch doof als hij losloopt, maar in huis en aan de riem de perfecte hond.

Beide komen bij een stichting vandaan; Dierenhulpzondergrenzen en Prozus.

Daar kun je ook eens informeren; genoeg honden zonder vervelend verleden maar die toch een nieuw baasje zoeken.

Verder ben ik juist fan van de dikke goedzakken en daarbij hoort in mijn ogen altijd veel haar Haha!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:43

Anna-Jelly schreef:
Ben ik met je eens hoor, alleen mijn vriend niet! Beetje jammer want elke leuk ras dat ik zie en waarvan ik denk dat die bij ons past, hij ziet een plaatje van een hond met iets langer haar en het is "Nee".

Toen ik nog thuis woonde gingen we 2x per dag met een vloerwisser door huis en om de dag stofzuigen zo haart die hond, en die is dan kortharig.

Borders vind ik geweldig maar ik denk niet dat ik zó'n hond de beweging kan geven die ze nodig hebben.

Ijslandse hond vind ik geweldig, maar denk dat die aardig duur bij aanschaf zijn ofniet?

We willen geen hond kleiner dan 40 cm. Ons vorige hondje had zo ongeveer teckel formaat en ondanks dat het een heerlijk dier was vonden we haar toch te klein!

Als je daarmee zit, moet je je eens gaan orienteren bij de borders uit de showlijnen. De meeste borders zijn namelijk echt nog gefokt op het werken, en die hebben hun bezigheid héél erg nodig. Maar borders uit de showlijnen zijn speciaal gefokt op uiterlijk, waardoor een deel van die grote werklust op de achtergrond is gekomen. Natuurlijk gaan die ook nog hun dagelijkse portie beweging nodig hebben, maar het zijn geen uren..

Dat is zo trouwens met érg veel werkhonden (denk aan duitse herder, mechelse herder, [***], jachthonden,..). Koop je een hond vanuit de werklijnen, dan moet je er deftig mee aan de slag. Koop je een hond vanuit showlijnen, dan krijg je een fijne huishond waarmee je nog steeds in één of andere sporttak terecht kan.

Kwa lang haar: hier thuis wordt er elke dag in de rapte gestofzuigt (twee honden, drie katten).. En je kan hier gerust van de grond eten. De honden komen wel NIET in de woonkamer of in de slaapkamers.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:03

tantjeuh schreef:
Anna-Jelly schreef:
Kwa lang haar: hier thuis wordt er elke dag in de rapte gestofzuigt (twee honden, drie katten).. En je kan hier gerust van de grond eten. De honden komen wel NIET in de woonkamer of in de slaapkamers.

vraag k me af waar jullie honden dan de hele dag zitten. das een mooie bedoeling je neemt een hond maar hij mag niet bij het gezin zitten.

Ik geloof dat TS een andere gedachte heeft over de hond.

maar goed, ik denk net als wat al eerder geschreven is dat je iets in de dogachtige moet zoeken, dat zijn meestal waarneer ze mee zijn leuke honden en actief en als ze thuis zijn slapen ze meestal, tenminste die twee van ons, doggen zijn eigenlijk eigenlijk altijd kort harig, maar helaas elke hond verhaard. op een chinese naakt hond na maar die is klein, je zou ook kunnen kijken naar een ras wat geplukt dient te worden, daar vind je minder haar van op de grond. een bouvier bv, maar of e die bij je kind wil zetten, hou er wel rekening mee dat je een hond eigenlijk niet alleen kan/mag laten met een kindje

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:04

Een middenslag Schnauzer is misschien ook een idee.. Of mijn favoriet: de Peruaanse Naakthond, gegarandeerd geen last van verharen Haha!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:12

Beagle misschien Appenzeller is wel leuk maar wel blafferig ga naar google en typ in middelgrote hond en dan de 1e krijg een hele lijst met die soort honden

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:15

Soory je moet middelgrote hondenrassen in vullen dan de 1e
Verkeerd gekeken

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:21

het asiel zit vol met tweede hands honden,en gerust niet allemaal kneuzen,en misschien zit de "maakbare hond" die voldoet aan al jou eisen er wel tussen,of misschien z'on japanse robot hond die verhaart ook niet.....

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:32

Wat dacht je van een Husky? Overigens moeten zijn wel met kinderen opgroeien (of 1tje op internet uitzoeken die kinderen kent en los kán lopen meende dat je op een boederij woonde?)
Ik begrijp dat hij met andere dieren moet kunnen.. ik heb 2 husky's .. als je ze een vrij strenge opvoeding geeft , zullen zij ook braaf zijn..

en zij vinden het heerlijk om buiten te leven met lekker weer.

