welk hondenras moeten we kiezen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Re: welk hondenras moeten we kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:59

je woont in een rijtjeshuis..
heb een hele lading dieren? waar laat je ze joh?
honde hebben ruimte nodig om te bewegen en (ik woon zelf in een rijtjeshuis) dat wil nooit in een rijtjeshuis!
vooral niet voor een grote hond Verward

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:08

Zet eens op een rij waar je nu woont en wat er woont

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 15:29

zucht jullie snappen het niet.
ik woonde eerst bij me moeder die al lang (toen ik 3 was) was van mijn biologische vader is gescheiden. me ma had een een nieuwe vriend waar ik totaal niet mee overweg kan.
en na heel veel oorlog en gezeik, ben ik het huis uit gegaan en naar kenissen verhuisd.
die kenissen noem ik ook mijn ouders ik denk is het mischien wat makkelijker te lezen dan dat er steeds word gezged die vrouw of die man.
bij mijn (echte) moeder had ik zelf een friesche stabij kruising, die heeft ze bij me werk aan het fietsenrek vastgebonden met spullen van mij erbij. oftewel zoek het uit met je hond en je troep. en je hoeft niet meer terug te komen. dat was in hoofddorp.

nu woon ik in purmerend bij kenissen, in een rijtjeshuis.
in huis zelf hebben we 6 katten die voornamelijk op de bovenverdieping leven. omdat er door een duitse herder of de border collie 2 katten zijn doodgebeten. ze weten niet wie het is geweest. toen woonde ik hier nog niet!!
en we hebben 2 honden in huis een yorkshire en mijn hond dan.
de mensen waar ik nu zit (die ik mijn ouders noemde) hebben altijd meerdere honden gehad. altijd 4 of 5.

en over de rest van de dieren waar ik over praat zal ff alles opnoemen: 8 konijnen, 3 varkens, 5 ezels, 4 mini paardjes, 4 shetten, en 6 paarden waarvan 2 jaarlingen en 2 2jarige.
en dan mijn haf en appo die mee zijn verhuisd.
maar deze beesten die wonen op een stal dat wij huren.
daar lopen ook nog 2 katten en een eend.
de beesten worden goed verzorgd bv de katten kunnen naar binnen en naar buiten in een stacaravan. het is ook niet zo dat we vanalles maar kopen nee, 1 kat liep daar al toen we het huurde en de andere kat is een wilde kat die bij de mesthoop is geboren en zwak en koud was, hebben we met de fles groot gebracht en is niet meer weggegaan.

1 kat die we thuis (kenissen) hebben hebben we langs de weg gevonden was nog een kitten. dat laat je ook niet liggen!
en nog 1 kat is een mislukkeling geen idee hoe de kenissen er aan zijn gekomen.

nou hoop dat jullie het nu een beetje snappen, mischien had ik wat duidelijker moeten zijn. sorry daarvoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:37

jeetje,wat is mijn leven tot nu toe toch makkelijk verlopen.....
Ik zou voor een kruising gaan,ik heb een berner gehad die is maar 5 geworden en daar heb ik zoveel verdriet van gehad....voor mij geen rashond meer,en helemaal geen grote ,die worden nog minder oud....
We hebben nu(1 van de 7...mijn tuin is 5 hectare dus geen rijtjes huis.)Abel,vermoedelijk een kruising tussen een herder en dog,gevonden helemaal vermagerd en bang in een dorpje..3 jaar terug.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 15:52

ja maar ik denk mischien weten jullie een leuke kruising.
me stiefmoeder (kenissen) wil geen jachthond meer, en ook geen drijfer. voor de katten ze is zelf uit haar vorige huis verhuisd omdat er een kat was gestolen en later nog een en toen is ze verhuisd, voor de katten!!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:09

Wij hebben een Berner Senne gehad. Ik vond het een leuke hond, leuk karakter. Ze zijn wel gevoelig voor HD en ED.... en ik geloof ook voor iets anders, maar kan even niet op de naam komen. In ieder geval dan zijn ze gewoon vrolijk en halen ze ineens uit en zijn daarna gewoon weer vrolijk... Dus wil je een Berner dan zou ik me wel even goed laten informeren hierover.

