heb een hele lading dieren? waar laat je ze joh?
honde hebben ruimte nodig om te bewegen en (ik woon zelf in een rijtjeshuis) dat wil nooit in een rijtjeshuis!
vooral niet voor een grote hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gipsyboy schreef:we hebben inderdaad genoeg dieren ja we mogen niet klagen.
we hebben wel is 5 of 6 honden gehad. paar maanden terug hebben we er bijna 2 tegelijk in moeten laten slapen (kwamen uit spanje)
hebben nog een fijn leven bij ons gehad.
we zorgen er goed voor als we het niet aankunnen doen we het niet. als je dieren neemt moet je er goed voor zorgen, toch.
maakt niet uit hoeveel.
geerke schreef:Ik zou voor een kruising gaan,ik heb een berner gehad die is maar 5 geworden en daar heb ik zoveel verdriet van gehad....voor mij geen rashond meer,en helemaal geen grote ,die worden nog minder oud....
tantjeuh schreef:geerke schreef:Ik zou voor een kruising gaan,ik heb een berner gehad die is maar 5 geworden en daar heb ik zoveel verdriet van gehad....voor mij geen rashond meer,en helemaal geen grote ,die worden nog minder oud....
Waar slaat dat nu op? Een kruising zou dus volgens jou langer leven dan een rashond? Dat is een logica die nergens op slaat hoor. Als jij een 'rashond' gaat kopen bij de eerste de beste fokker, voor een klein prijsje, zonder officiele papieren erbij.. nja, dan heb je inderdaad kans dat je hond volledig doorgefokt is met de logica 'hoe meer fokken, hoe meer geld'. En ja, dan heb je veel kans op erfelijke ziektes.
Maar een rashond, van een erkende fokker, waarvan ouderdieren op erfelijke ziekten getest zijn en gezond verklaard zijn? Die gaan minstens even lang mee als een kruising hoor.
tantjeuh schreef:geerke schreef:Ik zou voor een kruising gaan,ik heb een berner gehad die is maar 5 geworden en daar heb ik zoveel verdriet van gehad....voor mij geen rashond meer,en helemaal geen grote ,die worden nog minder oud....
Waar slaat dat nu op? Een kruising zou dus volgens jou langer leven dan een rashond? Dat is een logica die nergens op slaat hoor. Als jij een 'rashond' gaat kopen bij de eerste de beste fokker, voor een klein prijsje, zonder officiele papieren erbij.. nja, dan heb je inderdaad kans dat je hond volledig doorgefokt is met de logica 'hoe meer fokken, hoe meer geld'. En ja, dan heb je veel kans op erfelijke ziektes.
Maar een rashond, van een erkende fokker, waarvan ouderdieren op erfelijke ziekten getest zijn en gezond verklaard zijn? Die gaan minstens even lang mee als een kruising hoor.
XjolitaX schreef:http://www.hondenras.com/
Op deze site kun je een test doen om je te helpen een ras te kiezenAls je links op het knopje welk ras past bij mij klikt, misschien kun je daar wat mee
gipsyboy schreef:me ouders hebben een fulltime baan. waarvan er 1 soms avond of nachtdienst heeft, dus overdag thuis is.
we hebben een aantal paarden en daar gaat de hond dan ook mee naartoe.
om heel eerlijk te zijn denken we niet dat we het volhouden om naar curcus te gaan. mischien wel gehoorzaamheid maar echt verder een sport mee gaan doen flybal ofzo denk het niet.
aangezien ik straks ook een fulltime baan heb en de paarden nog moeten verzorgen (ben blij als ik dat al red)
gipsyboy schreef:XjolitaX schreef:http://www.hondenras.com/
Op deze site kun je een test doen om je te helpen een ras te kiezenAls je links op het knopje welk ras past bij mij klikt, misschien kun je daar wat mee
dit werkt trouens niet heb het paar keer geprobeerd maar komt niks uit.
en dan moet je op een knop drukken die er helemaal niet bij staat.
leek me wel leuk om te doen maar helaas komt er niks uit