Moet ik eerlijk zeggen dat onze 2de husky(inmiddels overleden zie onderschrift) super braaf was.
Maar zo hebben we haar ook gekregen, en viel onze andere dieren (konijn hamster vogel) niet lastig.
(ook via het asiel bij haar terecht gekomen)

Je hebt verschillende soorten husky's qua vacht.. langharig , ruw harig , gladharig..

misschien lijkt het je iets.. wij hebben onze eerste husky hier vandaan:
From the tough of speed
Deze mensen zouden je misschien verder kunnen helpen.. ook op hun site is te zien dat ze best met kinderen kunnen (denk dat die van mij die daar vandaan komt een uitzondering is die kickt erop kinderen te laten schrikken Knipoog )
Foto's van de mijne staan in m;n profiel
Succes! Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:41

Anna-Jelly schreef:

De honden die van wol zijn verharen niet. Poedels en Portugese Waterhonden bijvoorbeeld. Poedels waren hier al genoemd toch? Een vriendin van mij heeft een PWH, superleuk dier, alleen wel gek op sloten. Clown

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:19

tantjeuh, het is bij ons wel de bedoeling om de hond in huis te hebben, anders vind ik er weinig aan moet ik zeggen Bloos
Border uit de showlijn is nog wel een goeie, maar helaas wil mijn vriend geen border...

Twister, zo'n hond zoeken we inderdaad, die buiten lekker actief zijn en in huis gaan liggen en af en toe even rondkijken. Zo is de hond van mijn ouders ook (herder), ons vorige hondje was veel kleiner en speelde de hele dag met de kat of van alles en nog wat. Maar met een grote hond kan dat in ons huis niet.

Peruaanse naakthond, Nagelbijten / Gniffelen die zijn vast niet te betalen hihi neeehhh

scooby, appenzeller hier bij mijn ouders in de buurt blaft ook de hele dag, vind het leuke honden maar daarom willen we het niet. De hond van onze buurvrouw blaft al genoeg... Knipoog

Geerke, het is ook voornamelijk de asielsite die we in de gaten houden. Na onze vakantie gaan we ook wat rondbellen. We hebben nu in een asiel vlakbij ons al 2 honden gezien die ons erg aanspreken maar we willen nu nog geen in huis halen ivm de vakantie (zou sneu zijn als hond na een week al naar een oppas moet).

Suusiej, hier in de buurt zijn veel honden, dus ook de husky en die hond vinden we absoluut niet leuk, hij is dan wel slecht opgevoed maar dat heeft onze mening wel wat bijgeschaafd Knipoog

Hond moet inderdaad wel op een boerderij kunnen, woon er zelf niet, maar zowel schoonouders als mijn ouders hebben een boerderij. Wij wonen zelf ook in een buitengebied...

Maargoed zoals ik zei, als 1 van de 2 honden die we op het oog hebben er over 2,5 week nog zijn dan gaan we daar eens heen bellen voor een afspraak. De ene is een bruine labrador (gek he, zei even terug nog dat we niet zoeen wilden maar hij staat zo leuk op de foto Knipoog ) en de ander een herderachtige.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:24

wat vind je van een schotse collie ?
die heb je in langharig en kortharig.

wij hebben er 14 jaar lang plezier van gehad.
en juist honden met lange haren ruien in bossen zeg maar i.p.v losse haartjes.

zijn heel lief en betrouwbaar voor kinderen passen zich goed aan.
lief voor andere honden en hebben geen jacht drang.
kunnen goed binnen maar ook het hele jaar buiten.
houden van een wandeling.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:56

een labrador is inderdaad een geweldige hond,en niet moeilijk van karakter....en ook nog een hoop keus in tweede hands labradors(hier in frankrijk zitten twee soorten honden in het asiel,jachthonden en labradors...)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:04

Is een keeshond niet wat? In een blad over honden van hart voor dieren stond er een stuk over en op de boerderij bij ons loopt er ook een. Geweldige hond! Zelf ga ik het liefst voor rottweilers, boxers, deense doggen dat vind ik echt leuke honden Ja

Edit :
Citaat:
Tegenwoordig wordt de keeshond voornamelijk gebruikt als huishond. Liefhebbers noemen de keeshond aanhankelijk, oplettend en levendig, zeer geschikt om in een gezin te houden. Ze zijn bijzonder trouw aan hun baas, en over het algemeen leergierig. Keeshonden kunnen zeer dominant zijn en hebben een strenge aanpak nodig. Wanneer de baas echter zijn positie als leider bepaald heeft, is de hond makkelijk op te voeden wegens de grote intelligentie van deze honden.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Keeshond

Klopt helemaal uit mijn ervaring Ja

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 16:11

Ook leuk, maar weer dat haar. Ik krijg het er echt niet in dat het niet zoveel verschil maakt, langhaar of kort haar maar mijn vriend wil echt alleen een kortharige hond. Als hij op een plaatje een iets wollige vacht ziet is het meteen "Nee"

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:23

Wat een lastige vriend heb jij zeg Tong uitsteken Er zijn ook genoeg kortharige die veel meer ruien als langharigen Nagelbijten / Gniffelen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:47

geerke schreef:
(...jachthonden en labradors...)

Is dat grappig bedoeld of meen je het echt? Nagelbijten / Gniffelen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:49

Ik heb een labrador, die zijn middelgroot vind ik.. ksnap niet waarom er jacht in moet zitten om op een boerderij te lopen? onze lab loopt altijd los rond de boerderij, kan goed met de andere dieren omgaan en zeker met de kinderen!

edit: Clown sorry verkeerd gelezen
Laatst bijgewerkt door ELpatcho op 28-02-08 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:49

Wij hebben zelf een Friese Stabij,
deze voldoet aan al jou eisen behalve de haren eisen, dan moet ik er wel bij zeggen dat je maar 1x in de week goed hoeft te borstelen en 2x per jaar dat ze maar haart, als ik je verhaal lees de perfecte hond voor jou