Vind je een golden retriever of labrador niet iets??

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:20

gipsyboy schreef:
we hebben inderdaad genoeg dieren ja we mogen niet klagen.
we hebben wel is 5 of 6 honden gehad. paar maanden terug hebben we er bijna 2 tegelijk in moeten laten slapen (kwamen uit spanje)
hebben nog een fijn leven bij ons gehad.
we zorgen er goed voor als we het niet aankunnen doen we het niet. als je dieren neemt moet je er goed voor zorgen, toch.
maakt niet uit hoeveel.

Als jullie er nog graag een hondje bij willen gewoon doen hoor.
Wij hebben ook 5 hondjes en tis gewoon geweldig die dieren om je heen.
Daarnaast hebben wij ook nog een paardje en een konijn.
Ook een hele dierentuin dus. Haha! Haha!

De hondenrassen die wij hebben zijn Jack Russels 3x , een poedeltje en een mechelse herder.

Dit zijn mijn dondersteeentjes:

Afbeelding
Gizmo (3) en Max (5)

Afbeelding
Eddy (9)

Afbeelding
Rambo (0,5) & Simba (0,5)

Maar wat voor ras zou je er zelf graag bij willen hebben????
Weet je dat al????

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:29

http://www.hondenras.com/
Op deze site kun je een test doen om je te helpen een ras te kiezen Lachen Als je links op het knopje welk ras past bij mij klikt, misschien kun je daar wat mee Lachen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:08

geerke schreef:
Ik zou voor een kruising gaan,ik heb een berner gehad die is maar 5 geworden en daar heb ik zoveel verdriet van gehad....voor mij geen rashond meer,en helemaal geen grote ,die worden nog minder oud....

Waar slaat dat nu op? Een kruising zou dus volgens jou langer leven dan een rashond? Dat is een logica die nergens op slaat hoor. Als jij een 'rashond' gaat kopen bij de eerste de beste fokker, voor een klein prijsje, zonder officiele papieren erbij.. nja, dan heb je inderdaad kans dat je hond volledig doorgefokt is met de logica 'hoe meer fokken, hoe meer geld'. En ja, dan heb je veel kans op erfelijke ziektes.

Maar een rashond, van een erkende fokker, waarvan ouderdieren op erfelijke ziekten getest zijn en gezond verklaard zijn? Die gaan minstens even lang mee als een kruising hoor.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:27

idd Ja

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:19

tantjeuh schreef:
geerke schreef:

Waar slaat dat nu op? Een kruising zou dus volgens jou langer leven dan een rashond? Dat is een logica die nergens op slaat hoor. Als jij een 'rashond' gaat kopen bij de eerste de beste fokker, voor een klein prijsje, zonder officiele papieren erbij.. nja, dan heb je inderdaad kans dat je hond volledig doorgefokt is met de logica 'hoe meer fokken, hoe meer geld'. En ja, dan heb je veel kans op erfelijke ziektes.

Maar een rashond, van een erkende fokker, waarvan ouderdieren op erfelijke ziekten getest zijn en gezond verklaard zijn? Die gaan minstens even lang mee als een kruising hoor.

