Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Charaz schreef:Blijft er dan niet erg weinig van mijn bak over als ik dat er allemaal in hang?
ikke129 schreef:wat dacht je van salamanders? zijn ook heel leuk! of dwergklauwkikkers.
btw guppen kunnen wel in koud(20 graden) water maar zorg ervoor dat 1 mannetje bij 2 vrouwtjes zit en 1 cm vis op 1 liter water. ik heb vroeger veel gekweekt met deze dingen, en had soms meer dan 50 jongen!!(van 1 vrouwtje!!). veel planten en vaak voeren helpt ook bij de gezondheid van gupjes. verder zijn er ook nog platy's dat zijn ook levendbarenden..
Charaz schreef:Dus guppen 2 of 3 passen niet in deze bak? Ga eens kijken naar de rest van de diertjes die je noemde.
nicci88 schreef:tuurlijk passen er wel guppy's in die bak. gewoon 1 mannetje en 2 of 3 vrouwtjes.
sronnie schreef:Charaz schreef:Blijft er dan niet erg weinig van mijn bak over als ik dat er allemaal in hang?
Nee hoor, ik heb een bakje met ongeveer dezelfde afmetingen en er blijft genoeg ruimte over
Google maar eens op aquaflow 1 (is een filter) en een verwarmingselement van 25watt is genoeg voor zo'n klein bakje, en deze zijn vaak max. 15 cm in de hoogte 2/3cm diameter
Persoonlijk zou ik niet zo snel kiezen voor guppen gezien deze zich als een gek voortplanten buiten beschouwing gelaten dat ze in zo'n bakje eigenlijk te weinig ruimte hebben, kleinere rasbora soorten scholen leuk samen en heb je ook in leuke kleuren
Garnalen passen ook erg leuk in zo'n bakje, zijn altijd druk met poetsen en zoeken naar eten
Verder zou 1 appelslak ook nog wel passen, echter zou ik die niet erbij zetten als je ook garnalen hebt.
CPO's (oranje dwergkreeft) zijn ook leuke beestjes
Al met al kom je met deze afmetingen al snel op dergelijke beestjes uit, en passen er weinig vissen in.
AaronYve schreef:Sronnie, weet jij of dat die garnalen ook in een gewone bak tussen de vissen kunnen?
sronnie schreef:nicci88 schreef:tuurlijk passen er wel guppy's in die bak. gewoon 1 mannetje en 2 of 3 vrouwtjes.
Tuurlijk? Ik ben dan erg benieuwd waarop je dat gebaseerd hebt?
ikke129 schreef:je bak is 30x20x30? dan is het 18 liter.. per vis 4 cm gerekend kan je er 4,5 vis in doenmaar mannetjes zijn meestal kleiner dus zeg maar 5 guppen.. en idd vaak en WEINIG voeren was ff vergeten da ze erg goed doen op dat diepvries voer
Charaz schreef:Teziej schreef:Als je geen vissen wilt, kan je altijd gerbils nemen.Soort van muizen, heule leuke dieren.
Die horen imo niet in een aquariumbak...
HardcoreLady schreef:je hebt tegenwoordig veel meer soorten die ook in koud water kunnen overleven.
Black mollie's geloof ik ook.
Zwaarddraagertjes dacht ik ook.
nicci88 schreef:tuurlijk passen er wel guppy's in die bak. gewoon 1 mannetje en 2 of 3 vrouwtjes.
Als je geen jongen wilt zou ik alleen mannetjes pakken (en ja dit gaat goed, als er helemaal geen vrouwtjes bij zitten).
als je geen jongen wilt, geen vrouwtjes pakken. Ook al zit er geen mannetje bij. Guppy's kunnen namelijk sperma opslaan. Dus ook al heb je er geen mannetje bij zitten, kanhet toch dat je kleintjes krijgt.