Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anna-Jelly schreef:Welke langharige honden verharen niet zo erg dan?
Anna-Jelly schreef:Ben ik met je eens hoor, alleen mijn vriend niet! Beetje jammer want elke leuk ras dat ik zie en waarvan ik denk dat die bij ons past, hij ziet een plaatje van een hond met iets langer haar en het is "Nee".
Toen ik nog thuis woonde gingen we 2x per dag met een vloerwisser door huis en om de dag stofzuigen zo haart die hond, en die is dan kortharig.
Borders vind ik geweldig maar ik denk niet dat ik zó'n hond de beweging kan geven die ze nodig hebben.
Ijslandse hond vind ik geweldig, maar denk dat die aardig duur bij aanschaf zijn ofniet?
We willen geen hond kleiner dan 40 cm. Ons vorige hondje had zo ongeveer teckel formaat en ondanks dat het een heerlijk dier was vonden we haar toch te klein!
tantjeuh schreef:Anna-Jelly schreef:Kwa lang haar: hier thuis wordt er elke dag in de rapte gestofzuigt (twee honden, drie katten).. En je kan hier gerust van de grond eten. De honden komen wel NIET in de woonkamer of in de slaapkamers.
Anna-Jelly schreef:Welke langharige honden verharen niet zo erg dan?
Citaat:Tegenwoordig wordt de keeshond voornamelijk gebruikt als huishond. Liefhebbers noemen de keeshond aanhankelijk, oplettend en levendig, zeer geschikt om in een gezin te houden. Ze zijn bijzonder trouw aan hun baas, en over het algemeen leergierig. Keeshonden kunnen zeer dominant zijn en hebben een strenge aanpak nodig. Wanneer de baas echter zijn positie als leider bepaald heeft, is de hond makkelijk op te voeden wegens de grote intelligentie van deze honden.
geerke schreef:(...jachthonden en labradors...)