Helemaal mee eens Ja

Bijv. onze kruising ter hoogte van een beagle is met net 10jr ingeslapen, en daar tegenover is onze raszuivere amerikaanse collie 13jaar geworden, en die had een schofthoogte van 75 cm.
Dus het is echt niet zo dat een kruising en kleinere hond bij voorbaat al gezonder is of ouder word dan een grotere/raszuivere hond.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:36

tantjeuh schreef:
geerke schreef:

Dat is niet altijd waar. Sommige rassen (vooral grote) hebben ondanks verantwoord fokken wel een verhoogd risico. Maar....zelfs dan moet je je keuze niet daardoor laten leiden vind ik.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:07

Hoezo hebben die een verhoogd risico dan? Er zijn toch ook kruisingen dan met een verhoogd risico? Ik volg m ff niet Nagelbijten / Gniffelen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:43

het is toch bekend dat grote honden minder oud worden ,of ben ik de enige die dat weet?
Mijn ervaring met honden is dat bastaards sterker zijn,rashonden zijn voornamelijk geselecteerd op uiterlijk,en daarna gaan ze de erfelijke aandoeningen er eens uit fokken.
Overgens kwam mijn berner bij een hele goede fokster vandaan...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:56

Hoe dan ook; ik zou er helemaal geen hond bij nemen. Je bent volgens mij een echte dierenliefhebster, maar ik denk niet dat het verstandig is. Ik vind het eigenlijk al zielig dat de katten alleen maar op de bovenverdieping leven en met zoveel dieren moet je wel tijd hebben om ze allemaal de aandacht te geven die ze nodig hebben. Bovendien levert een nieuwe hond weer stress op en met zoveel dieren is het erg moeilijk voor een hond om zich nog even af te kunnen zonderen op een plekje voor zich alleen.

Ik zou er nog maar eens goed over nadenken wat wijsheid is...
Succes met je beslissing! Lachen

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 23:37

ivonnelind@ de katten leven niet ALLEEN maar op de bovenverdieping ze komen ook beneden maar niet zo vaak, ze krijgen ook boven eten en water, als we er niet zijn zorgen we wel dat de katten boven zijn en de honden beneden. omdat er toen 2 katten zijn doodgebeten.
en het is vaak genoeg ook bij mijn echte moeder thuis dan leeft de kat beneden en de honden ook en de kat mocht niet naar boven is dat dan ook zielig???
dat vind ik een beetje onzin. ook voorbeeld als de hond beneden leeft en mag niet naar boven bij heel veel mensen is dat zo! is dat dan ook zielig?????
moet een beest letterlijk door het hele huis kunnen lopen??

nee een labrador is niks dat is ook een jachthond dat wil me stiefmoeder niet ze wil geen jachthond of drijfer zoals de border collie.
ik vind het zelf ook moeilijk om dan een ras te kiezen.
en het hoeft echt geen perse een rashond te zijn, we hoeven er niet mee te fokken ofzo.
maar mijn vraag was of jullie een leuke kruising weten? of wel ras?

ik gaat er waarschijnlijk wel mee naar de trainingen zowieso de gehoorzaamheid puppytraining. en mischien verder met flybal als de hond dat leuk vind.
voor de rest zal de hond vaak meegaan naar de paarden

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 23:38

XjolitaX schreef:
Op deze site kun je een test doen om je te helpen een ras te kiezen Lachen Als je links op het knopje welk ras past bij mij klikt, misschien kun je daar wat mee Lachen

dit werkt trouens niet heb het paar keer geprobeerd maar komt niks uit.
en dan moet je op een knop drukken die er helemaal niet bij staat.
leek me wel leuk om te doen maar helaas komt er niks uit

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:14

gipsyboy schreef:
me ouders hebben een fulltime baan. waarvan er 1 soms avond of nachtdienst heeft, dus overdag thuis is.
we hebben een aantal paarden en daar gaat de hond dan ook mee naartoe.

om heel eerlijk te zijn denken we niet dat we het volhouden om naar curcus te gaan. mischien wel gehoorzaamheid maar echt verder een sport mee gaan doen flybal ofzo denk het niet.
aangezien ik straks ook een fulltime baan heb en de paarden nog moeten verzorgen (ben blij als ik dat al red)

Sorry, maar je spreekt jezelf nogal tegen. Wees blij met de beestjes die je nu hebt en neem er geen een meer bij, je hebt er nu al nauwelijks de tijd voor.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 00:25

ja weet ik ja heb ik gezged
vind het wel heel leuk om te doen.
maar ik denk dat hou ik toch niet vol want moet dit doen en moet dat nog doen.
maar heb erover nagedacht, en denk je moet het gewoon doen als je het leuk vind, dan moet ik maar andere dingen laten, je moet ook plezier met je hond hebben.

dus zo als ik weer homd heb ga ik er ook lekker mee aan de slag

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:40

Kee ik heb een stukje van je verhaal gelezen en ben blijven hangen bij het gedeelte dat je een hond uit spanje wil halen.
Nu geef ik je hier een flinke waarschuwing voor!!!!!!!!!!!!!

Kijk eens op deze site
http://www.opgelicht.nu/forum/viewforum.php?f=6

Hier is oa een gedeelte dat heet: Vertel hier Uw ervaringen of geef Uw mening over alles wat met de adoptie van (buitenlandse) asielhonden of asielkatten te maken heeft...
Kijk hier eens even goed doorheen.

Denk erom!
Je word hier goed opgelicht met buitenlandse honden addopteren. Er zal natuurlijk ook wel wat goedgaan maar ik geef je een aantal tips.
Bij een aantal moet van te voren betalen. Eenmaal op de luchthaven blijkt dat er geen hond is.
Verhalen van 9 van de 10 honden op MP kloppen niet met het gedrag van de hond zelf, deze dieren blijken erg gemeen of ernstig ziek!
Veel pups worden ziek vervoert (parvo) en worden veeeeeeel te vroeg bij de moeder vandaan gehaald en overleven het niet!!

Vraag dus even wat rond op deze site en misschien heb je geluk met de mensen waar je je pup hebt gezien, maar wees voorzichtig.

Overgens.. veel mensen daar zijn tegen de invoer van buitenlandse honden.
Ivm de rare handel die daar in is. Honden in kratten vanuit de oosbloklanden en spanje enzo. Niet diervriendelijk meer...zeker niet!!!

Xxx

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 00:52

renate 85.
ja ik weet het, het is een blijft een risico.
maar bij die vrouw die wij hebben hebben we al eerder 2 honden gehad.
en zij haalt de hond op in duitsland en dan brengt ze hem naar nederland en spreken we een punt af waar. snap je.
en qua ziektes das altijd een risico ook als je een hond uit nederland haalt.
maar je adopteerd hem om hem nog een fijn leven te geven.
en waarom hond uit buitenland? omdat ze het in het buitenland veel slechter hebben dan de asiels in nederland, dat is de reden.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:58

gipsyboy schreef:
XjolitaX schreef:

dit werkt trouens niet heb het paar keer geprobeerd maar komt niks uit.
en dan moet je op een knop drukken die er helemaal niet bij staat.
leek me wel leuk om te doen maar helaas komt er niks uit

Welke knop is er niet dan? voor de uitslag?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 01:16

je moet als je de test hebt ingevuld en op uitslag hebt geklikt nog een keer ergens bovenaan die test op resultaten klikken.
Ik heb zelf een golden retriever gehad en ik had alle antwoorden daarop ingevuld, maar er kwamen toch wat rare rassen uit! die test werkt naar mijn mening niet zo!

Volgens mij is het trouwens zo dat vuilnisbakken VAAK (dus niet altijd) wel ouder worden dan rashonden en kleine honden worden vaak ook ouder. Maar goed, net zoals bij mensen is het soms oneerlijk verdeeld. Mijn hond werd "maar" 10, terwijl haar volle zus nu al bijna 13 is en al der hele leven onwijs dik is en bijna geen beweging krijgt enzo.

even ontopic: echt als ik alles lees: neem alsjeblieft gewoon geeneen nieuwe hond.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 01:17

je moet op bepaal resultaat drukken en dan toon resultaat.
en die laatste staat er niet

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 01:50

soms voldoet er geen enkele hond aan je eisen gipsyboy;)